کد خبر: ۸۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
مدیرعامل سازمان میادین شهرداری شیراز:

میوه شب عید در ۴۰ نقطه شیراز عرضه می‌شود

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز از ساماندهی و برپایی ۴۰ مکان ویژه عرضه میوه و تره‌بار ویژه شب عید برای رفاه شهروندان در سطح شهر شیراز خبرداد.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، بهنام جعفری ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به نزدیک شدن ایام عید و تکاپوی مردم برای تهیه میوه اظهار داشت: در این ایام موضوع اصلی که در اولویت سازمان میادین شهرداری شیراز قرار دارد عرضه میوه و تره بار در شهر به منظور کنترل بازار و برطرف شدن نیاز مردم است.

وی با بیان اینکه 40 مکان در سطح شهر شیراز بدین منظور پیش‌بینی شده است افزود: در 20 مکان در قالب بازارچه اصلی و در 20 نقطه دیگر به صورت موقت با همکاری جهاد کشاورزی، اتحادیه باغداران، اتحادیه تعاونی روستایی و با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت در هفته آخر سال میوه شب عید به مردم عرضه می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز با اشاره به اینکه هر سال میوه شب عید مردم شیراز از استان‌های شمالی کشور تهیه می‌شد خاطرنشان کرد: امسال تمام محصولات قابل عرضه در بازارچه‌های میوه و تره‌بار ویژه شب عید به ویژه مرکبات از استان فارس تهیه شده است تا علاوه بر حمایت از باغداران استان میوه‌ای در اختیار مردم قرار گیرد که براساس ذائقه آنان باشد.

جعفری با بیان اینکه به دلیل استقبال مردم از نیمه دوم اسفند تا نیمه اول فروردین از غرفه‌های عرضه نهال، 9 مکان در سطح شهر شیراز درختان شناسه‌دار با مشخصات عرضه می‌کنند که هم شامل نهال‌های درختان میوه‌ای و هم درختان سایه‌ای است تصریح کرد: این مکان‌ها در باهنر جنوبی، ضلع شمالی میدان کوزه‌گری، ابتدای خیابان مأذون قشقایی، میدان رودکی، خیابان همت جنوبی جنب ثبت احوال، ابتدای ورودی میانرود، ورودی شهرک انجیره، روبروی شهرک بزین و میدان کلبه در خدمت مردم شیراز هستند.

وی با اشاره به اینکه در روز عید تمام ایرانیان سفره هفت‌سین می‌چینند و ماهی گلی هم در این سفره قرار می‌دهند بیان کرد: برای انجام این سنت به نحو مطلوب 90 جایگاه در نقاط مختلف شهر ماهی گلی‌هایی عرضه می‌کنند که در حوضچه‌های بهداشتی و زیر نظر جهاد کشاورزی تولید می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز از راه‌اندازی و آغاز به کار بازارچه بزرگ میوه و تره‌بار با 24 غرفه از ابتدای سال 95 در خیابان نیستان واقع در منطقه سه شهرداری شیراز خبرداد و گفت: این بازارچه به صورت دائمی در خدمت شهروندان است.

جعفری با بیان اینکه سال آینده سه بازار ویژه تخصصی برای عرضه محصولاتی که توسط خود شهرداری شیراز بسته‌بندی می‌شود نیز راه‌اندازی می‌شود عنوان کرد: با توجه به اینکه استان فارس قطب تولید میوه در کشور است شهرداری شیراز در تلاش است بهترین خدمات را در این زمینه ارائه دهد.

وی به تشریح دیگر خدمات این سازمان پرداخت و با اشاره به راه‌اندازی مرکز صدور گواهینامه موتورسیکلت اظهار داشت: این مرکز که در بلوار خلیج فارس جنب میدان میوه و تره‌بار شیراز راه‌اندازی می‌شود ‌با شرکتی که تمام مجوزهای قانونی را از نیروی انتظامی اخذ کرده طرف قرارداد است و تمامی آموزش‌های عملی و تئوری ویژه موتورسواران را ارائه ‌می‌دهد.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز با اشاره به اینکه تنها یک مرکز تعویض پلاک در بلوار امیرکبیر شیراز فعالیت دارد که به دلیل مراجعات زیاد مشکلاتی برای مردم ایجاد شده است خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکلات شهرداری شیراز ساختمان و تجهیزات دومین مرکز تعویض پلاک این شهر را در زمینی به مساحت 18 هزار مترمربع آماده کرده است.

جعفری تصریح کرد: مرکز شماره دو شماره‌گذاری و تعویض پلاک خودروهای سبک در شیراز در بلوار خلیج فارس در شمال میدان میوه و تره بار ابتدای سال 95 راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری خودروهایی که در سطح سواره اقدام به خرید و فروش می‌کنند بر اساس ماده 7 الحاقی راه‌ها و راه‌آهن وظیفه پلیس است و باید با این موارد برخورد و خودرو توقیف شود عنوان کرد: ماده 159 آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی نیز بر این موضوع تاکید دارد بنابراین وظیفه شهرداری برخورد با این خودروها نیست.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در گذشته غرفه‌های موقت ویژه عرضه میوه شب عید به صورت مزایده‌ای به متقاضیان واگذار می‌شد بیان کرد: امسال این غرفه‌ها براساس توانمندی افراد به ویژه به باغداران واگذار شده است و تلاش بر این بوده تا قیمت میوه‌های قابل عرضه در غرفه‌ها برابر با قیمت میدان تره‌بار عرضه شود.

جعفری به تشریح اقدامات انجام شده برای ساماندهی مشاغل مزاحم در سطح شهر و ایجاد سایت‌هایی در این راستا پرداخت و اظهار داشت: تهیه زمین مناسب برای ایجاد سایت‌های ویژه مشاغل مزاحم که نیاز به 60 تا 100 هکتار زمین دارد و ایجاد زیرساخت‌های مناسب به ویژه تأمین آب برای آنها مشکلات زیادی به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات بسیار در این زمینه دو سایت ویژه مشاغل مزاحم ابتدای سال آینده کلنگ‌زنی می‌شود افزود: 9 سایت از جمله سایت ویژه آهن‌فروشان در مراحل نهایی قرار دارد و به کارگاه‌ها نیز ابلاغ شده است تا کارگاه خود را تا سال 95 به این سایت منتقل کنند.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز با اشاره به اینکه هر سایت برای مشاغل همگن ایجاد شده و راه‌اندازی می‌شود گفت: ‌سایت نمایشگاه‌های خودروهای سبک و سنگین، سایت کارگاه‌های جوشکاری، تانکرسازی، آلومینیوم‌کاری و درب و پنجره‌سازی و سایت تیرچه بلوک از دیگر سایت‌هایی است که به زودی راه‌اندازی می‌شود.

جعفری با بیان اینکه سایت سنگ‌فروش‌ها که در بلوار امیرکبیر متمرکز هستند در آینده نزدیک به زمینی به مساحت 300 هکتار در محور پل فسا منتقل می‌شود عنوان کرد: این سایت مشکلاتی جزئی دارد که شهرداری با جدیت برای برطرف کردن آنها تلاش می‌کند.

وی همچنین از تخصیص زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع برای ساماندهی مشاغلی مانند مکانیکی‌ها، تعویض روغنی‌ها و تنظیم موتوری‌ها در خروجی دروازه قرآن خبرداد و بیان کرد: برای راه‌اندازی دیگر سایت‌های ویژه مشاغل مزاحم نیز اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

نظرات بینندگان