کد خبر: ۸۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

مشارکت میلیاردی نیکوکاران در ساخت بیمارستان فوق تخصصی سرطان جنوب

مدیر عامل بنیاد خیریه سرطان، از مشارکت میلیاردی جمعی از نیکوکاران سلامت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بانک رفاه، در ساخت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سرطان جنوب سید الشهدا(ع)، در شیراز خبر داد.
به گزارش شیرازه، دکتر "محمد رحمانیان" مدیر عامل بنیاد خیریه سرطان گفت: بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، سالانه 90 هزارمورد سـرطان جدید در کشـور شناسایی می شود و در حال حاضر نزدیک به 15 هـزار بیمار مبتلا به سـرطان در استان فارس زندگی مـی کنند که نیازمند ارایه خدمات ویژه درمانـی است.

او افزود: برای تجهیز این بیمارستان 700 تخت تخصصی با هزینه متوسط 500 میلیون تومان به ازای هر تخت پیش بینی شده است و هزینه متوسط درمان هـر بیمار مبتلا به سـرطان، معادل 20میلیون تومان در سال است که در مواردی نیز به 60 میلیون تومان مـی رسد.

دکتر رحمانیان ادامه داد: در صورت ایجاد این مراکز تخصصی سرطان، 70 درصد سرطان ها قابل پیشگیری و درمان هستند و با توجه به مراجعه بیماران از سراسر نقاط ایران، حاشیه خلیج فارس و استان های جنوبی کشور برای درمان بسیاری از بیماری ها و انجام عمل های جراحی که در شیراز به عنوان قطب پزشکی منطقه انجام می شود، وجود چنین ظرفیتی، خود نشان دهنده لزوم ایجاد یک مرکز درمانی فوق تخصصی مجهز و بزرگ برای رفع نیاز بیماران و مراجعان است.

مدیرعامل این بنیاد گفت: در همین راستا، احداث بـزرگــتریـن بیمارســتان خیرساز تخصصــی و فوق تخصصی سرطان خـاورمــیانه، با امکانات 700 تخـت ویــژه بیمـاران ســرطانی در همـه حــوزه ها با قابلیت افزایش ظرفیت به هزار تخت در شرایط ویژه، همچنین اتصـال بـه بیمارسـتان پیـوند اعـضا و تشـکیل قطب درمانــی، آموزشــی و پزشکــی کشــور درحال انجام است.

او با بیان اینکه دراین راستا علاوه بر مشارکت ها، همیاری و همدلی مداوم هموطنان و همشهریان نیکوکار، شاهد کمک های اداره ها، ارگان ها و سازمان های وابسته به دولت نیز بوده ایم، اضافه کرد: این امر ما را قادر به پیشبرد پروژه ساخت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سرطان جنوب تا به امروز کرده است.

دکتر رحمانیان افزود: سردار "غلامحسین غیب پرور"، فرمانده سپاه فجر فارس و مهندس صدرا، مدیرعامل موسسه فجر در خرداد سال 94 بر اعلام آمادگی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بعد از اتمام عملیات خاکبرداری به وسعت 130 هزار متر مکعب به مدت سه ماه برای مشارکت در عملیات ساخت بیمارستان پس از تکمیل خاکبرداری و اجرای فونداسیون تاکید کرد که تا کنون همچنان در حال همکاری در این زمینه هستند.

مدیرعامل بنیاد خیریه سرطان جنوب، گفت: "محمود اسدی"، نیکوکار سلامت، پرداخت تمام هزینه های خرید شیشه و آلومینیوم مصرفی بیمارستان به ارزش 90 میلیارد ریال و "علی صراف" و همسر او، بخشی از سیمان مصرفی در پروژه ساخت بیمارستان را به ارزش 10 میلیارد ریال متقبل شدند.

او با اشاره به دیگر کمک های صورت گرفته، اضافه کرد: "سید المنتظرالحجت سجادیان" مدیرکل بانک رفاه استان فارس هم با اعطای یک برگ چک بانکی به مبلغ یک میلیارد ریال برای کمک به ساخت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سرطان جنوب امام حسین(ع)، آمادگی همکاری همه جانبه خود و مجموعه بانک رفاه را با این مجموعه اعلام کرد.

او با تقدیر از تمامی کسانی که در این مسیر همراهی داشته اند، ابراز امیدواری کرد تا با مشارکت های مردمی هرچه بیشتر در کوتاه ترین زمان ممکن به هدف بزرگ ساخت بیمارستان سرطان جنوب سید الشهدا(ع) و درمان و همچنین حمایت از بیماران سرطانی در این مرکز تخصصی دست یابیم.

بنیاد خیریه سرطان در طبقه هفتم درمانگاه امام رضا (ع)، میدان نمازی واقع است و علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانندبا شماره تلفن32127712-071تماس گرفته یا به پایگاه اینترنتی cancer-hospital.sums.ac.ir cancer-hospital@sums.ac.ir و کانال تلگرام Telegram:@BimarestanSaratanJonoob مراجعه کنند.

منبع: وب دا
نظرات بینندگان