کد خبر: ۸۲۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۴

رد صلاحیت شدم کسی کاسه داغ تر از آش نشود

امروز نتیجه دومین مرحله از بررسی صلاحیت ها اعلام می شود و همه منتظر اعلام نظر هیات نظارت استان ها است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از کازرون خبر، امروز صلاحیت نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط هیات نظارت استان ها اعلام می‌شود و انتظارها برای دومین مرحله از تایید و یا ردصلاحیت‌ها به پایان می رسد.

بر همین اساس "کازرون خبر" به سراغ تعدادی از نامزدهای انتخابات مجلس دهم رفته و با طرح سئوالاتی نظر آن ها در خصوص نظارت «استصوابی» شورای نگهبان و واکنش آن ها به «عدم تایید صلاحیت» احتمالی را جویا شده که پاسخ کاندیداها را در ادامه می خوانید؛

حمیدرضا بادآهنگ

جناب آقای «حمیدرضا بادآهنگ» نظر شما راجع به "نظارت استصوابی" شورای نگهبان چیست؟

هرچه در چهارچوب قانون است را قبول دارم.

 

آقای «بادآهنگ» اگر «رد صلاحیت» شدید یا صلاحیت شما «احراز» نشد چه واکنشی دارید و چه توصیه ای به حامیان خود دارید؟

ما بر اساس قانون عمل می کنیم و اعتراضی هم داشته باشیم در چهارچوب قانون حرکت می کنیم و توصیه من به حامیانم اینست که به قانون تمکین کنند.

در پایان اگر صحبتی با مردم دارید بفرمایید؟

من از همه مردم تشکر می کنم و می گویم نصب العین همه قانون باشد.

یعقوب شفیعی

جناب آقای «یعقوب شفیعی» نظر شما راجع به "نظارت استصوابی" شورای نگهبان چیست؟

شورای نگهبان از ارکان نظام است و چون برای شرکت در انتخابات مجلس ثبت نام کردم به این معناست که کلیه قوانین جمهوری اسلامی را قبول دارم و علاوه بر قبول داشتن مدافع آن هم هستم.

آقای «شفیعی» اگر «رد صلاحیت» شدید یا صلاحیت شما «احراز» نشد چه واکنشی دارید و چه توصیه ای به حامیان خود و یا دیگر کاندیداهای «رد صلاحیت» شده دارید؟

اگر صلاحیت من رد شود تمکین می کنم و توصیه می کنم اگر کسی اعتراضی دارد از مراجع قانونی اقدام کند و درصورتی که دوباره صلاحیت من یا دیگران تایید نشد به قانون تمکین کنیم، در اینصورت، افرادی که تایید نشده اند می توانند در جاهای دیگر ظرفیت خود را بکار گیرند.

در پایان اگر صحبتی با مردم دارید بفرمایید؟

انتخابات نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی است و تمام کسانی که دلسوز کشور و نظام هستند کاری کنند که انتخابات به نحو احسن برگزار شود و حق هیچ کسی ضایع نشود و همه برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی کمک کنند که فرد اصلح انتخاب شود.

مجید شیخیان

جناب آقای «مجید شیخیان» نظر شما راجع به "نظارت استصوابی" شورای نگهبان چیست؟

ما تابع قانونی هستیم که مورد موافقت مقام معظم رهبری است، و اگر بخواهیم وحدت و ثبات ایجاد شود و مشکلات موجود حل شود باید تابع قانون باشیم.

آقای «شیخیان» اگر «رد صلاحیت» شدید یا صلاحیت شما «احراز» نشد چه واکنشی دارید و چه توصیه ای به حامیان خود دارید؟

هر نظری اعلام شود تابع هستم و اگر دلیل و برهانی داشته باشم در زمان معین اعتراض خود را اعلام می کنم و اگر دوباره صلاحیت من تایید نشود تابع قانون هستم.

در پایان اگر صحبتی با مردم دارید بفرمایید؟

به مردم توصیه می کنم فردی که از نظرشان اصلح هست حمایت کنند و در صحنه حضور داشته باشند چراکه به فرمایش رهبر انقلاب هرچه آراء بالاتر باشد برای نظام اعتبار بیشتری دارد و جمهوری اسلامی اهداف خود را بهتر می تواند پیشبرد.

هدف من این است که مردم کسانی را که خدمت گذار و مفید می‌دانند برای ایجاد یک تحول بزرگ انتخاب کنند، متاسفانه جامعه ما به درد های عمیق و کهنه ای گرفتار شده که نجات از این وضعیت نیاز به انسان های تحول آفرین و انقلاب آفرین دارد که بتوانند با شجاعت از این بحران عبور کنند و با مفاسد برخورد کنند و توصیه های نابحق را کنار بگذارند و به قومیت ها و دسته جات توجه نکنند و فقط و فقط به خاطر خدا و خدمت بیشتر به «مردم» که اصلی ترین پایه نظام هستند کار کنند.

 مردم نیز آن هایی را که آزمایش خود را پس دادند و تجربیات بیشتری دارند انتخاب کنند، دوباره خدای ناکرده از یک سوراخ چندبار گزیده نشوند و کسانی که نقطه ضعف دارند را کنار بگذارند و اگر نقاط ضعف و قوت افراد را در نظر بگیرند انتخاب خیلی سخت نیست و به تبلیغات بیشتر توجه نکنند و اگر حقی را تشخیص دادند مردانه دفاع کنند و منافع شخصی را در نظر نگیرند.

امان الله دهقانفرد

جناب آقای «امان الله دهقانفرد» نظر شما راجع به "نظارت استصوابی" شورای نگهبان چیست؟

به خاطر جایگاه قانونی شورای نگهبان و تاکید قانون اساسی بر نظارت شورای نگهبان در انتخابات و به دلیل اینکه ما هم می خواهیم قانون گذار جمهوری اسلامی باشیم و به دلیل اعتقاد راسخی که به ولایت مطلقه فقیه داریم، به نظارت شورای نگهبان معتقدیم.

آقای «دهقانفرد» اگر «رد صلاحیت» شدید یا صلاحیت شما «احراز» نشد چه واکنشی دارید و چه توصیه ای به حامیان خود دارید؟

هر اقدامی که توسط شورای نگهبان صورت بگیرد حتی اگر من را هم رد صلاحیت کند، انقیاد صد در صد به قانون اساسی و قوانین منبعث از جمهوری اسلامی از جمله نظارت استصوابی شورای محترم نگهبان دارم.

اگر من رد صلاحیت شدم هواداران و نزدیکان کاسه داغ تر از آش نباشند و به دلیل اینکه بنده انقیاد کامل دارم آ نها هم انقیاد به قوانین داشته باشند و کسی از خودم جلوتر نرود و همان کاری که من انجام می دهم انجام بدهند تا ان‌شاء الله به اصل نظام ضربه ای وارد نشود.

در پایان اگر صحبتی با مردم دارید بفرمایید؟

کسانی که متولی اصولگرایی هستند آدرس غلط ارائه ندهند و آدرس اشتباه دادن به متدینین فردای قیامت بازخواست بسیار شدیدی دارد و مطمئن باشند که شهدا، جانبازان، امام شهیدان و خون جگر خوردن های 1400 ساله ائمه اطهار و شیعیان مظلوم جلوی آن ها را خواهد گرفت، مسئولین مراقب باشند! نه آدرس اشتباه به مردم بدهند نه ملاحضه کاری و سیاسی کاری بکنند، تنها، چیزی که امام خامنه ای حفظه الله مد نظر دارند را عملی کنند و دنبال این نباشند که کسی را مورد حمایت قرار دهند که با منافع مردم و شهدا فاصله دارند.

مردم نیز توجه داشته باشند که مجلس شورای اسلامی یکی از پایه های اساسی جمهوری اسلامی است و این نظام الهی با رشادت های یک میلیون رزمنده، شهید و جانباز بنا گذاری شده و نکند خدا ی ناکرده براساس ملاحظه کاری های شخصی و ملاحظه کاری های قومی و قبیله ای کاری کنیم که برخلاف مصالح کشور نتیجه حاصل شود. 

مردم ضمن حضور صد در صدی پای صندوق های رای و عمل به فرامین مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای باید انتخاب آگاهانه داشته باشند که  اگر انتخابشان آگاهانه نباشد به منافع خودشان لطمه می خورد و باید به سراغ کسی روند که دنیا و آخرتشان را آباد کند.

پول افراد کاری برای مردم نمی کند، قول های بی پشتوانه و غیر کارشناسی مردم را سرکار می گذارد و خدای ناکرده نکند کسی وارد مجلس شود که اعتقادی به اصل نظام، اعتقادی به مردم، اعتقادی به جبهه و جنگ و اعتقادی به ولایت ندارد.

 اگر مردم آگاهانه کار نکنند ضرر می کنند و فردای قیامت باید پاسخ گوی تک تک آرایی باشند که به ما کاندیداها می دهند.

 آخرت خود را فدای دنیای ما نکنید چون ما نمی توانیم پاسخ گوی اعمال خود باشیم! چطور شما خودتان را به برخی از ما می بندید در حالی که بعضی از ما اعتقادی به اصل ولایت فقیه نداریم.

رمضان پناهنده

جناب آقای «رمضان پناهنده» نظر شما راجع به "نظارت استصوابی" شورای نگهبان چیست؟

هر قانون اساسی که در هرجای عالم تصویب می شود خودش باید از خودش نگهبانی کند لذا در قانون اساسی ما هم شورای نگهبان پیش بینی شده که از «قانون اساسی» دفاع بکند و نظارت «استصوابی» همین وظیفه را در انتخابات دنبال می‌کند، بالاخره باید کسی باشد که مسیر قانون اساسی را به نحو شایسته ای پی گیری کند و به نظرم «بهترین» نظرات هم نظارت «استصوابی» است.

آقای «پناهنده» اگر «رد صلاحیت» شدید یا صلاحیت شما «احراز» نشد چه واکنشی دارید و چه توصیه ای به حامیان خود دارید؟

خودم را به دستگاه‌های نظارتی معرفی می کنم و می شناسانم اما اگر رد صلاحیت شدم قطعا براساس مدارک و شواهد هست و ما هم تسلیم قانون هستیم و به رای صادر شده تن می دهیم و به طرافدارانم سفارش می کنم که باید تمکین از قانون کرد.

اگر خدای ناخواسته از قانون تبعیت نکنیم سنگ روی سنگ بند نمی شود، لذا باید تسلیم باشیم و به حامیان بگوییم از قانون تمکین بکنند و کسی حق ندارد در مقابل قانون بایستد چون این قانون همینجوری به دست ما نرسیده و همه این ها حاصل جهاد رزمندگان و شهدا است لذا راه نجات هر مملکت و جامعه ای تبعیت از قانون است.

در پایان اگر صحبتی با مردم دارید بفرمایید؟

دو انتخابات بزرگ در پیشرو است که پایه های نظام را مستحکم می کند لذا مردم در هر دو انتخابات باشکوه و باعظمت شرکت کنند که عزت ما در شرکت همه جانبه در انتخابات است و سعی بکنند فرد اصلح را انتخاب بکنند که با این انتخاب برکت نصیب مردم شود و اگر فرد اصلح انتخاب نشود عقبگرد می کنیم و حقوق مردم پایمال می شود.

محسن مومن زاده

جناب آقای «محسن مومن زاده» نظر شما راجع به "نظارت استصوابی" شورای نگهبان چیست؟

نظارت شورای نگهبان را قبول دارم.

آقای «مومن زاده» اگر «رد صلاحیت» شدید یا صلاحیت شما «احراز» نشد چه واکنشی دارید و چه توصیه ای به حامیان خود دارید؟

ما خود را تابع قانون می دانیم و هرچه شواری محترم نگهبان نظر بدهد ولو اینکه خلاف نظر و خواستمان باشد تمکین می کنیم و به آن احترام می گذاریم و مردم را هم به تمکین از قانون دعوت می کنم.

در پایان اگر صحبتی با مردم دارید بفرمایید؟

سلام عرض می کنم خدمت ملت شریف و عزتمند و همه را به پیروی از قانون و تمکین از قانون دعوت می کنم، ان‌شاء الله بتوانیم انتخابات پرشوری برگزار کنیم.

محمدعلی شفیعی

جناب آقای «محمدعلی شفیعی» نظر شما راجع به "نظارت استصوابی" شورای نگهبان چیست؟

مگر می شود قبول نداشت! قانون نظارت شورای نگهبان را تعریف کرده و قطعا این نظارت را قبول دارم.

آقای «شفیعی» اگر «رد صلاحیت» شدید یا صلاحیت شما «احراز» نشد چه واکنشی دارید و چه توصیه ای به حامیان خود دارید؟

از مسیر قانونی اعتراضم را پی گیری می کنم و به حامیانم می گویم که قانون را رعایت کنند.

در پایان اگر صحبتی با مردم دارید بفرمایید؟

سلام می کنم به همه مردم خون گرم و ولایتمدار کازرون و از مردم و کاندیداها می خواهم که به قانون احترام کامل بگذارند.

مهدی رسته

جناب آقای « مهدی رسته» نظر شما راجع به "نظارت استصوابی" شورای نگهبان چیست؟

وجود نظارت در هرکاری عالی است و مشکل ما نبود نظارت در برخی جاهاست و سیستم هر کشوری نوعی نظارت را تعریف می کند و قوانینی وضع می شود برای نظارت بر اینکه آیا افراد با اصول آن کشور همخوانی دارند یا خیر.

آقای «رسته» اگر «رد صلاحیت» شدید یا صلاحیت شما «احراز» نشد چه واکنشی دارید و چه توصیه ای به حامیان خود دارید؟

از مسیر قانونی پی گیری می کنم و دلیل عدم تایید صلاحیت را جویا می شوم، یا من را قانع می کنند یا من آن ها را قانع می کنم و از مردم می خواهم براساس قانون رفتار کنند.

در پایان اگر صحبتی با مردم دارید بفرمایید؟

مردم طبق فرمایش رهبر انقلاب در صحنه حضور داشته باشند و اگر شورای نگهبان نامزدی را رد کرد به منزله بد بودن فرد نیست و حتما شرایط مورد نیاز تصدی نمایندگی مجلس را نداشته اند و مردم نیز باید از قوانین تبعیت کنند.

سید محمدتقی طبیب لقمانی

جناب آقای «سید محمدتقی طبیب‌لقمانی» نظر شما راجع به "نظارت استصوابی" شورای نگهبان چیست؟

هر تصمیمی که شورای نگهبان بگیرد اطاعت می کنم.

آقای «طبیب لقمانی» اگر «رد صلاحیت» شدید یا صلاحیت شما «احراز» نشد چه واکنشی دارید و چه توصیه ای به حامیان خود دارید؟

در مهلت مقرر اعتراض می‌گذارم و از حامیانم می خواهم صبر و شکیبایی داشته باشند.

در پایان اگر صحبتی با مردم دارید بفرمایید؟

آرزوی موفقیت، سلامتی، شادکامی و پیروزی برای مردم شهرستان کازرون دارم.

غریب فاضل نیا

جناب آقای «غریب فاضل نیا» نظر شما راجع به "نظارت استصوابی" شورای نگهبان چیست؟

براساس فرایندی که قانون تعریف کرده برای مدیریت انتخابات، جایگاه قانونی شورای نگهبان را قبول دارم و برای ارزیابی صلاحیت افراد برای ورود به این عرصه، چهارچوب های قانونی مشخص شده و اگر همه ما تمکین کنیم مطمئنا نتایج و آنچه که رضای خدا هست اتفاق می‌افتد البته من در مورد جایگاه قانونی، اهمیت و عملکرد شورای نگهبان دیدگاه خودم را دارم که باید به صورت جامع بیان شود و در اینجا نمی‌گنجد اما به تصمیم شورای نگهبان احترام می‌گذارم.

آقای «فاضل نیا» اگر «رد صلاحیت» شدید یا صلاحیت شما «احراز» نشد چه واکنشی دارید و چه توصیه ای به حامیان خود دارید؟

هر تصمیمی شورای نگهبان بگیرد می پذیرم و تمکین می کنم و دوره گذشته هم که صلاحیت من احراز نشد با دیدگاه منطقی که داشتم مراحل اعتراض را از مجاری قانونی پی گیری کردم.

در پایان اگر صحبتی با مردم دارید بفرمایید؟

برحسب تکلیف و وظیف ای که داشتم وارد صحنه شدم و اگر توانمندی در خود نمی دیدم ورود نمی کردم و مراجع چهارگانه ای که مشخص شده برای ارزیابی صلاحیت ها مسیرش انجام شده و من حقیقتا در این خصوص هر دیدگاهی که شورای نگهبان داشته باشد می پذیرم اما مثلا در مورد تحقیقات محلی صحبت دارم چون فکر می کنم در این خصوص کم و کیف قضیه تحت تاثیر جهت گیری‌های شخصی‌ و جناحی و کینه توزی های فردی قرار می‌گیرد و اصلا قابل اتکا نیست که براساس این معیارها در مورد صلاحیت افراد قضاوت بکنیم.

انتظار دارم شورای نگهبان که یکی از ارکان بسیار مهم انتخابات است و ما همواره در جهت تحکیم و صیانت از این جایگاه قانونی حرکت کردیم براساس مر قانون و شرایط عمومی کشور فرصت رقابت را برای جریانات سیاسی که در درون نظام هستند و با چهارچوب های مشخص قانونی دارند فعالیت می کنند فراهم بکند و برای تحقق این مطلب هم باید برگردیم به مر قانون و به قانون تمکین کنیم.

به عنوان کسی که خودم را وامدار جمهوری اسلامی می دانم و به عنوان استاد دانشگاه، همواره در این مسیر بودم و آرمان های انقلاب اسلامی همیشه برای من مهم بودند و در راستای تحقق آن آرمان ها عمل کردم چنانچه دیدگاهی هم شورای نگهبان داشته باشد ما نیز برحسب قانون عمل می کنیم و به هیچ عنوان خلاف قانون حرکت نمی کنیم.

فکر می‌کنم حرف اساسی را رهبر انقلاب برای مردم زده اند و اگر کسانی خودشان را پیرو و در مسیر ولایت می دانند فرمایشات ایشان را نصب العین قرار دهند و همچنان که رهبر انقلاب فرمودند؛ «کسانی که من و نظام را قبول ندارند در انتخابات شرکت کنند»، شورای نگهبان نیز باید براساس همین معیار و از طریق تنوع بخشی به سبد انتخاب مردم، زمینه حضور حداکثری را فراهم کند و مطمئن باشید که مردم با اشتیاق شرکت می کنند و گزینه خود را انتخاب می کنند.

گفتنی است آقای «حسین رضازاده» به سئوالات خبرنگار ما پاسخ گفت اما با «تاکید» چند باره از خبرنگار ما خواست که متن مصاحبه منتشر نشود.

انتخابات کازرون

لازم به ذکر است علی رغم تماس های مکرر و بی وقفه خبرنگار ما، آقایان «غلامرضا دهقان ناصرآبادی» و «سید علی‌نقی طبیب‌لقمانی» حاضر به مصاحبه با کازرون خبر نشدند.


سالاد

نظرات بینندگان