کد خبر: ۸۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۱۴ دی ۱۳۹۴

کارشناس سوادآموزی خنج: آموزش و پرورش خنج یکی از ادارات موفق استان در زمینه سوادآموزی است

احمدی با اشاره به اینکه دوره های سوادآموزی تا کلاس ششم ابتدایی و کاملاً رایگان می باشد، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 530 نفر در شهرستان خنج در این دوره ها مشغول به تحصیل هستند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، سازمان نهضت سوادآموزی در تاریخ هفتم دی ماه 1358 با هدف ریشه کن کردن بی سوادی در کشور، به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل گردید که در شهرستان خنج نیز زیر نظر آموزش و پرورش مشغول به فعالیت می باشد.

به همین مناسبت، خنج کهن به سراغ کارشناس مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان خنج رفته تا هم با اهداف این نهضت آشنا شود و هم از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در این خصوص در شهرستان خنج آگاهی پیدا نماید.

مهدی احمدی در گفتگو با خبرنگار خنج کهن، با بیان اینکه سوادآموزی فقط مخصوص افراد با سن 10 تا 49 سال است، گفت: به طور کلی سوادآموزی دارای 3 دوره یا مرحله "سواد"، "انتقال" و "تحکیم" بوده که هر کدام از این دوره ها دارای ویژگی های متفاوتی می باشد.

آموزش و پرورش خنج یکی از ادارات موفق استان در زمینه سوادآموزی است

وی ادامه داد: دوره "سواد" که نخستین مرحله می باشد، از کلاس اول تا سوم ابتدایی بوده و مخصوص افرادی است که هیچگونه سوادی در خواندن و نوشتن ندارند. این افراد با حضور در دوره سواد و اتمام آن، مدرک سوم ابتدایی را دریافت خواهند نمود.

کارشناس مسئول سوادآموزی خنج افزود: در سال تحصیلی 95-94، سهمیه شهرستان خنج ابلاغی از استان برای دوره سواد، تعداد 297 نفر بوده که سوادآموزی شهرستان تعداد 350 نفر در این خصوص جذب کرده است.

احمدی همچنین در خصوص مرحله دوم که دوره "انتقال" می باشد، عنوان کرد: این دوره از کلاس چهارم تا ششم می باشد و افرادی می توانند در آن شرکت کنند که دوره قبل یعنی دوره سواد را گذرانده باشند. در پایان این دوره نیز، به قبول شدگان مدرک ششم ابتدایی داده خواهد شد.

وی سهمیه شهرستان خنج در دوره انتقال نیز تعداد 100 نفر بیان کرد و گفت: سوادآموزی خنج تمامی این سهمیه را جذب نموده است.

مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش خنج در خصوص دوره "تحکیم" نیز اظهار داشت: مرحله سوم سوادآموزی، دوره تحکیم بوده که در واقع دوره تقویتی برای افرادی است که دوره "سواد" را طی کرده اند. به افراد شرکت کننده در دوره تحکیم، مباحثی همچون آموزش قرآن، احکام، ارتباطات اجتماعی، بهداشت و ... آموزش داده می شود.

احمدی سهمیه ابلاغی شهرستان خنج در این دوره نیز تعداد 80 نفر اعلام کرد و از جذب تمامی این سهمیه خبر داد.

آموزش و پرورش خنج یکی از ادارات موفق استان در زمینه سوادآموزی است

وی با اشاره به اینکه دوره های سوادآموزی در نهایت تا کلاس ششم ابتدایی بوده و برای شرکت کنندگان به طور رایگان می باشد، عنوان کرد: در حال حاضر در سه مقطع سوادآموزی یعنی دوره های سواد، انتقال و تحکیم، به طور کلی تعداد 530 نفر در شهرستان خنج مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد، 390 نفر زن و 140 نفر نیز مرد می باشند. بیشتر شرکت کنندگان نیز بین 44 تا 49 سال سن دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: بیشتر کلاسهای سوادآموزی شهرستان خنج در زمان عصر و در مساجد و مدارس می باشد که در شهر خنج این کلاسها در مدارس کمال پور و زینبیه تشکیل می گردد.

کارشناس سوادآموزی آموزش و پرورش خنج افزود: جهت کلاسهای سوادآموزی در شهرستان، حدود 40 نفر آموزش دهنده جذب کرده ایم که این افراد از طریق حوزه های بسیج و همچنین جهاد کشاورزی به ما معرفی شده است. در کل نیز تعداد 45 کلاس درس سوادآموزی در سطح شهرستان تشکیل شده است.

آموزش و پرورش خنج یکی از ادارات موفق استان در زمینه سوادآموزی است

احمدی در بخش دیگری از گفتگوی خود با خنج کهن، با اشاره به موفقیت های سوادآموزی خنج، عنوان کرد: امسال آموزش و پرورش شهرستان خنج در زمینه سوادآموزی، یکی از ادارات موفق در سطح استان بوده که موفق به دریافت لوح تقدیر از اداره کل آموزش و پرورش فارس شده است.

وی به برخی از مشکلات نیز اشاره نمود و گفت: یکی از مشکلات ما این است که افراد بی سوادی در سطح شهرستان داریم اما در سامانه سوادآموزی به عنوان باسواد ثبت شده است. مشکل دیگر ما نیز کمبود اعتبارات جهت بازدید از کلاسهای سوادآموزی در روستاهای دورافتاده شهرستان می باشد.

مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش خنج در پایان از فرماندار، امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش، مسئول کمیته امداد، رئیس ثبت احوال، رئیس جهاد کشاورزی و رئیس بهزیستی که عضو شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان هستند، تشکر نمود و اظهار داشت: این ادارات در زمینه معرفی افراد بی سواد با ما همکاری می کنند.

آموزش و پرورش خنج یکی از ادارات موفق استان در زمینه سوادآموزی است

آموزش و پرورش خنج یکی از ادارات موفق استان در زمینه سوادآموزی است



نظرات بینندگان