کد خبر: ۸۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
رئیس کل دادگستری فارس:

برخی برای به دست آوردن میزها و صندلی ها چه کارهایی که نمی کنند

القاصی مهر گفت: بسیاری از افراد هستند که برای به دست آوردن میزها و صندلی ها چه کارهایی که نمی کنند چه انحرافاتی که در برخی از مسئولان و افراد است که ارزشها را فراموش کرده اند.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، علی القاصی شامگاه چهارشنبه در گردهمایی منطقه ای مشاوران و مسئولان امور ایثارگران قوه قضائیه در شیراز افزود: امنیتی که امروز مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی از آن برخوردارند به برکت خون شهیدان عزیز و به یاری جانفشانی و از خودگذشتگی جانبازان و ایثارگران است.
القاصی در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت ابالفضل العباس و پاسداشت روز جانباز ، آن حضرت را بزرگ جانباز تاریخ بشریت خواند و گفت: دست حیدری حضرت ابالفضل العباس (ع) شعر زیبای عشق در راه ولایت را با خون سرخ خود بر زمین تفتیده کربلا نگاشت و شیوه جانبازی را به همه جهانیان آموخت.
وی با بیان اینکه جانبازان و ایثارگران ما سلاله های پاک، مردان خدایی و شیفتگان راه حق و حقانیت و به تعبیر امام خمینی (ره) « شهیدان زنده انقلاب هستند» گفت: در حقیقت جانبازان و ایثارگران ما به درجه ای از شعور و تکامل فکری رسیدند که در راه دفاع از اسلام و انقلاب با تقدیم جان و هستی خود با خداوند معامله کردند.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه همه ما موظفیم تا مقام و جایگاه جانبازان و ایثارگران را ارج نهیم خاطر نشان کرد: امروزدر شرایطی قرار داریم که آسیب ها و تهدیدات داخل و خارج علیه کشور ما رو به گسترش است و دشمنان نظام با سازماندهی به دنبال این هستند تا روحیه جهاد و ایثارگری را در نسل جوان ما تضعیف کنند.
القاصی در این گردهمایی منطقه ای با اشاره به بیانات و تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته تا به امروز که نسبت به مساله تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی و امروز هم به عنوان نفوذ در حوزه های فرهنگی و سیاسی هشدارهای فروانی را به همه مسئولان و جوانان گوشزد کرده اند گفت: باید همواره گوش به فرمان رهبر فرزانه مان حافظ و نگهبان خون شهدا و ارزش های نظام و انقلاب اسلامی باشیم.
وی حضور جانبازان ، ایثارگران و عضوی از خانواده شهدا در بدنه دستگاه قضایی را مثمر ثمر خواند و گفت: حضور جانبازان و ایثارگران در دستگاه قضایی نه تنها موجب قوت قلب و مایه افتخار است بلکه حضور این افراد پاک و انقلابی ،دستگاه قضایی را در برابر آسیب ها و تهدیدات بیمه کرده است.
رئیس کل دادگستری استان فارس در پایان با اشاره به این که در قبال خون شهدا، جانبازان و ایثارگران مسئول هستیم خواستار تکریم و احترام بیشتر نسبت به این عزیزان و تقویت فرهنگ ایثار و دفاع از ارزشهای انقلاب در دستگاه قضایی شد.
رئیس کل دادگستری فارس گفت: بسیاری از افراد هستند که برای به دست آوردن میزها و صندلی ها چه کارهایی که نمی کنند چه انحرافاتی که در برخی از مسئولان و افراد است که ارزشها را فراموش کرده اند؛ از این رو باید به عملکرد خود توجه کنیم.
وی با اشاره به اینکه همه باید پاسخگوی کارهای خود در قبال ایثارگران باشند، تصریح کرد: برای ادای دین خود به خانواده جانبازان و ایثارگران قصوری وجود داشته و تاکنون به آن عمل نشده است.
رئیس شورای قضایی استان فارس افزود: این افراد برای دفاع میهن اسلامی جان و مال و آرامش خود را تقدیم کردند و اگر خدماتی به آنها داده می شود کار زیادی نیست و آمار چهار هزار نفری بیکاری فرزند شهید و جانباز برازنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.
وی تاکید کرد: باید این عزم و اراده در همه مسئولان به وجود آید تا برای رفاه ایثارگران و خانواده آنها اقدام کنند. وی خاطر نشان ساخت: دستگاه قضایی استان برای جذب این افراد از همه ظرفیتهای خود استفاده کرده است.
رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: اگر بدنه دستگاه قضایی از مجموعه ایثارگران شکل بگیرد و قضات و کارکنان ازخانواده ایثارگران باشند؛ پایبندی شان نسبت به نظام بیشتر خواهد بود.
وی همچین کار در دستگاه قضایی را مصداق بارز جهاد و ایثار در خدمت خالصانه به مردم خواند و افزود: اگر نتیجه خدمت خالصانه در دستگاه قضای اقامه عدل و قسط باشد این امر خود مصداق واقعی جهاد است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان فارس نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت روز جانباز گفت: جانبازان نشان می دهند که انقلاب اسلامی چه سختی هایی را پشت سر گذاشته و به حق توفیقات امروز مدیون آنهاست.
سردار خداداد ابراهیمی امنیت امروز را مرهون ایثارگری جانبازان دانست و افزود: از دفاع آبرو، ارزشهای نظام و ولایت یکی دیگر از کارهایی است که باید در جنگ نرم بکار گرفته شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز اقدامات دادگستری فارس در حوزه ایثارگران را قابل تقدیر خوان و گفت: خوشبختانه مجموعه قضایی استان زمینه ایجاد بهترین همکاری با جانبازان و ایثارگران را فراهم ساخته است.
رجبعلی راهی نیز با بیان اینکه همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی خود را در مقابل ایثارگران مسئول می دانند تاکید کرد: این امر مایه افتخار است و باید در تقویت این افتخار کوشید.
در پایان این مراسم با حضور مشاور ریاست قوه قضائیه در امور ایثارگران از یکصد جانباز، آزاده، فزنده شهید و ایثارگر دوران دفاع مقدس تقدیر شد.
همچنین در حاشیه این مراسم از رشادتهای جانباز مدافع حرم حسین مجیدی سرشت که پیش از جانبازی در مرکز علمی کاربردی دادگستری استان فارس مشغول به بود تجلیل گردید.
نظرات بینندگان