کد خبر: ۹۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۰۴ تير ۱۳۹۵
مسئول منابع طبیعی بخش چنارشاهیجان:

مسئولان هنگام بروز بحران، تجهیزات لازم را در اختیار ما بگذارند

مسئول منابع طبیعی بخش چنارشاهیجان گفت: هفت نفر پرسنل در اختیار ما است که هر کدام از این افراد در جاهای مختلف بخش هستند و در شرایط حساس با مشکل نیروی انسانی برای جلوگیری از گسترش و خاموش کردن آتش سوزی روبه‌رو هستیم و از مسئولان می‌خواهیم هنگام بروز بحران تجهیزات لازم را در اختیار ما بگذارند.

به گزارش شیرازه به نقل از "کازرون خبر"، جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور کلیه اعضاء و با محوریت «آتش سوزی» به ریاست بخشدار چنارشاهیجان تشکیل شد.

جلسه ستاد مدیریت بحران بخش چنارشاهیجان

بخشدار چنارشاهیجان در این مراسم گفت: آتش سوزی‌های اخیر در منطقه، ما را بر آن داشت که جهت آمادگی بیشتر در روستاها، جنگل‌ها و مراتع برای جلوگیری و مهار آتش سوزی تدابیری بیاندیشیم.

اسکندر معصومی گفت: امکاناتی که در اختیار منابع طبیعی وجود دارد محدود است و آتش‌سوزی در ارتفاعات صعب العبور جنگل‌ها و مراتع کمتر کنترل می‌شود و مسئولین باید این کمبودها را مدیریت کنند.

وی در ادامه گفت: ما باید با شناسایی افراد دوستدار طبیعت و مشتاق زمینه آموزش آن‌ها را فراهم کنیم و برای مهار آتش سوزی آماده باشیم.

معصومی خاطرنشان کرد: از دهیاران و شوراها می‌خواهیم که گروهی تشکیل دهند که در هنگام آتش سوزی به منابع طبیعی کمک رسانی شود و از آنجا که ماشین‌های آتش نشانی نمی‌توانند در ارتفاعات حاضر باشند کمک این افراد تاثیر زیادی خواهد داشت.

مسئول منابع طبیعی بخش چنارشاهیجان با گلایه از کمبود امکانات گفت: ما با در اختیار داشتن 103 هزار هکتار منابع طبیعی از امکانات بسیار پایین برای مهار آتش برخوردار هستیم.

جلسه ستاد مدیریت بحران بخش چنارشاهیجان

هدایت‌فر افزود: هفت نفر پرسنل در اختیار ما است که هر کدام از این افراد در جاهای مختلف بخش هستند و در شرایط حساس با مشکل نیروی انسانی برای جلوگیری از گسترش و خاموش کردن آتش سوزی روبه‌رو هستیم و از مسئولان می‌خواهیم هنگام بروز بحران تجهیزات لازم را در اختیار ما بگذارند.

علی اکبر میرزایی شهردار شهر قائمیه نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگارما گفت: عمده آتش سوزی‌هایی که در محدوده شهر اتفاق می‌افتد ماشین‌های آتش‌نشانی را اعزام می‌کنیم و اگر در ارتفاعات اتفاق بیفتد ما نیروهای خدمات شهری و همچنین در حد توان تجهیزات را در اختیار افراد برای مهار آتش قرار خواهیم داد.

سروان پاسدار میلاد معین زاده جانشین حوزه مقاومت بسیج امام سجاد(ع) قائمیه در گفت و گو با "کازرون خبر" تاکید کرد: از وظایف بسیج کمک به مهار بحران است و ما از همه توان برای آموزش افراد و همچنین در صورت بروز آتش سوزی برای مهار آتش استفاده خواهیم کرد.

نظرات بینندگان