کد خبر: ۸۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

شفاف شدن چه اطلاعاتی از نمایندگان برای مردم مهم است؟ +عکس

بیش از 51 درصد از شرکت کنندگان در یک نظرسنجی خواستار شفاف شدن اطلاعات ثروت و دارایی نامزدهای انتخابات مجلس شدند.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، برنامه پایش شب گذشته با موضوع شاخص های تشخیص نامزد ایده آل برای مجلس شورای اسلامی به روی آنتن شبکه یک رفت ، سوال نظرسنجی این برنامه به این شرح بود: شفاف شدن کدام اطلاعات از نامزدهای انتخاباتی برای شما مهمتر است ؟ 1- ثروت و دارایی 2- محل تامین هزینه های انتخاباتی 3- وابستگی جناحی

در پایان این نظرسنجی بیش از 51 درصد از شرکت کنندگان خواستار شفاف شدن اطلاعات ثروت و دارایی نامزدهای انتخابات مجلس شدند . 29.32 درصد گزینه محل تاین هزینه های انتخاباتی و 18.98 درصد به گزینه وابستگی جناحی رای دادند .

حجت السلام سید محمد انجوی نژاد عضو پویش ملی شفافیت داوطلبانه در این برنامه گفت: نامزدهای انتخابات مجلس داوطلبانه دارایی و منابع تبلیغات و درآمدهایشان را برای مردم شفاف سازی کنند تا مردم بتوانند و با آگاهی محل تامین هزینه نازدهای حوزه انتخابیه خود را بدانند .

نتیجه نظرسنجی شفاف شدن چه اطلاعاتی از نمایندگان برای مردم مهم است؟ +عکس

وی افزود: تاکنون از حدود 6 هزار نفر از نامزدهای تایید صلاحیت شده 30 نفر دارایی ها و منابع هزینه های انتخباتی خود را شفاف کرده اند. انجوی نژاد در این برنامه گفت : پویش شفافیت داوطلبانه ، قصد مچ گیری یا محکامه ندارد این کارها وظیفه نیروی انتظامی و قوه قضائیه است، وظیفه پویش، صرفاً تشویق نامزدها به شفاف سازی مالی است.

حجت السلام سید محمد انجوی نژاد در مورد میزان خرج تبلیغات برای هر نامزد انتخبات مجلس گفت: نماینده های مجلس به طور متوسط 500 میلیون تومان خرج تبلیغات می کنند و در طول 4 سال نمایندگی حداکثر 400 میلیون تومان حقوق دریافت می کنند.
نظرات بینندگان