کد خبر: ۸۴۵۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
ائتلافی که از آن اختلاف زبانه می کشد

نامزد اصلاح طلبان در فیروزآباد چگونه هم قطاری هایش را دور زد؟!

در پی تشدید اختلافات میان کرمپور، فریدونی و کاویانی و به نتیجه نرسیدن ائتلاف، ابعاد جدیدی از این اختلاف توسط نامزدها رونمایی شد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پرگون، سه نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه فیروزآباد، فراشبند  قیروکارزین که قرار بود با یکدیگر به ائتلاف برسند و نهایتاً محمد علی کاویانی را به عنوان نماینده ی مورد حمایت اصلاحات و اعتدال معرفی نمایند، با خُلف وعده ی یکی از این سه نفر ائتلاف از هم پاشید. امّا چه کسی خّلف وعده کرد؟!

ابوذر کرمپور که نامزد اصلاح طلبان در این حوزه انتخابیه نیز به شمار می رود، می گوید: اولا که با نادر فریدونی توافقی نداشتیم  و من با تعدادی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در شهر فراشبند جلسه ای داشتیم و از من خواستند که چون دور قبل از فریدونی حمایت کردید و وی نماینده شد، این بار باید از کاویانی حمایت کنید و به نفع وی کنار روید و من نیز گفتم اگر فریدونی برود و به نفع کاویانی انصراف دهد حمایت خود را از کاویانی رسما اعلام کند و دقیقا اشاره کند که علت انصرافش حمایت از کاویانی است، من نیز عرض یک ساعت نشده در فرمانداری حاضر شوم و انصراف خود را کتبا اعلام کنم و به نفع کاویانی کنار روم  ولی فریدنی خلف وعده کرد و چنین نشد.

فریدونی اما در این باره می گوید: آقای کرمپور در یک جلسه ای در فراشبند حاضر می شود و در آن جلسه از او می خواهند که بیایید کمک کنید تا فراشبند هم بتواند نماینده ای در مجلس داشته باشد و به نفع آقای کاویانی کنار بروید. این بزرگوار (کرمپور) می گوید که من کنار می روم به شرطی که آقای فریدونی قبل از بنده کنار برود. البته یک سری مذاکراتی هم آنجا شده که اگر آقای فریدونی کنار رفت و شما کنار نرفتی چه می شود و اگر کنار رفتی چه می شود. ایشان (کرمپور) میگوید که اگر فریدونی کنار نرفت شما یعنی فراشبندیها و احزابش بیایند و از من (کرمپور) حمایت بکنند. حال سؤال اینجاست که اگر قرار است شما با احزاب فراشبند به نتیجه برسید خُب باید به تفاهم برسید و یا امتیاز می دهید و یا امتیازاتی بگیرید؛ اینها چه ربطی به فریدونی دارد که نفر سوم را وارد این قضیه می کنید؟ خُب دوستان فراشبندی آمدند سراغ ما و گفتند اگر شما انصراف بدهی آقای کرمپور هم انصراف میدهد و مشکل فراشبند و آقای کاویانی هم حل می شود. 

بنده فرصت خواستم چون ریسک بزرگیست. خُب بنده ده سال فراشبند زندگی کرده ام و این یعنی فراشبندی بودن. نهایتاً به این نتیجه رسیدم که این کار را بکنم و جمعه بنده انصرافم را نوشتم و تحویل فرمانداری فیروزآباد دادم.

حالا آقای کرمپور می گوید این کار نشده و فریدونی باید می نوشت که من به نفع آقای کاویانی کنار می روم. عزیز من، آقای کرمپور، انصرافی که شما می خواهید به وزارت کشور بدهید که دیگر مشروط نیست؟ اصلاً از شما قبول نمی کنند که بگویید به نفع X یا به نفع Y کنار می روم. آن مرحله ی بعدیست. شما میگویید اینکار را نکرده و من میگویم عزیزان فراشبند ناظر فرستادند و اینکار بنده را نظارت کردند. بپرسید. یکی از نخبگان فراشبند را فرستادن که آیا فریدونی اینکار را کرده یا نکرده است. زمانی بنده باید بیانیه بدهم و بگویم به نفع آقای کاویانی کنار رفته ام که وعده ی آقای کرمپور محقق می شد. قرار بود شنبه ساعت 9 آقای کرمپور بیاید و نیامد. تا آخر وقت اداری هم صبر کردیم و ایشان نیامدند. شب بعدش هم بنده انصرافم را پس گرفتم.

از طرفی اظهارات محمدعلی کاویانی در این باره خواندنی است؛ کاویانی می گوید: آقای کرمپور در میان جمعی از سیاسیون شهر فراشبند گفته اند که اگر نادر فریدونی به نفع من کنار برود، آقای کرمپور نیز به نفع بنده کنار برود. نفر اول ساعت 11 شب می آید و انصراف نامه ی خودش را تحویل فرماندار می دهد و نفر دوم که قرار بود ساعت 8 یا 9 برود و انصراف بدهد به عهد خود وفا نکرده و این عین واقعیت است و چیز دیگری نیست. من خودم را در جمع سیاسیون قرار دادم و هیچ خُلف وعده ای هم نکردم. مسیری هم که انتخاب کرده ام، با اعتماد به نفس است و به نفع کسی کنار نخواهم رفت. 

پرگون فایل صوتی اظهارات فوق را در اختیار دارد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
فیروزاباد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
0
سلام
بالاخره که چی این همه نتیجه گیری چی شد؟
آقای کاویانی باید به نفع شهرستان کنار برود و نهایتا چهارم میشود.