کد خبر: ۸۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۰ دی ۱۳۹۴

ورود ۱۰۰ شهید گمنام از مرز شلمچه به فارس

ورود پیکر مطهر حدود ۱۰۰ شهید گمنام از مرز شلمچه به استان فارس از صبح فردا ۲۱ دی‌ماه آغاز می‌شود و مردم ولایت‌مدار استانی که ۱۵هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند در فاصله ۱۰روزه میزبان شهدای گمنام هستند.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط سپاه فجر استان فارس، ستاد کنگره سرداران و 15هزار شهید استان فارس و همچنین همکاری هماهنگ کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح، تشییع پیکر مطهر شهدا پس از ورود مستقیم از مرز شلمچه به استان فارس وارد شهرستان ممسنی شده و مردم این شهر آغازگر استقبال از کاروان بزرگ شهدا هستند.

شهدایی که پس از گذشت سال‌ها دوری از وطن پیکر مطهرشان وارد میهن اسلامی شده تا بر دوش مردم قدرشناس روستاها، بخش‌ها و شهرستان‌های استان فارس تشییع شود.

این مراسم در واقع رویداد بزرگ فرهنگی استان فارس پس از برگزاری اجلاسیه سرداران و 14600 شهید استان فارس است که با حضور 6000 نفر از مردم ولایتمدار فارس در محضر ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای آغاز و با حضور دو مرجع تقلید و برگزاری یادواره شهدای اهل سنت و ادیان الهی همراه با حضور جمعیت زیادی از مردم در سال 1390 برگزار شد.

کاروان شهدای گمنام استان فارس در یک برنامه‌ریزی از پیش‌تعیین شده در مسافت چهارهزار کیلومتری استان فارس از شمال تا جنوب تشییع و یکم بهمن‌ماه از دروازه قرآن شیراز وارد سومین حرم اهل بیت(ع) می‌شوند تا مردم این کلان‌شهر رویداد بزرگ فرهنگی دیگر از خود به یادگار گذاشته و در مراسم باشکوهی شهدا را تشییع کنند.

پیکرهای طیبه این شهدای دوران دفاع مقدس در طول سه ماه اخیر در مناطق عملیاتی فاو، مجنون، شرق دجله و زبیدات عراق توسط گروه‌های تفحص کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح کشف شده‌اند.

پیکر پاک این شهیدان گلگون‌کفن که مربوط به عملیات‌های والفجر8، خیبر، بدر، محرم، والفجریک و تک‌های دشمن هستند پس از انجام  مراسم‌های ویژه در استان فارس از جمله تشییع باشکوه در حرم مطهر احمدبن موسی(ع) برای انجام شناسایی به تهران اعزام می‌شوند.

برگزاری این مراسم علاوه بر فضای معنوی و برکات معنوی که دارد، بدون شک در آستانه انتخابات سبب همدلی، همگرایی و انسجام ملی در درون استان و کشور است.

در حال حاضر فضای کشور بیش از هر زمان دیگر به همدلی و انسجام نیازمند است و چه محوری بهتر از شهدا که عامل همگرایی ما شوند و همگان بدون توجه به گرایش‌های سیاسی در مراسم شهدا حضور یابند.

 مسیرهای تشییع بزرگ شهدا در استان فارس به‌شرح زیر است:

 نقطه آغاز شهرستان نورآباد ممسنی (پادگان شهید آیت‌الله مدنی)

ادامه مسیر، سده، آسپاس، اقلید، سورمق، آباده، خرمبید، سوریان، قادرآباد، بوانات، قادرآباد، سعادت‌شهر، ارسنجان، آباده طشک، نیریز، استهبان، فسا، مرودشت، زرقان، بیضا و اردکان.

قائمیه، فراشبند، فیروزآباد، میمند، کوار، شیراز، گله‌دار، اسیری، مهر، لامرد، علامرودشت، اشکنان، بیرم، اوز، گراش، لار، خنج، قیر و کارزین و فیروزآباد.

فیروزآباد، کوار، جهرم، دبیران، زرین‌دشت، خسویه، داراب، ششده قربلاغ، زاهدشهر، نوبندگان، فسا، «نقطه الحاق امام‌زاده اسماعیل(ع) و برگزاری ویژه‌برنامه»، سروستان، خرامه، داریون و شیراز.


سالاد

نظرات بینندگان