کد خبر: ۸۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
خطیب جمعه کازرون:

در انتخابات 7 اسفند دنیا شاهد تجلی مردم‌سالاری دینی بود/ هیچ جناح سیاسی برنده و یا بازنده انتخابات نیست

حجت الاسلام خرسند گفت: هیچ فرد و جناح سیاسی حق ندارد خود را برنده و دیگران را بازنده بداند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از "کازرون خبر"، امام جمعه کازرون در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به این‌که هیچ فرد و جناح سیاسی حق ندارد خود را برنده و دیگران را بازنده انتخابات بداند، اظهار داشت: حماسه دیگری در سطح کشور رقم خورد و دنیا شاهد تجلی مردم‌سالاری دینی بود و برنده این انتخابات در حقیقت نظام اسلامی و مردم هستند و به فرموده مقام معظم رهبری مردم به فراخوان نظام لبیک گفتند.

حجت الاسلام محمد خرسند افزود: هیچ فرد و جناح سیاسی حق ندارد خود را برنده و دیگران را بازنده انتخابات بداند و منتخبان مردم در هر دو انتخابات باید بدانند این حضور باشکوه بار سنگینی برای آن‌ها ایجاد کرده ‌که شاید به این زودی‌ها و به این سادگی‌ها نتوانند از عهده آن برآیند.


خرسند ادامه داد: منتخبان مجلس شورای اسلامی باید اولویت‌های مهم جامعه را در نظر بگیرند که امروز بحث اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال، مبارزه با رکود و تورم و توجه به مسائل فرهنگی است.


وی به انتخابات شهرستان کازرون نیز اشاره کرد و بیان داشت: از اقشار مختلف مردم و برگزارکنندگان انتخابات و هم‌چنین نامزدهای حاضر درصحنه تشکر می‌کنم و به منتخب مردم کازرون نیز تبریک گفته و امیدوارم در مدت خدمت خود منشأ خدمات ماندگاری در ایفای وظایف نمایندگی باشند.


خرسند با اشاره به چهاردهم اسفندماه سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری گفت: دو امتیاز ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی انتساب این نهاد به حضرت امام (ره) و دیگری خدمت به محرومان بوده که خدمات بسیار ماندگاری را با مساعدت مردم انجام داده است.


وی با اشاره به این‌که کمیته امداد کازرون 12 درصد جمعیت این شهرستان را زیر پوشش دارد افزود: زنان سرپرست خانوار، سالمندان، خانواده‌ها و ایتام تحت حمایت و ... افراد زیر پوشش این نهاد هستند و باید گفت بهترین سرمایه کمیته امداد که یک ‌نهاد انقلابی به‌شمار می‌آید، حمایت و اعتماد عمومی مردم است.


خطیب جمعه کازرون با اشاره به کاروان‌های راهیان نور گفت: یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم استفاده از ظرفیت فرهنگ دفاع مقدس و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی است و باید جوانان را با فرهنگ و سبک زندگی شهدا و رزمندگان آشنا کرد.


امام جمعه کازرون با بیان برخی فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد لزوم حفظ جنگل‌ها و منابع طبیعی و مراتع به ‌روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: حفظ منابع طبیعی و کاشت درخت یک توصیه اسلامی است و ما باید آن را حفظ کنیم و اجازه ندهیم افراد سودجو درختان را قطع کنند.


وی با توصیه به کاشت درخت در محیط زندگی و خیابان‌ها افزود: کازرون زمانی شهر سبز نام داشت اما امروز دیگر این‌گونه نیست و فضای سبز کمی دیده در آن می‌شود و این به خاطر این است که باغ‌های درون و اطراف شهر را از بین برده‌اند.


خرسند ادامه داد: تپه‌های زیبای اطراف و درون کازرون را از بین برده‌اند و بعد که اعتراض می‌شود عنوان می‌کنند که مالک دارد که شهرداری و شورای شهر و مسئولان قضایی نباید اجازه تخریب این فضاها را بدهند.


وی در پایان گفت: در زمینه منابع طبیعی باید به حقوق جامعه نیز توجه شود و به‌گونه‌ای افراطی از منابع طبیعی دفاع نکنیم که مردم از منابع طبیعی زده شوند چراکه هزاران سال این منابع را حفظ کرده‌اند.

نظرات بینندگان