کد خبر: ۸۱۷۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۳ - ۰۸ دی ۱۳۹۴

توزیع بنزین یورو 4 در شیراز؛ قصه ای که سر دراز دارد/ آیا هوای پاک شیراز نشانه توزیع بنزین یورو چهار است؟

یکی از اعضای شورای شهر شیراز مدعی شد، بنزین یورو چهار در شیراز توزیع نمی‌ شود و دلیل عدم اعتراض شیرازی ها به این موضوع را مظلومیت و نجابت مردم دانست.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، توزیع بنزین یورو 4 در شیراز؛ قصه ای است که سر دراز دارد و به نظر نمی رسد که به این زودی ها، این ماجرا خاتمه یابد.

هیئت وزیران در جلسه 24 فروردین 93، دستگاههای اجرایی را ملزم به مقابله موثر با آلودگی هوا طی زمان‌ بندی تعیین شده کرد. طبق این مصوبه قرار شد وزارت نفت طبق یک برنامه زمان‌ بندی شده سوخت یورو4 در کلانشهرهای کشور توزیع کند.

بر اساس این برنامه باید بنزین با استاندارد یورو4 در شیراز از ابتدای مهرماه 93 توزیع می‌ شد. اما علی‌ رغم وعده‌ های مکرر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی فارس تاکنون توزیع بنزین یورو4 در این کلانشهر محقق نشده است.

اسفند ماه سال 1393 دومین وعده‌ ای بود که برای توزیع بنزین یورو4 در شیراز داده شد. فاصله وعده دوم تا سوم چندان زیاد نبود. مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس فروردین ماه امسال گفت: توزیع بنزین یورو ۴ از خردادماه امسال در تمام جایگاه‌ های عرصه سوخت این شهر توزیع می‌شود. اما فصل بهار هم به پایان رسید و خبری از بنزین یورو 4 نشد.

شهریور ماه امسال مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس، مهرماه 94 را زمان توزیع این نوع بنزین در شیراز اعلام کرد. 

علی رضا امین افزود: با ورود بنزین یورو4 از پالایشگاه آبادان به شیراز توزیع این نوع از سوخت در تمام جایگاه‌ های عرصه سوخت شیراز انجام می‌شود تا شهروندان شیرازی نیز از این سوخت استاندارد استفاده کنند.

مهرماه هم از راه رسید اما کسی از توزیع بنزین یورو 4 در شیراز مطلع نشد و اگر هم توزیعی در کار بود رسانه ای نشد تا این که آذرماه مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌ های نفتی استان فارس در جمع رسانه ها گفت: توزیع بنزین یورو 4 درشیراز نیز از مهر امسال و با توجه به تولید این محصول در پالایشگاه اصفهان، آغاز شده است و روزانه 700 هزار لیتر این فرآورده نفتی، بین تمام جایگاه‌ های کلانشهر شیراز توزیع می‌ شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمام نیاز نفت‌گاز و بنزین یورو 4 شیراز از پالایشگاه اصفهان تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: حجم توزیع شده از این محصولات، کفاف تمام نیاز فعلی شیراز را نمی‌دهد و اگر فاز دوم پالایشگاه شیراز اجرایی می‌شد، امکان تامین کامل نیاز وجود داشت.

حالا اما روز گذشته، یکی از اعضای شورای شهر شیراز مدعی شد، بنزین یورو چهار در شیراز توزیع نمی‌ شود و دلیل عدم اعتراض مردم شیراز به این موضوع را مظلومیت و نجابت می داند.

امیدواریم اگر بنزین یورو 4 در شیراز توزیع نمی شود، مدیران شرکت پخش فرآورده های نفتی فارس به وعده دادن های تکراری خود ادامه دهند(!) و اگر بنزین یورو چهار در این کلانشهر توزیع می شود، مستند به افکار عمومی توضیح دهند تا مردم و اعضای شورای شهر در جریان قرار بگیرند. البته کسی نمی تواند هوای نسبتا پاک شیراز را دلیل توزیع بنزین یورو 4 بداند چرا که این روزها هوای کلانشهری چون تهران با وجود توزیع این نوع بنزین، چنان آلوده است که نفس ها در سینه می ایستد.

سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
خادمی
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴
0
به نظرم توزیع میشه و آقای هاجری اشتباه می کنند..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴
0
بنزین خوبیه چون ماشینا روشن نمیشن آلایندگی خیلی کم شده ضمنا افزودن آب هم پیشنهاد میشه