کد خبر: ۸۴۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

درخواست مردم یک روستا قیر وکارزین از مسئولین/ ساخت یک پل مشکل رفت و آمد ما را حل خواهد کرد

روستای علی آباد در شهرستان قیروکارزین بزرگترین روستای این شهرستان به حساب می آید. در گفتگو با مردم و مسئولین این روستا، ضرورت ساخت یک پل برای ورودی روستا خواسته ی عمومی بود.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پرگون، روستای علی آباد از توابع شهرستان قیروکارزین در استان فارس است که با 2600 نفر جمعیت ، بزرگترین روستای شهرستان محسوب می گردد.

از ویژگی های این روستا این است که در کنار جاده ی قیر به جهرم قرار دارد. 

به میان مردم این روستا رفتیم و نیازهای اساسی روستا را از زبان مردم و مسئولین آن جویا شدیم. درخواست های بسیاری بود، امّا شاید مهمترین چیزی که در صحبت های همه  ی آنها مشترک بود ، ضروت ساخت یک پل در ورودی روستا بود.

یک قسمت از جاده روستا ، دقیقاً در مسیر سیلآب هایی که از طرف کوه های اطراف به سمت رودخانه ی قره آغاچ سرازیر میشود قرار گرفته است.به عبارت دیگر، با کمترین بارش باران این قسمت از جاده را علاوه بر آب، سنگ های ریز و درشت، چوب و... پُر می کند که برای عبور و مرور عابران مشکلات فراوانی به وجود می آید.

با توجه به اینکه این جاده تنها راه ارتباطی به طرف جهرم برای مردم شهرستان می باشد، ضرورت رسیدگی به این خواسته شاید جنبه ی عمومی برای کل شهرستان را دارا باشد و صرفاً به نفع مردم روستا به تنهایی نخواهد بود.

ضمن اینکه اکثر اهالی این روستا کشاورز هستند و عبور و مرور غالب مردم با موتور سیکلت می باشد که در هنگام باران و آب گرفتگی این مسیر ، خطر برای موتور سواران بیشتر احساس می شود.

در گفتگو با ابوطالب مریدزاده از اعضای شورای اسلامی روستای علی آباد پیگیری مسئولین مربوطه را دراین خصوص جویا شدیم. مریدزاده گفت: با چندین نهاد در این خصوص صحبت کرده ایم ، و هرکدام نیز وعده هایی داده اند ؛ اما تاکنون اقدام جدی در این خصوص صورت نگرفته است.

به هر حال به نظر میرسد که این مشکل تنها با ساخت یک پُل که آب  را از زیر جاده عبور دهد حل خواهد شد و مردم شهرستان علی الخصوص اهالی بزرگترین روستای شهرستان نیز برای عبور و مرور مشکلی نخواهند داشت.

پایان گزارش/


نظرات بینندگان