کد خبر: ۸۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۵

فعالیت 450 نفر در قالب 12 گروه جهادی درمناطق محروم فارس

گروههای جهادی استان فارس از 20 اسفند تا 20 فروردین در عرصه های؛فرهنگی و آموزشی،بهداشتی و درمانی،عمرانی و همچنین اقتصاد مقاومتی مشغول به فعالیت هستند.
به گزارش شیرازه، طبق آمار بسیج سلزندگی فارس 12 گروه جهادی در قالب 450 نفر در اردوهای جهادی دانشجویی، طلاب، دانش آموزی و محلات در مناطق محروم استان فارس درحال خدمات رسانی هستند.
 
اسماعیلی با بیان اینکه گروههای جهادی استان فارس از 20 اسفند تا 20 فروردین در عرصه های؛فرهنگی و آموزشی،بهداشتی و درمانی،عمرانی و همچنین اقتصاد مقاومتی مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت:جهادیان به مناطق محروم شهرستان های؛ ارسنجان، نورآباد، سپیدان، فیروزآباد و احمدآباد واقع در حدفاصل لارستان و بندر عباس همچنین کهمره سرخی در بخش ارژن اعزام شده اند.
 
وی با اشاره به اینکه گروههای جهادی محلات در اطراف شهر شیراز خدمت رسانی می کنند افزود: ساخت حسینیه و مسجد،ساخت 15 حمام و سرویس بهداشتی برای خانواده های محروم با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) از جمله کارهای عمرانی و واکسیناسیون دام، سم پاشی دامپروری ها همچنین ویزیت رایگان و ارجاع بیماران خاص به مراتب درمانی بالاتر از خدمات رسانی بخش بهداشتی و درمان است.
 
اسماعیلی گفت: در زمینه فرهنگی؛آموزش احکام،مسائل عقیدتی، آسیب های ماهواره و دیگر مشکلات بومی مناطق و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی آموزش و تبیین این موضوع و شناسایی و معرفی ظرفیت های بومی هرمنطقه به طور ویژه از موضوعات مورد توجه گروههای جهادی می باشد.
 
مسئول بسیج سازندگی استان فارس خاطر نشان کرد: بسیج سازندگی فارس در طی 3 سال گذشته در راستای شناسایی ظرفیت های استان به دامداران، کشاورزان و صنعت گران در روستا و شهرستانها برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی اقداماتی انجام داده است که به طور مثال؛ارائه الگوی کشت،جایگزین کردن گیاهان کم آب بر، آموزش مراحل کشت و برداشت محصولات به کشاورزان از جمله آنها است.
نظرات بینندگان