کد خبر: ۸۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

میزان بهینه سازی دفن زباله های شهری در خرمبید چقدر است

روزانه حدود بیست تن زباله در صفاشهر تولید می شود/تقریبا تمام پسماند شهر بدون بازیافت و با هزینه گزافی دفن و خاکپوشانی می شود.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از بام فارس، صفاشهر با جمعیتی بالغ بر بیست و پنج هزار نفر روزانه حدود بیست تن زباله تولید می کند. در حال حاضر تقریبا تمام پسماند شهر بدون بازیافت به محل دفن ارسال می گردد و با هزینه گزافی دفن و خاکپوشانی می شود.

کامران سعادتمند کارشناس خدمات شهری از اقدام شهرداری صفاشهر برای مدیریت بهینه پسماند شهری خبر داد. به همین منظور زباله ها به صورت اصولی ومتناسب با اصول زیست محیطی دفن می شوند و سطح ترانشه های پر شده به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

زباله و پسماندها یکی از بزرگترین معضلات مدیریت شهری است. این مشکل همیشگی را می شود با تکیه به علم و دانش به یک فرصت استثنایی تبدیل نمود. زباله دیرزمانیست عنوان طلای کثیف را به خود اختصاص داده و منبع بزرگی از درآمد و اشتغال را به وجود آورده است.

سعادتمند اظهار امیدواری کرد در آینده با همت مردم و مدیران شهری و با تفکیک اصولی و حساب شده از مبدأ و در محل دفن پسماند، مقادیر بالایی از این زباله ها به چرخه تولید و مصرف باز گردد.

این رویکرد میان مدت  نیاز به اندکی هزینه اولیه و جلب مشارکت مردم برای تفکیک زباله در منازل دارد.

برای رسیدن به این هدف، شهرداری صفاشهر می تواند مکان های مشخصی را جهت دریافت زباله های تفکیک شده شهروندان تعیین کند.



سالاد


نویسنده :
برهانی
نظرات بینندگان