کد خبر: ۸۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۴ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
فریدون عباسی دوانی:

حاضرم تمام هزینه های انتخاباتی خود را به صورت شفاف اعلام کنم

یکی از اتفاقات مثبتی که باید در حوزه قوانین انتخاباتی  بیافتد عملیاتی شدن لایحه شفاف سازی منابع مالی در انتخابات مجلس و مسئولین است.
به گزارش شیرازه، شفاف سازی هزینه های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی یک از خلاء هایی است که به نظر می رسد در قانون تبلیغات انتخابات وجود دارد. چندی پیش سامانه مجلس نما از کاندیدای مجلس شورای اسلامی دعوت کرد تا هزینه های تبلیغاتی خود را در اعلام کنند. برخی از نامزدهای انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شیراز با ثبت نام در این پایگاه دیدگاه ها، وعده ها و منابع مالی را خود را اعلام کردند.


در همین راستا ستاد انتخاباتی «فریدون عباسی دوانی» نیز در این باره اعلام کرد:«با هدف ایجاد شفافیت در اطلاعات نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مطالبه رهبر معظم انقلاب که از سال های گذشته تاکید کرده بودند:«انتخابات نباید دستاویز افرادی قرار گیرد که وابسته به باندهای قدرت و ثروت هستند» و همچنین کمک به انتخاب آگاهانه مردم و نیز شفاف‌سازی عملکرد کاندیداهای داوطلب مجلس دهم، باستحضار مردم عزیز و شریف شیراز میرساند:دکترفریدون عباسی دوانی به لطف خدا، تبلیغات در انتخابات را برمحور اجرای قانون و تخطی نکردن از دستورالعمل های مربوطه و عدم اسراف دراین برهه از زمان پایه ریزی نمود.الحمدلله آحاد مردم هم آنچنان به فهم سیاسی رسیده اند که با بصیرت، آگاهی و تحقیق، نماینده اصلح خودرا انتخاب نمایند.

امروز مهمترین مشکل مردم مشکل معیشتی است و نباید با هزینه های گزاف و غیرمتعارف بخواهیم بگونه ای عمل کنیم که خدای نکرده وامدار دیگران باشیم. با این توضیح به استحضارمردم شریف سومین حرم اهل بیت علیهم السلام شیراز میرساند:این ستاد هزینه آنچنانی در انتخابات نداشت، زیرا مجموعه ما به ائتلاف بزرگ اصولگرایان شیراز پیوست و کار جمعی صورت گرفت، که از اضلاع آن گروه های مختلفی از دکتر فریدون عباسی دوانی حمایت می کنند. با این حال شفاف سازی همواره دغدغه ما بوده است و برای ما اولویت دارد.منابع مالی ما وابسته به مردم و حمایت اشخاص و نیروهای ارزشی و انقلابی است.لذا برای اعلام هزینه ها حاضریم و صورت حساب ارائه می کنیم.

اصولا، احزاب و تشکل های قانونی وظیفه دارند که هزینه ها در دفتر ثبت شود و به وزارت کشور ارائه کنند.یکی از اتفاقات مثبتی که باید در حوزه قوانین انتخاباتی  بیافتد همین عملیاتی شدن لایحه شفاف سازی منابع مالی در انتخابات مجلس ومسئولین است.اما به نظر می رسد هر گونه قانونی در حوزه هزینه های انتخاباتی باید روی قطع کردن ارتباط نامزدهای انتخابات با کانون های قدرت و ثروت متمرکز شود. امری که به کرات مورد مطالبه رهبر انقلاب هم بوده و متأسفانه هنوز در این زمینه اقدام قاطعی انجام نشده است. به امید آنکه با ورود افراد پاک با رای پاک، در مجلس دهم شورای اسلامی شاهد عینیت بخشیدن به این قانون باشیم»
نظرات بینندگان