کد خبر: ۸۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۵

سمفونی ناسازگار فرهنگی، نفوذ ابتذال فرهنگی/ چرایی سکوت برخی مسئولان در برابر مافیای فرهنگی

اکنون فرهنگ مساوی‌شده با هنر، هنر نیز مساوی‌شده با موسیقی؛ کنسرت‌ها جولانگاه بی‌بندوباری و یکی از راه‌های نفوذ دشمن است که سعی دارند تحت عنوان هنر این فرهنگ وارداتی غربی را رایج کنند.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی شیرازه، این روزها شاید همه‌ ما به‌نوعی با اقدامات ضدارزشی مواجهه شده باشیم، اقداماتی که بعضاً در قالب برنامه‌های فرهنگی رخ داده و چهره معصومانه‌ای به خود می‌گیرد!

سمفونی ناسازگار فرهنگی، نفوذ ابتذال فرهنگی/ چرایی سکوت برخی مسئولان در برابر مافیای مرزهای فرهنگی

کنسرت‌ها جولانگاه بی‌بندوباری و یکی از راه‌های نفوذ دشمن است

اکنون فرهنگ مساوی‌شده با هنر، هنر نیز مساوی‌شده با موسیقی؛ کنسرت‌ها جولانگاه بی‌بندوباری و یکی از راه‌های نفوذ دشمن است که سعی دارند تحت عنوان هنر این فرهنگ وارداتی غربی را رایج کنند.

این جریان در وضعیت کنونی توجه بیشتری را می‌طلبد؛ این روزها دشمن پروژه نفوذ را در دستور کار ویژه خود قرار داده و با نقاب لبخند و چهره بزک‌کرده پیش می‌آید.

هشدار مکرر مقام معظم رهبری نسبت به خطر ورود جریان سکولار در عرصه فرهنگ

مقام معظم رهبری سال‌ها پیش و مکرر خطر ورود جریان سکولار در عرصه فرهنگ را هشدار داده‌اند اینکه افرادی می‌خواهند هنر غیرارزشی را جایگزین کنند؛ با وجود این هشدارها این جریان مادام در پی پیاده‌سازی این هدف بوده است و مسئولین بسیاری با کم‌کاری و یا همراهی به این امر کمک کرده‌اند.

باید آگاه باشیم پشت پرده غرب، تفکر صهیونیسم با آرمان سیطره بر جهان قرار گرفته است؛ به طور کلی شاخص‌ها و اهداف تهاجم فرهنگی مبتنی بر تبعیض و نابرابری بین فرهنگ مهاجم و مورد هجوم است؛ تهاجم فرهنگی خواهان سلطه و ایجاد وابستگی است که پیروی یک طرف و شکست طرف مقابل را به همراه دارد و استراتژی آن جنگ بی پایان، همیشگی و نابرابر است.

مسئولین فرهنگی چه کاری برای جلوگیری از ترویج موسیقی بی‌هویت انجام داده‌اند؟

این سؤال مطرح است که مسئولین فرهنگی به عنوان عوامل پیشگیری این موضوع چه کاری برای جلوگیری از ترویج موسیقی بی‌هویت انجام داده‌اند؟ آیا انفعال برخی مسئولین فرهنگی در برخورد قاطع با موسیقی‌های بی هویت وارداتی و عدم نظارت آنان نمی‌تواند سرنوشتی خطرناک برای جوانان علاق مند به حوزه موسیقی را به همراه داشته باشد؟

شاید بتوان وضعیت کنونی کشور را با نگاهی به بیانات رهبر معظم انقلاب، بهتر درک کرد؛ معظمٌ‌له در این زمینه می‌فرمایند: «ما مواجهیم با یک حمله‌ همه‌جانبه‌ فرهنگی و اعتقادی و سیاسیِ اعلام نشده؛ یعنی شما حالا که من دارم می‌گویم، قاعدتاً از من قبول می‌کنید لکن اطّلاع ندارید از آنچه دارد اتّفاق می‌افتد؛ بنده اطّلاع دارم از آنچه دارد اتّفاق می‌افتد؛ من دارم می‌بینم چه دارد اتّفاق می‌افتد؛ لشکر فرهنگی دشمن و لشکر سیاسی دشمن با همه‌ ابزارهایی که برایشان ممکن بوده، حمله کرده‌اند به ما برای سست کردن اعتقادات دینی ما، سست کردن اعتقادات سیاسی ما، تقویت نارضایی‌ها در داخل کشور، جذب جوان‌ها بخصوص جوان‌های فعّال و اثرگذار در سطوح مختلف برای مقاصد خودشان؛ دارند کار می‌کنند.

خب، در مقابل اینها کارهایی دارد انجام می‌گیرد؛ بچّه‌های حزب‌اللّهی، مردمان مؤمن، مسئولان باتعهّد کارهای خوبی دارند انجام می‌دهند لکن بیش از اینها باید در کشور کار بشود. یکی از قلم‌های مهم، همین است که این مفاهیم باارزش مثل مفهوم جهاد، مفهوم شهادت، مفهوم شهید، مفهوم خانواده‌ شهید، مفهوم صبر برای خدا، احتساب لله باید زنده بماند.»

راهبردی‌ترین برنامه‌های دشمن در جنگ نرم استحاله فرهنگي است

در واقع؛ يكي از مهمترين و راهبردی‌ترین برنامه‌های دشمن در جنگ نرم استحاله فرهنگي است، استحاله و هژموني فرهنگي هدف غربي‌هاست و در جنگ تمام‌عيار نرم، در وسط معركه دشمن قرار گرفته‌ايم.

در استحاله فرهنگي دشمن می‌خواهد ارزش‌ها را ضد ارزش و ضد ارزش‌ها را ارزش نشان دهد

در استحاله فرهنگي دشمن می‌خواهد ارزش‌ها را ضد ارزش و ضد ارزش‌ها را ارزش نشان دهد و بسياري از مسايلي كه در شرع و عرف قابل قبول و پسنديده نيست را عادي و طبيعي نشان دهد و در عين حال به جنگ عقايد مورد تاكيد اسلامي برود؛ اما پرسش كماكان اين است كه چه برنامه‌ها و راهكارهايي براي مقابله با اين هجمه داريم؟

طبق تعاريف موجود هژموني بدان معناست كه پذيرش سلطه بيگانه و تحت فرمان آنها درآمدن آن هم با رضايت و آگاهي كامل طرف مقابل؛ دشمن همه نيروهاي خود را بسيج كرده و با تمام توان و از همه ابزارهاي لازم استفاده مي‌كند و با برنامه و بودجه كافي حركت خود را آغاز كرده و در حال شكستن حريم‌هاي شرعي و اسلامي است و متاسفانه بايد اذعان داشت كه مسئولان ما هنوز هم در خواب غفلت به سر می‌برند و بيدار نشده‌اند.

از آنجايي كه استكبار جهاني پروژه‌های خود در عرصه سياسي براي براندازي نظام جمهوري اسلامي را شكست خورده ديد، چاره‌اي جز ورود به استحاله فرهنگي و جنگ نرم نداشت، از همين رو فروپاشي بنيان خانواده‌ها و مقابله با شئونات اسلامي و هنجارها و ارزش‌ها را در دستور كار خود قرار داد.

به عقیده بسیاری از صاحب‌نظران، اعتلای فرهنگ ایرانی ـ اسلامی و ایجاد حس غرور و افتخار در جوانان و نوجوانان، این وارثان واقعی ارزش‌های گران‌بهای فرهنگ خودی، گام بسیار مهم و اساسی است که باید در مسیر مبارزه بی‌امان با تهاجم فرهنگی غرب برداشته شود..

نفوذ فرهنگي يكي از نمودهاي جهاني‌سازي است كه بنا دارد فرهنگ و تمدن غربي- آمريكايي را بر ديگران به ويژه فرهنگ‌های اسلامي غالب كنند و فرهنگ‌های ديگر را از درون تهي کنند. اين تهاجم در رابطه با فرهنگ اسلامي _ شيعي ايرانيان از شدت بيشتري برخوردار است.

واقعيت اين است كه نفوذ فرهنگي مقوله‌ای حقيقي و جدي و برنامه‌ريزي شده است و تنها راه مبارزه با آن نيز مصونيت بخشيدن به جوانان و ساير افراد جامعه از راه تمسك به فرهنگ غني اسلامي و ملي اين مرز بوم و استفاده كارآمد از همه امكانات خصوصاً دستگاه‌های فرهنگي و بسيج همه اقشار مردم, براساس برنامه‌ای دقيق و حساب شده است.

در پایان باید گفت؛ برای نفوذ فرهنگی باید دلواپس بود؛ دلواپسی‌ای که دلاوری می‌خواهد- دلواپسی همیشه بد نیست و گاها رنگ و بوی قضاوت‌های زودهنگام، رقابت‌های سیاسی و افراط و تفریط ندارد و آن دلواپسی برای فرهنگ کشور است.

برچسب ها: نفوذ ، ابتذال ، کنسرت ، استحاله
نظرات بینندگان