کد خبر: ۸۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۷ دی ۱۳۹۴

مانور ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، در خنج برگزار شد + تصاویر

هدف این مانور، ارزیابی نقاط قوت و ضعف ادارات شهرستان در هنگام وقوع زلزله و حوادث طبیعی می باشد که بتوانند با کمترین فوت زمانی، با ظرفیت های امدادی خود، ارائه خدمات نمایند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از خنج کهن، هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، فرصت مناسبی است تا با آموزش همگانی و مرور بر توانمندی های ادارات و ارگان ها در مقابله با بحران های ناشی از حوادث طبیعی، زمینه های پیشگیری و آمادگی عمومی را فراهم نمود.

با توجه به اهمیت این موضوع و همچنین بمناسبت این هفته، مانور امداد و نجات به همت شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خنج و با حضور و همکاری ادارات عضو این ستاد، صبح امروز (یکشنبه) در شهرستان خنج برگزار شد.

مانور ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، در خنج برگزار شد + تصاویر

در این مانور فرضی، در ساعتی معین به هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس اطلاع داده شد که بر اثر زمین لرزه، خانه ای مسکونی در قسمتی از شهر ریزش کرده و همچنین در اثر انفجار لوله گاز، آتش سوزی رخ داده است.

در این حادثه، تعدادی از اعضای این  منزل مسکونی در خانه مصدوم شده و تقاضای کمک فوری داشتند که بلافاصله نیروهای عملیاتی و امدادی در محل حادثه مستقر و ضمن ارزیابی سریع ساختمان، به امداد رسانی فوری به حادثه دیدگان پرداختند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خنج در این خصوص در گفتگو با خنج کهن، گفت: هدف این مانور، ارزیابی نقاط قوت و ضعف ادارات شهرستان در هنگام وقوع زلزله و حوادث طبیعی می باشد که بتوانند با کمترین فوت زمانی با ظرفیت های امدادی خود، ارائه خدمات نمایند.

مانور ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، در خنج برگزار شد + تصاویر

محمدطیب کریمان ادامه داد: در ابتدای مانور، شاهد رژه خودرویی نیروها و خودروهای امدادی در سطح شهر و همچنین چینش آنها بودیم که الحمدلله به نحو احسن انجام شد.

وی افزود: در این مانور فرضی، خودروها و عوامل امدادی طبق تعاریف مربوطه بلافاصله پس از وقوع زلزله به منطقه اعزام و پس از آن نیز ادارات گاز، آتش نشانی، برق و آب برای از بین بردن خطرات احتمالی عازم منطقه شدند.

کریمان اضافه کرد: پس از استقرار نیروهای ادارات برق، آب و گاز، تیم پیشرو جمعیت هلال احمر که متشکل از نجات گران متخصص جستجو و نجات می باشند، در منطقه حاضر شده و مکان های آسیب دیده را ارزیابی نمودند. نیروهای اورژانس نیز در خصوص امدادرسانی به منطقه اعزام و افراد آسیب دیده را معاینه و به بیمارستان انتقال دادند.

گفتنی است 30 آذر تا 5 دی ماه به عنوان هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است.


نظرات بینندگان