کد خبر: ۸۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

اجرای طرح تولید کاغذ از سنگ برای نخستین بار در کشور

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح تولید کاغذ از سنگ با اعتبار 15 میلیارد تومان در شهرستان شبستر برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، علیرضا آخوندزاده مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌شرقی در نشست خبری از اجرای طرح تولید کاغذ از سنگ در شهرستان شبستر خبر داد و اظهار داشت: با اجرای این طرح با هزینه 14 میلیارد تومان برای 35 نفر ایجاد اشتغال شده و دو تن کاغذ از سنگ تولید می‌شود.

وی افزود: در فاز نخست این طرح با 6 میلیارد تومان اجرایی می‌‌شود که با 2 میلیارد تومان آورده صاحب طرح و 4 میلیارد تومان از تسهیلات دولتی استفاده می‌کند و این طرح در حال حاضر در کشورهای اسکاندوی در حال اجرا است

آخوندزاده گفت: در سال گذشته برای 18 هزار و 613 نفر وام با مبلغ یک‌هزار و 475 میلیارد و 220 میلیون ریال پرداخت شده که در زمینه مشاغل خانگی، خود اشتغالی، زلزله و نیز کارفرمایی بوده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌شرقی یادآور شد: این صندوق زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می‌کند و سود معنوی بیشتر از سود مادی برای این صندوق در نظر بوده و برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال فعالیت می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: این صندوق در سال 71 در وزارت کار و امور اجتماعی آغاز به کار کرد که گروه‌های هدف وزارت کار، افراد عضو صندوق بیکاری بودند که استقلال این افراد با اعطای وام خوداشتغالی تامین می‌شد.

آخوندزاده گفت: در آغاز دولت نهم طی سال 84 این صندوق با نام صندوق مهر امام رضا(ع) تشکیل شد و در سال 85 به صورت رسمی آغاز به کار کرده و در زمینه اشتغال و ازدواج فعال شد و از سال 92 نیز به نام صندوق کارآفرینی امید تغییر نام داد.

اجرای طرح یک روستا یک محصول

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح یک روستا یک محصول توسط این صندوق در هفت روستای آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: اجرای این طرح از روستای کوزه‌کنان شبستر با نوسازی دستگاه‌ها و فروش بهینه محصولات سفالگری این روستا کلیدزنی می‌شود و هدف از این طرح اشتغالزایی در روستاها و خانواده‌ها است.

اجرای طرح یک خانه یک کارخانه در شهرهای کوچک 

وی با بیان اینکه درصددیم تا تولید در مقیاس انبوه و سایز خرد بنگاهی را اشاعه دهیم گفت: ما موضوع هر خانه، یک کارخانه را پیگیری می‌کنیم زیرا کسب و کارهای خرد در خانه‌ها امکان پذیر است و تنها باید برای تولید و خدمات بسترهای آن را فراهم کنیم.

آخوندزاده ادامه داد: صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی در این استان با هدف تقویت توانمندی زنان روستایی در راستای تسهیل کردن امر سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف بخش کشاورزی تشکیل شده که 35 صندوق در شهرستان‌های آذرشهر، کلیبر، خداآفرین، شبستر و مراغه در حال راه‌اندازی است.

وی همچنین از اجرای طرح راه‌اندازی نمایشگاه‌های عرضه کالا برای کارآفرینان به خصوص زنان کارآفرین، اجرای طرح ساماندهی شبکه توزیع در مجتمع‌های تجاری، حمایت از جوانان نخبه تا سقف تولید برای عرضه دستاوردها خبر داد و طرح بوم‌گردی برای جاذبه‌های توریستی و طرح احیای سیستم حمل و نقل برون شهری در خط تبریز- بستان‌آباد را از دیگر طرح‌های این صندوق اعلام کرد.

آخوندزاده افزود: در سال‌گذشته حدود 2 هزار نفر تشکیل پرونده با مبلغ 41 میلیارد تومان در استان برای امر اشتغال شده است

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های صندوق گفت: حمایت از جوانان و کارآفرینان و طرح‌های اولویت‌دار متناسب با توسعه هر منطقه و حمایت از محصولات بازارمحور را از دیگر برنامه‌های صندوق است.

آخوندزاده با اشاره به نامیدن سال 1395 بنام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبری بیان داشت: بدون شک این صندوق به عنوان یکی از بازوهای دولت در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در سال جدید برنامه‌های وسیعی را در میدان عمل و اقدام قرار خواهد داد که مردم ثمرات آن را بیش از پیش در زندگی خود لمس و درک خواهند کرد.

وی ادامه داد: افزایش ارتباط سازمانی صندوق با سایر ارگانها و نهادها برای کمک‌رسانی و ایجاد اشتغال پایدار یکی دیگر از کارهایی خواهد بود که بایستی به صورت مستمر و پیوسته توسط روسای دفاتر شهرستانی پیگیری گردد.

آخوندزاده تشویق مردم و جذب سپرده‌های مردم برای ایجاد اشتغال در غالب تسهیلات سپرده امید را یکی دیگر از کارهایی که در سال 1395 توسط صندوق انجام خواهد پذیرفت عنوان کرد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌شرقی افزود: معوقات این صندوق خوشبختانه تا قبل از پرداخت زلزله زیاد نبود اما در بحث وام‌های زلزله این معوقات بسیار بالا رفته است.

وی اظهار داشت: کل معوقات صندوق با احتساب معوقات زلزله 330 میلیارد ریال است که 220 میلیارد ریال این معوقات مربوط به تسهیلات زلزله ورزقان و اهر است.

آخوندزاده یادآور شد: متاسفانه در زمان زلزله عده‌ای از مسئولان به مردم مناطق زلزله‌زده وعده دادند که این وام‌ها بلاعوض بوده و همین امر موجب انتظارات دیگری در مردم این مناطق شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید ایجاد اشتغال را امری تلفیقی خواند و گفت: برای ایجاد اشتغال و رونق فضای کسب کار بایستی تمام دستگاه‌های متولی دست به دست هم دهند تا بتوان این معضل جامعه را از بین برد و اشتغال پایدار ایجاد کرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان