کد خبر: ۸۸۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
قائم‌مقام وزیر نیرو اعلام کرد:

کاهش 35 درصدی بارش باران در استان فارس نسبت به مدت مشابه در سال گذشته

محمودی گفت: توان دولت در بخش فاضلاب سالانه یک‌هزار میلیارد تومان است و در این راستا بسته‌های اقتصادی برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بخش فاضلاب در نظر گرفته شده است.
به گزارش شیرازه، ستار محمودی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت تصفیه‌خانه جدید شهر صدرا گفت: 1400 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های آب و فاضلاب روستاهای کشور اختصاص یافته است که این رقم از منابع مالی برای حل مشکلات مرتبط با آب و فاضلاب روستاها در نظر گرفته شده است و  سهم قابل توجهی از این اعتبار به استان فارس اختصاص می‌یابد.

وی افزود: پروژه‌های فاضلاب به طور مستقیم با محیط زیست و سلامت ارتباط دارند و اگر در این بخش به اندازه کافی هزینه نشود در بلندمدت هزینه‌های بیشتری در بخش بهداشت و درمان به دولت و مردم تحمیل می‌شود.

قائم‌مقام وزیر نیرو بیان داشت: توان دولت در بخش فاضلاب سالانه یک‌هزار میلیارد تومان است و در این راستا بسته‌های اقتصادی برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بخش فاضلاب در نظر گرفته شده است.

محمودی گفت: در این راستا بیش از 4 هزار میلیارد تومان پروژه از محل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب کشور در حال اجرا است.

وی با اشاره به کاهش 35 درصدی بارش باران در استان فارس نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، تصریح کرد: باید تدابیری برای صرفه‌جویی و پیشبرد طرح‌های مختلف در نظر گرفته شود.

برچسب ها: باران ، بحران آب ، فاضلاب
نظرات بینندگان