کد خبر: ۸۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
آنچه در آخرین جلسه شورای شهر شیراز گذشت؛

مالک مجتمع خلیج فارس هزاران درصد سود برداشت کرده اما به تعهداتش عمل نکرده است/ تاکید بر تشکیل مجمع نمایندگان استان بدون اختلافات جناحی

به گفته یک عضو شورای شهر، مالک مجتمع خلیج فارس در بخش تجاری پروژه، هزاران درصد سود برداشت کرده و بخش خدماتی پروژه را رها نموده و با عدم پرداخت اقساط وام های دریافتی، خود خواسته که پروژه را در معرض حراج بگذارد.
به گزارش شیرازه، در یکصدو چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهرشیراز،محمد تقی تذروی ضمن اشاره به آگهی مزایده مجتمع خلیج فارس بیان کرد:مالکین این مجتمع ، ابتدا مجموعه های تجاری را احداث و به بهره برداری رسانده اند و پس از آن صرفاً قسمتی از شهر بازی را احداث نموده اند و از احداث هتل، سالن های سینما و سالن های آمفی تئاتر و هتل و مجموعه های گردشگری به بهانه های واهی سرباز زده است.

رئیس کمیسیون تلفیق و هماهنگی دستگاههای شورا افزود: به جهت احداث این مجموعه های گردشگری مجوز احداث تجاری ها توسط کمیسیون ماده پنج صادر شده است و به جهت تکمیل نبودن پروژه و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی ، شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری را تا تکمیل کامل پروژه از صدور پایان کارتجاری ها، منع نموده است.

تذروی خاطر نشان کرد: این مجموعه بدهی های زیادی اعم از جریمه کمیسیون ماده صد، عوارض مربوط به آرای کمیسیون ماده صد و غیره به شهرداری دارد.

به گفته این عضو شورای شهر مالک مجتمع خلیج فارس در بخش تجاری پروژه، هزاران درصد سود برداشت کرده و بخش خدماتی پروژه را رها نموده و با عدم پرداخت اقساط وام های دریافتی، خود خواسته که پروژه را در معرض حراج بگذارد.

تذروی در پایان از مسئولین شهری و قضایی برای جلوگیری از تضییع حقوق به حق و قانونی شهر و شهروندان شیرازی خواستار برگزاری نشست فوق العاده برای بررسی این موضوع کرد تا از اجرای این مزایده جلوگیری به عمل آوردند تا پس از استیفای حقوق شهر درخصوص اقدامات قانونی بعدی درمورد اخذ مطالبات بانک اقتصاد نوین از مجتمع خلیج فارس توسط مراجع ذیصلاح تصمیم گیری شود.

ضرورت تشکیل مجمع نمایندگان استانی قوی بدون اختلافات جناحی

رضا محمدیان ضمن تبریک به نمایندگان منتخب شهر شیراز و استان فارس اظهار داشت: اگر نمایندگان منتخب در چند ماه باقیمانده تا حضور خود در مجلس اقداماتی جهت هماهنگی و اتحاد بین خود و تشکیل مجمع نمایندگان استانی قوی بدون اختلافات جناحی سیاسی و طایفه ای که آرزوی چند ساله مردم شیراز و فارس شده است انجام دهند بسیار نیکو خواهد بود.

این عضو شورای شهر خاطر نشان کرد: قطعاً همدلی و اتحاد بدون خدشه و در صورت نیاز گذشت بین نمایندگان محترم هم موجب ارتقاء سطح مدیریتی استان خواهد شد و هم در راستای اختصاص بودجه مناسب و پرداخت سهم نفت مردم فارس توسط دولت و فعالیت بیشتر پروژه های عمرانی و رفع محرومیت از نقاط مختلف شهر شیراز و استان فارس موثر خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران شورا در بخش دیگر سخنان خود خطاب به شهردار شیراز بیان کرد: به نظر می رسد با توجه به شرایط اقتصادی و رکود در ساخت و ساز، تشکیل اتاق  فکری جهت بالا بردن توان نقدینگی  موجود شهرداری و کم کردن بروکراسی های اداری حتی در قسمت اجرا و انجام کارهای عمرانی بدون استفاده از نقدینگی، مشابه طرح اختصاص اوراق بستانکاری برای تملک و همچنین جذب سرمایه گذاران فرهنگی اجتماعی و ورزشی و گردشگری و حرکت به سوی ایجاد درآمد پایدار و دیگر موارد ضروری است.

گسترش دیوار مهربانی تحقیر فقرا را به دنبال دارد

در ادامه محمد رضا هاجری با بیان اینکه؛ تمامی کسانیکه در برپایی دیوار مهربانی در شهر همت به خرج داده اند با خلوص نیت و صفای دل و از باب توصیه قرآنی « فَاستَبِقُوا الخَیراتِ» به صحنه آمده اند خاطر نشان کرد:  گسترش دیوار مهربانی صورت و سیرت شهر را نازیبا جلوه داده ، عزت نیازمندان را نشانه می رود و تحقیر فقرا را بدنبال دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا ادامه داد: بهتر است این کار با هماهنگی مؤسساتی همچون کمیته امداد خمینی (ره)، بهزیستی، اماکن نیروی انتظامی و مؤسسات خیریه مردمی و محلی از سطح خیابان ها جمع آوری و به داخل خیریه ها انتقال پیدا کند تا صورت شهری که سومین حرم اهلبیت (ع) لقب یافته است، به معنویت و زیبایی زینت داده شود.


مردم از راه های نامناسب به دنبال تغییر کاربری باغ ها به مسکونی نباشند

غلام مهدی حقدل با اشاره به کاهش وسعت باغات قصردشت از سه هزار هکتار به هزار هکتار اظهار داشت:شأن و جایگاه شهر شیراز و طبیعت آن نیازمند همت والا و تلاش پیگیر شورا، شهرداری و دیگر ادرارات و ارگانهاست تا دوباره طراوت و سرسبزی این شهر به حالت قبل برگردد.

رئیس شورای شهر افزود: سیزده هزار هکتار از ارتفاعات پیرامون شیراز توسط شهرداری از منابع طبیعی تحویل گرفته شده است تا با تلاش و پیگیری شهردار محترم و سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری به غنی سازی فضای سبز شهری پرداخته و هوای سالم و پاک شیراز حفظ شود.

حقدل در خصوص ضرورت توجه مردم شیراز به حفظ باغات بیان کرد: از مردم تقاضا داریم تا با استفاده از راه های نامناسب به دنبال تغییر کاربری باغ ها به مسکونی نباشند؛ بلکه در زمینه گسترش باغات تلاش کنند و هر فرد به میزان فضایی که در اختیار دارد به حفظ فضای سبز موجود و گسترش آن پرداخته و با توجه به کم آبی در حد وسع به آنان آبرسانی کنند.

وی با بیان اینکه از شهرداری نیز می خواهیم با اجتناب از آبیاری غرقابی، از انواع روشهای آبیاری روز در این زمینه استفاده نماید افزود: سه ارتفاع باباکوهی، بام شیراز وجبل دراک ارتفاعات خوبی هستند که شورای شهر بودجه مناسبی برای آنها تصویب کرده است و خواستار این می باشیم که ادارات با اجتناب از بوروکراسیهای پیچیده اداری مقدمات تهیه محیطی مفرح و سرسبز را برای شهروندان شیرازی فراهم نمایند.

در یکصدو چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز اصلاح تعرفه حق انشعاب آب و فاضلاب و آب مصرفی مشترکین شیرازی مورد بررسی و طبق نظر اعضا اصلاح تعرفه حق انشعاب آب و فاضلاب جهت بررسی مجدد به کمیسیون مربوطه برگشت و قیمت هر متر مکعب آب مصرفی خانوارها با افزایش 60 تومان در سال 95 به تصویب رسید.

بررسی متمم، اصلاح بودجه سال 94 و بودجه سال 95 سازمانهای مدیریت پسماند با 14 میلیارد تومان،ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی با 9 میلیون تومان،آرامستانها با 2 میلیارد و 600میلیون تومان،پارک و فضای سبز شهری با 106 میلیارد تومان، سازمان آتش نشانی با306 میلیارد ریال و فرهنگی اجتماعی با 91 میلیارد ریال تصویب شد.

دراین جلسه که با حضور شهردار شیراز برگزار شد، مسعود رضایی و فرج الله رجبی منتخبین مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند و بر ضرورت ارتقا جایگاه شورای شهرشیراز، تعامل و همکاری نمایندگان مردم در مجلس با نمایندگان شورای شهر جهت ارتقا و توسعه استان فارس و شهر شیراز فارغ از جناح بندی های سیاسی تاکید کردند.


در پایان جلسه علنی شورای شهر به مناسبت هفته درختکاری از برگزیدگان عرصه منابع طبیعی و فضای سبز شیراز تجلیل شد.

جلسه علنی شورای شهر شیراز در ساعت 18:30 پایان یافت و با بررسی موضوع پارک چمران جنوبی و برج تاریخ ایران به صورت غیرعلنی ادامه یافت.


نظرات بینندگان