کد خبر: ۱۵۵۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

نقش چشم‌گیر دوربین‌ها در کاهش تلفات ناشی از تصادف

جانشین فرمانده انتظامی فارس گفت: اگر ۲۰۰ دوربین در محورهای اصلی استان نصب شود ۲۵ تا ۳۰ درصد آمار حوادت، تلفات و فوتی‌های حوادث جاده‌ای را می‌توان مدیریت کرد.
سردار سرتیپ دوم یوسف ملک زاده،  جانشین فرمانده انتظامی فارس در آیین تودیع و معارفه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در شیراز افزود: ۷۰ درصد حوادث و تصادفات ما مربوط به حوزه برون شهری است که ۳۰ درصد آنها در جاده‌های فرعی به وقوع می پیوند.

وی ادامه داد: نصب دوربین نقش بسیار مهمی در کاهش آمار حوادث ترافیکی و تلفات ناشی از آن دارد و به رغم اینکه سال گذشته در شهر شیراز شاهد افزایش آمار تصادفات بودیم اما با نصب دوربین های کنترل سرعت این آمار تا حد قابل توجهی کاهش یافت.

سردار ملک‌زاده گفت: اگر ۲۰۰ دوربین در محورهای اصلی استان نصب شود ۲۵ تا ۳۰ درصد آمار حوادت، تلفات و فوتی‌های حوادث جاده‌ای را می‌توان مدیریت کرد.

انتهای خبر/ح

وی اظهار داشت: بسیاری از جاده‌های اصلی استان فاقد دوربین است و ضرورت دارد که برنامه ریزی لازم برای نصب دوربین در این محورها انجام شود.

سردار ملک زاده، بر لزوم توجه به محورهای جنوبی فارس نیز تاکید کرد و گفت: تردد در محورهای جنوبی استان با توجه به ترافیک سنگین و باریکی و فرسودگی راه‌ها بسیار دشوار است و این راه‌ها پاسخگوی ترافیک و تردد در جنوب استان نیست.

برچسب ها: دوربین ، تصادف ، جاده
نظرات بینندگان