کد خبر: ۸۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۳۰ دی ۱۳۹۴
حجت الاسلام خرسند:

شهدا تاریخ مصرف ندارند که کسی بگوید الآن وقت تشییع هست یا نیست

مراسم شبی با شهدا پس از تشییع باشکوه 60 شهید گمنام دفاع مقدس در جوار مرقد مطهر پنج شهید گمنام کازرون برگزار شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از کازرون خبر، مراسم شبی با شهدا پس از تشییع باشکوه 60 شهید گمنام دفاع مقدس، در جوار مرقد مطهر پنج شهید گمنام کازرون برگزار شد.

شبی با شهدا

امام جمعه کازرون در این مراسم شهدا را متعلق به زمان و مکان خاص ندانست و اظهار داشت: شهدا تاریخ مصرف ندارند که کسی بگوید الآن وقت تشییع هست یا نیست، شهدا مقید به زمان و جغرافیای خاصی نیستند و شهید متعلق به ملت اسلامی است، بنابراین شهید بومی و غیر بومی معنا ندارد.

حجت الاسلام محمد خرسند افزود: همان طور که امام حسین متعلق به تمام زمان ها و مکان ها و تمام آزادگان عالم است.شهید چون نوری است که راه را نشان می دهد و پیدا کردن راه احتیاج به قطب نما دارد که آن قطب نما بصیرت است.

شبی با شهدا در کازرون

خرسند به حضور پر شور مردم اشاره و تاکید کرد: خدا را شکر می‌کنیم که مردم کازرون امشب میزبان پیکرهای مطهر شهدایی هستند که 30 سال از خاک وطن دور بودند و امروز شهدا با حضورشان استان و شهر ما را نورانی کردند.

وی  پیام شهدا را پیام دین داری، ولایت مداری و عزت مندی دانست و بیان داشت: مردم انقلابی کازرون امروز و امشب با وجود سرمای هوا استقبال عظیم و بی نظیری از شهدای عزیز کردند به طوری که 6 کیلومتر مسیر تشییع را قدم به قدم با پیکرهای مطهر طی کردند.

شبی با شهدا در کازرون

امام جمعه کازرون استان فارس را سومین حرم اهل بیت(ع) خواند و امنیت و عزت کشور را مدیون خون شهدا دانست و عنوان داشت: اگر مرزبانان ما در خلیج همیشه فارس به مجرد ورود قایق های آمریکایی به آب های سرزمینی ایران این گونه با اقتدار آن ها را دست گیر می کنند، مورد بازجویی قرار می دهند و با عذرخواهی مقامات آمریکایی آنان را رها می کنند،به جهت عزتی است که این شهدا به ما داده اند شهدایی که شاید برای همیشه گمنام بمانند.

خرسند در پایان با برشمردن خصوصیات اخلاقی شهدا تصریح کرد: مسئولان باید بدانند اگر منصبی دارند به برکت خون شهدا است و اگر حماسه 8 سال دفاع مقدس نبود شاید وضعیت ما اکنون مانند عراق و سوریه بود.

فرمانده سپاه کازرون با قدردانی از حضور کم نظیر مردم کازرون در تشییع شهدای گمنام اظهارداشت: مردم کازرون ثابت کردند که حقا و انصافا همچون ایام انقلاب که جزء 11 شهر انقلابی نام گرفتند همچنان نیز انقلابی و ولایتمدار هستند و بر عهد خود مانده اند.

شبی با شهدا در کازرون

 شرفی در ادامه بیان داشت: این حضور پیام‌های معنا داری برای خیلی ها داشت که شهدا در قلب این ملت جای دارند و کسی نمی تواند به این جایگاه خدشه وارد کند.

گفتنی است شعر خوانی و مداحی رزمندگان دفاع مقدس از دیگر برنامه های مراسم شبی باشهدا بود.


سالاد


نظرات بینندگان