کد خبر: ۸۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴

پس از 5 ماه تعطیلی، کوره سیمان آباده گرم شد

تعطیلی قسمت ابتدایی خط تولید این کارخانه که از نیمه اول مهر ماه سالجاری به دلایل کمبود شدید نقدینگی کارگران این کارخانه را دچار مشکلات جدی کرد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، خط تولید کیلینکر کارخانه سیمان شهرستان آباده پس 5 ماه تعطیلی مجدداً راه اندازی شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آباده  با اعلام این خبر افزود: تعطیلی قسمت ابتدایی خط تولید این کارخانه که از نیمه اول  مهر ماه سالجاری به دلایل مختلف  از جمله کمبود شدید نقدینگی ناشی از کاهش فروش سیمان، بدهی بالا به دستگاه های اجرایی خدمات رسان از قبیل  گاز و برق و همچنین کاهش  تقاضا برای سیمان به علت  تغییرات فصلی و رکود در  صنعت ساختمان و کاهش صادرات، صورت گرفته بود کارگران این کارخانه را دچار مشکلات جدی کرد.

خلیل سلیمانپور ادامه داد: در بازه زمانی یاد شده فعالیت کارخانه صرفاً تبدیل کلینکرهای ذخیره شده به سیمان  و عرضه آن در بازار بود اما با پیگیری های بعمل آمده و طرح مشکلات این واحد صنعتی در چندین جلسه کارگروه رفع موانع تولید در سازمان صنعت، معدن و تجارت وهمکاری دستگاه های ذیربط خوشبختانه از ابتدای هفته گذشته مجدداً خط تولید  کلینکر  کارخانه راه اندازی  و در حال حاضر بر اساس آمار ارائه شده  روزانه بین 1000 تا 1100 تن  تولید  می نماید که این  رقم معادل 90% ظرفیت اسمی کارخانه می باشد.

لازم بذکر است کارخانه  سیمان آباده  با ظرفیت اسمی  روزانه 1200 تن سیمان، به عنوان اولین کارخانه سیمان در کشور بعد از پیروزی انقلاب  شکوهمند اسلامی می باشد که  تمامی مراحل طراحی، نصب و راه اندازی آن به دست متخصصین ایرانی انجام گرفته  و در حال حاضر  با اشتغال زایی حدود 170 نفر، سیمان مورد نیاز شمال فارس و بخش هایی از جنوب فارس  و استان یزد  را تأمین می نماید.

نویسنده :
رسول اقلیدی
نظرات بینندگان