کد خبر: ۸۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

نظام فعلی آموزش و پرورش توانایی پاسخگویی به نیازهای امروز جامعه را ندارد

فرماندار سروستان در مراسم تجلیل از معلمین این شهرستان گفت: علیرغم تلاش های صورت گرفته در عرصه آموزش و پرورش، متاسفانه این مجموعه بزرگ توانایی پاسخگویی به نیاز های امروز جامعه ما را ندارد.

به گزارش شیرازه به نقل از سروستان ما، سلیمان کرمی،فرماندار سروستان با حضور در مراسم جشن تجلیل از معلمان این شهرستان که  به مناسبت روز معلم در تالار کاخ ساسان سروستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک  روز معلم به جامعه فرهنگیان  این شهرستان گفت: معلم یکی از بزرگترین سرمایه های معنوی جوامع بشری و عامل پیشرفت  و توسعه جامعه می باشد و آینده هر کشوری در آینه نظام اموزش و پرورش آن هویداست.

 

وی در ادامه این مطلب با اشاره  به برخی چالش های موجود در نظام آموزش و پرورش کشورمان تصریح کرد:علیرغم تلاش های صورت گرفته، آموزش و پرورش ما توانایی پاسخ گویی به نیازهای امروز جامعه ما را ندارد و این بزرگترین نقدی است که به نظام آموزش و پرورش ما وارد است.

 

سلیمان کرمی با بیان برخی شاخصه های سند بنیادین تحول آموزش و پرورش که از جمله مطالبات مقام معظم رهبری از این وزارتخانه طی سال های اخیر می باشد، اظهار داشت: دستیابی به آنچه در سند بنیادین تحول آموزش و پرورش پیش بینی شده در هاله ای از ابهام وجود دارد و در واقع باید از مسئولین این مجموعه بزرگ علمی و آموزشی پرسید که اجرای این طرح بزرگ ملی به کجا رسید؟

 

فرماندار سروستان در ادامه سخنان خویش با تاکید بر اصل تحول در نظام آموزش و پرورش تصریح کرد: مدیران مجموعه آموزش و پرورش باید تحولات روز جامعه  در عرصه های مختلف فرهنگی،اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی را درک کنند و در مقابل سوالات مطرح شده از سوی کارشناسان و صاحب نظران پاسخی روشن و شفاف داشته باشند.

 

نماینده عالی دولت در سروستان همچنین افزود: هر چند قبول داریم فرایند نظام تعلیم و تربیت زمان بر و ثمردهی آن به آینده بر می گردد،اما آنچه تاکنون دیده ایم انتقال صرف معلومات بوده و حرکتی براساس تغییر و تحولات روز دنیا از این مجموعه بزرگ مشاهده نکرده ایم.

 

وی با بیان  برخی مشکلات موجود در نظام تعلیم و تربیت کشور گفت: آموزش و پرورش ما در پرداخت به ابعاد وجودی انسان بازمانده و در شناسایی و یا در فرایند رشد فطری دانش آموزان، عقب مانده و باید پاسخگوی این بی توجهی باشد.

 

سلیمان کرمی در جمع بندی سخنان خویش چند راهکار در جهت کیفی بخشی به مساله آموزش و پرورش در کشور ارائه کرد و افزود: شناسایی استعدادهای برتر و درخشان و توانمندسازی دانش آموزان جهت پاسخگویی به نیازهای روز جامعه،نگاه عمیق و اندیشمندانه به مشکلات و چالش های موجود در آموزش و پرورش و تلاش در جهت حل آنها به دور از هرگونه نگاه اجباری و بخشنامه ای و گسترش فرهنگ تغییر و تحول در جای جای این مجموعه بزرگ و ارزشمند در راستای اهداف و آرمان های انقلاب و نظام از جمله راهکارهایی است که می تواند منجر به موفقیت در امر آموزش و پرورش شود وگرنه با این وضعیت راه به جایی نبرده و دستاوردی نخواهیم داشت.

 

وی همچنین افزود: تاکیدات مقام معظم رهبری برای سرمایه گذاری در عرصه تعلیم و تربیت و توصیه های موکد به دولتمردان در این زمینه و از سوی دیگر عدم نگاه هزینه ای در امر آموزش و پرورش، قطعا موجب تحولی عمیق و اساسی در این وزارتخانه و به تبع آن، رشد و پیشرفت بیش از پیش ایران اسلامی در همه عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خواهد بود.


انتهای پیام/س

نویسنده :
سجاد همتی
نظرات بینندگان