کد خبر: ۸۴۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۹ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

مردم آمدند/ چه زمانی نوبت حماسه مسئولین می شود؟!

کارشناسان سیاسی و نظامی بر این باورند؛ تهدید نظامی بعنوان تهدیدی بالقوه همواره وجود دارد، اما خطر و تهدید جدی تر معضلات فرهنگی و مشکلات اقتصادی است. تنها بیکاری جوانان کافیست تا خواب راحت را از چشمان مسئولین بگیرد!

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، این روزها که جشن عید انقلاب است، بیشتر از هر زمانی جای خالی «او» حس می شود. او کسی نیست جز امام مهربانی ها، امام پابرهنه ها و مستضعفین. کسی که اعتقاد عمیقی به مردم داشت و شکل گیری انقلاب را مدیون همت حضور و اراده مردم می دانست. بنیانگذار انقلاب اسلامی در توصیف مردم انقلابی ایران اسلامی می گوید: «من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله - صلی الله علیه و آله - و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی - صلوات الله و سلامه علیهم - می‌ باشند».
مردم نیز ثابت کردند، به حق شایسته چنین توصیفی هستند، از مجاهدت ها در 8 سال جنگ تحمیلی تا مقاومت در شرایط سخت تحریم ها. از راهپیمایی ها گرفته تا حضور در انتخابات و غیره. آن ها همیشه ثابت کرده‌اند از مسئولان جلوترند و خود می‌ دانند، حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن، ارتباطی با دولت، نماینده، گرانی و ارزانی ندارد بلکه یک ضرورت برای تداوم حاکمیت جمهوری اسلامی است.

روز گذشته همین مردم، در سی و هفت سالگی انقلاب، حدیث اقتدار خواندند و با خلق حماسه ای دیگر، جشنی شایسته برای عید انقلاب برپا کردند. مردم نشان دادند که عزت، اقتدار و آبروی اسلام، کشور و خود را به دنیا نمی فروشند و با همه سختی ها و گرفتاری های اقتصادی و بدعهدی مسئولان بی مسئولیت، از انقلاب خود دست نمی کشند.

اما مسئله این است که پس چه زمانی نوبت مسئولین می شود که در خدمت رسانی به مردم یا به تعبیر حضرت امام(ره)؛ در نوکری به مردم حماسه آفرینی کنند؟
 
خیل عظیم تحصیل کردگان بیکار همانند بمب ساعتی در حال کوک شدن است، وضعیت معیشتی مردم، خصوصا قشر مستضعف که صاحبان اصلی این انقلاب و کشورند، اظهر من الشمس است. رکود و تورم هم با تمام تایید و تکذیب ها، سایه اش بر سر سفره مردم سنگینی می کند.

کارشناسان سیاسی و نظامی بر این باورند؛ تهدید نظامی بعنوان تهدیدی بالقوه همواره وجود دارد، اما خطر و تهدید جدی تر معضلات فرهنگی و مشکلات اقتصادی است. تنها بیکاری جوانان کافیست تا خواب راحت را از چشمان مسئولین بگیرد!

مسئولان فراموش نکنند، امام خمینی فرمود: «به مجلس و دولت و دست‌اندرکاران توصیه می‌نمایم که قدر این ملت را بدانید و در خدمتگزاری به آنان خصوصاً مستضعفان و محرومان و ستمدیدگان که نور چشمان ما و اولیای نعم همه هستند و جمهوری اسلامی رهاورد آنان و با فداکاریهای آنان تحقق پیدا کرد و بقای آن نیز مرهون خدمات آنان است، فروگذار نکنید و خود را از مردم و آنان را از خود بدانید».

نظرات بینندگان