کد خبر: ۸۴۷۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۴

جمع آوری 60 کامیون تبلیغات غیرمجاز کاندیداها در شیراز

فرماندار شیراز از جمع‌آوری بیش از 60 کامیون اقلام تبلیغاتی غیرمجاز در سطح این شهر خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حیدر عالیشوندی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاندیداها بنابر قانون در موعد مقرر مجاز بودند با ارائه اقلام مجاز تبلیغاتی زندگینامه و سوابق خود را در معرض دید مردم قرار دهند تا مردم با شناختی که نسبت به داوطلبان پیدا می‌کنند افراد مدنظر را انتخاب کنند.

وی افزود: بر اساس ماده 61 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، الصاق و نصب هرگونه اقلام و مواد تبلیغی از قبیل عکس، پوستر، بنر و پارچه‌های تبلیغی به‌طورکلی ممنوع است و داوطلبان نمایندگی می‌توانند از طریق چاپ و توزیع مواد تبلیغی اقدام به فعالیت انتخاباتی کنند حتی در همین قانون بیان‌شده که استنکاف از اجرای این قانون خود جرم تلقی می‌شود.

فرماندار شیراز خاطرنشان کرد: در ماده 53 نیز فرمانداران و بخشداران مؤظف شدند از طریق نیروی انتظامی و شهرداری نسبت به امحای تبلیغات ممنوع یا در محل ممنوع انجام‌شده اقدام کنند که در این زمینه تعداد زیادی از داوطلبان شیراز مرتکب تخلف تبلیغاتی شدند که تیم‌هایی در جمع‌آوری و امحای تبلیغات خلاف مقررات اقدام کردند.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود 60 کامیون تبلیغات غیرمجاز جمع‌آوری و در فرمانداری دپو شده است.

عالیشوندی با اشاره به این‌که داوطلبان مجلس خبرگان یک هفته قبل از داوطلبان مجلس تبلیغات خود را آغاز کرد‌ه‌اند و تا امروز صبح این تبلیغات ادامه داشت، گفت: برخی اقلام تبلیغاتی اعم از بنر و پوستر فصل قانون تبلیغات را رعایت نکرده و اندازه عکس‌ها بیش از موارد قانونی بود.

وی بیان کرد: در برخی از این تبلیغات عنوان ستاد مردمی قیدشده بود که بنابر قانون عنوان «ستاد مردمی» غیرقانونی است و داوطلبان تنها مجاز به راه‌اندازی ستاد انتخاباتی اصلی بوده‌اند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
0
به نظر می رسد آماری شبیه منتجب نیا داده اند یا اینکه در هر کامیون چند ده کیلو بار بوده این 60 کامیون بارشان را در فرمانداری خالی کرده اند مگر فرمانداری وحیاط آن چقدر ظرفیت دارد؟