کد خبر: ۸۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
معاون اداری ملی شهردار شیراز خبر داد؛

بخشودگی جرائم دیرکرد اقساط عوارض تا پایان تیرماه

معاون اداری مالی شهردار شیراز گفت: افرادی که مشمول جرائم دیرکرد اقساط عوارض هستند در صورت پرداخت اصل بدهی تا پایان تیرماه از بخشودگی جرائم برخوردار می‌شوند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمدحسن اسدی اظهار داشت: مالکان خودرو در سال مربوطه می‌توانند در مورد پرداخت عوارض خودرو اقدام کرده و رسید را دریافت و به خودرو الصاق کنند که در سال‌های گذشته بخش مرکزی شهرداری این کار را انجام می‌داد اما اکنون تمام دفاتر پیشخوان دولت این خدمات را به دارندگان خودرو ارائه می‌دهند.

وی افزود: ما از مالکان خودرو خواهش می‌کنیم پرداخت عوارض خودرو را به هنگام خریدوفروش موکول نکرده و در موعد مقرر عوارض خود را پرداخت کنند.

اسدی ادامه داد: دستگاه‌های دولتی که مالک ساختمان‌هایی با عناوین اداره یا مهمانسرا و هر فضایی که به‌عنوان دفتر کار استفاده می‌کنند هستند مشمول پرداخت عوارض نوسازی می‌شوند و باید مانند بقیه مردم این عوارض را پرداخت کنند که البته این مشارکت با توجه به مشکلات مالی برخی ادارات 100 درصد نیست.

وی اضافه کرد: بخش کمی از مطالبات ما از دستگاه‌های دولتی مربوط به عوارض نوسازی است و بخش عمده آن به سبب ساختمان‌هایی است که احداث‌شده و از روز نخست پروانه و پایان کار دریافت نشده و یا گاه بدون مجوز ساخت‌وساز شده است.

معاون شهردار شیراز تصریح کرد: ما حدود 100 میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی مطالبات داریم و در شرایطی که به سر می‌بریم رکود و بحران اقتصادی وجود دارد و بخش قابل‌توجهی از درآمد شهرداری‌ها به دریافت پروانه و عوارض ساختمانی ارتباط دارد که در شرایط فعلی انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران چندان اقبالی به ساخت‌وساز ندارند و از این نظر ما مشوق‌هایی برای دریافت پروانه در نظر گرفته‌ایم.

وی یادآور شد: در حال حاضر کسانی که قصد پرداخت نقدی و یک‌باره عوارض را داشته باشند از 30 تا 40 درصد تخفیف برخوردار می‌شوند.

اسدی عنوان کرد: مودیانی که به شهرداری مراجعه می‌کنند و درخواست تقسیط عوارض دارند مشمول بهره یا سود نمی‌شوند اما شرطی بین ما با آنان وجود دارد که اگر در موعد مقرر تعهدات خود را انجام ندهند جریمه‌ای به آنان تعلق می‌گیرد و در حال حاضر شورای اسلامی شهر شیراز مصوب کرده افرادی که بدهی معوقه چک‌های پاس نشده دارند اگر اصل بدهی را تا پایان تیرماه امسال پرداخت کنند مورد بخشودگی جرائم قرار می‌گیرند.

نظرات بینندگان