کد خبر: ۸۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

آقای فرماندار؛ به جای متهم کردن نمایندگان مردم پاسخگوی عملکرد خود باشید

سه روز پس از ارائه آمارهای تاسف آور رئیس اداره آموزش و پرورش سروستان در خصوص وضعیت فضاهای آموزشی و تجهیزات مدارس این شهرستان، فرماندار سروستان در جشن روز معلم بدون توجه به معضلات موجود این مجموعه، مراسم تجلیل از معلمین را تبدیل به یک میتینگ سیاسی در راستای حزب مطبوع خویش کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از سروستان ما، سید نصرالله سادات،رئیس اداره آموزش و پرورش سروستان در نخستین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار این شهرستان، بالاخره بخشی از سکوت خود را شکست و آمارهایی از وضعیت فضاهای آموزشی سروستان ارائه کرد که ماحصل آن تاسف حاضران از این گزارش و درخواست عاجزانه همکاری و همیاری وی از خیرین با این اداره در جهت حل این معضلات به همراه داشت.

مخروبه بودن بیش از 15 درصد از فضاهای آموزشی، تخریب آسفالت حیاط مدارس و همچنین فرسودگی ایزوگام پشت بام 80 درصد آموزشگاه ها، عدم وجود مدرسه هوشمند در سروستان علیرغم گستردگی این گونه امکانات در سطح استان و کشور، مستهلک شدن و عدم قابل استفاده بودن سرویس بهداشتی مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه برخی آموزشگاه های و در کنار آن ترک تحصیل دانش آموزان روستایی به دلیل عدم تمکن مالی و ناتوانی در پرداخت کرایه سرویس و.... گوشه ای از آخرین وضعیت امکانات و فضاهای آموزشی سروستان بود که رئیس اداره آموزش و پرورش این شهرستان در سخنرانی خویش به آن اشاره کرد.

پس از  انتشار این گزارش در سایت های شهرستانی و استانی و همچنین هفته نامه سروستان امروز، انتظار آن می رفت که در کنار همکاری مردم و خیرین این شهرستان،مسئولین ارشد سروستان نیز در چهارچوب وظایف خویش،پاسخ و واکنشی مناسب در جهت  حل مشکلات اعلام شده داشته باشند، اما این انتظار نه تنها برآورده نشد بلکه سخنان نماینده عالی دولت در سروستان در جشن روز معلم اثبات کردکه حمایت از مواضع سیاسی و حزبی، مهم تر از حل مشکلات و معضلات موجود آموزش و پرورش می باشد که براساس اصل 30 قانون اساسی، دولت موظف است وسائل آموزش وپرورش رايگان را براي همه ملت تا پايان دوره متوسطه فراهم سازدو وسائل تحصيلات عالي را تا سرحد خودكفائي كشور به طور رايگان گسترش دهد.

فرماندار سروستان در بخشی از سخنرانی 30 دقیقه ای خویش در این مراسم پس از تبریک روز معلم، ضمن انتقاد از عملکرد آموزش و پرورش در سطح کشور  گفت: نظام فعلی آموزش و پرورش توان پاسخگویی به نیازهای امروز جامعه را نداشته و دستاورد ها و توفیقات این وزارتخانه  طی چند سال گذشته، قابل توجه نیست.

ارائه صریح این گونه نظرات که سال هاست توسط مسئولین و کارشناسان و همچنین صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت بیان می شود هر چند قابل قبول و بعضا مورد تائید می باشد اما باید توجه داشت که باقی ماندن اینگونه اظهارات هر چند فنی در حد شعار، نتوانسته مشکلات بزرگترین مجموعه علمی، فرهنگی و تربیتی کشور را حل نماید.

سلیمان کرمی در بخش انتهایی سخنان خویش با اشاره به پیروزی حزب مطبوع خویش در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 تصریح کرد؛ مردم با رای به اخلاق و عقلانیت و انتخاب دولت تدبیر و امید اعلام کردند که از سیاست ها و بی اخلاقی   و بی تدبیری های گذشته خسته شده اند.

وی همچنین با تبریک ویژه ای به منتخبان هم حزبی خویش، اعلام کرد: نتیجه انتخابات مجلس دهم اثبات کرد که دوران عربده کشی  در مجلس به  پایان  رسیده و شاهد حضور نمایندگانی با گرایش اخلاق محور و همراه با عقلانیت هستیم.

اظهارات اخیر وی قبل از اینکه این مراسم را به  محلی در راستای تقویت فعالیت های مثبت و ارائه راهکارهای مناسب جهت حل مشکلات و معضلات اداره آموزش و پرورش سروستان باشد، مراسم تجلیل از مقام  معلم را به یک میتینگ سیاسی با هدف تجلیل و تکریم  حزب اصلاح طلب و توهین به جناح مقابل (اصولگرا) تبدیل کرد.

و اما بعد...

هدف از نوشتن این وجیزه، انتقاد  صرف از اینگونه سخنرانی که از 24 خرداد ماه سال گذشته تاکنون در این شهرستان شروع شده و با سرعت سرسام آوری ادامه دارد، نیست و نویسنده این سطور، قصد حمایت از طیف و گروهی خاص نداشته بلکه هدف، طرح چند سوال کوتاه از نماینده عالی دولت در سروستان در خصوص وضعیت مسائل و مشکلات موجود اداره آموزش و پرورش این شهرستان به ویژه در چند سال اخیر می باشد.

سوال اول؛ شما که خود را پرورش یافته مکتب«زنده باد مخالف من» می دانید و آن را جزء افتخارات خود می شمرید آیا  با اینگونه سخنرانی ها خواستار گفتگو با طیف مخالف هستید و هدفتان اصلاح امور است؟!

سوال دوم اینکه؛ شما که دم از اخلاق می زنید چگونه افراد مومن و انقلابی را که با رای مستقیم مردم و در چهارچوب قانون اساسی به عنوان نماینده مردم به مجلس شورای اسلامی راه یافته اند، عربده کش می خوانید؟ آیا اینگونه ادبیات در اخلاق اسلامی ما جایی دارد؟( هرچند حافظه تاریخی ملت ما هیچ گاه عملکرد دوستان شما را در مجلس ششم فراموش نخواهد کرد.)

و سوال آخر اینکه؛ آیا نمی شود به جای ارائه اینگونه سخنرانی ها که صرفا جنبه سیاسی محض داشته و بیشتر به درد محافل خصوصی هم حزبی های خودتان می خورد، مشکلات اجتماعی،اقتصادی مردم شهرستان سروستان را حل نمایید و راهکاری در جهت حل مشکل بیکاری، جلوگیری از مهاجرت نخبگان سروستانی به خارج از شهرستان و کمک در جهت کاهش معضل طلاق که بعضا ریشه در مسائل اقتصادی دارد ارائه نمایید.

 

انتهای پیام/

نویسنده :
سجاد همتی
نظرات بینندگان