کد خبر: ۹۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۵

کارگاه آموزشی اطفاء حریق در پاسارگاد برگزار شد

در شهرستان پاسارگاد همایش و گردهمایی دهیاران،شوراهای اسلامی، انجمن های مردمی محیط زیست با موضوعیت اطفاء حریق در جنگلها و مراتع در محل سالن کانون شهید فهمیده این شهرستان برگزار شد.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از طنین پاسارگاد، در خرداد ماه سال جاری چندین بار مراتع و جنگلهای پاسارگاد طمعه حریق شد که در بزرگترین آن سطح وسیعی از پوشش گیاهی و جانواری منطقه خرسی پاسارگاد در آتش سوخت.

هرچند همیشه در این گونه موارد، علت بروز حادثه مشخص نمی­ شود، اما عامل انسانی می ­تواند در حفاظت و جلوگیری از آتش سوزی مراتع و جنگلها نقش مهمی ایفا کند.

در این راستا برگزاری کارگاه­های آموزشی با هدف اطفاء حریق می­ تواند بسیار کارساز باشد.

در شهرستان پاسارگاد همایش و گردهمایی دهیاران،شوراهای اسلامی، انجمن های مردمی محیط زیست و بهره برداران شهرستان پاسارگاد با حضور معاون فرماندار پاسارگاد و بخشداران بخش پاسارگاد و بخش مرکزی با موضوعیت اطفاء حریق در جنگلها و مراتع در محل سالن کانون شهید فهمیده این شهرستان برگزار شد.

حسن خسروانیان رئیس اداره منابع طبیعی پاسارگاد در این همایش منابع طبیعی را یکی از نعمت های با ارزش  و مهم خداوند عنوان کرد.

وی گفت:  منابع طبیعی جزء بهترین شاخص های توسعه هر کشور می باشد و باید برای حفظ آن تمام تلاش و توان خود را به کار ببریم .

خسروانیان افزود: مهمترین دشمن منابع طبیعی در درجه اول آتش سوزی است که تاثیرات منفی و زیان باری همچون فرسایش خاک و کاهش آبهای زیر زمینی و آلودگی هوا را به بار می آورد .

کاظم موسوی کارشناس آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی فارس در این همایش گفت: منابع طبیعی متعلق به شخص یا گروهی نیست و تمام مردم صاحبان آن هستند از این رو همه موظف به نگهداری از آن هستند.

وی خطاب به  دهیاران، شوراها و انجمن ها بیان داشت: شما بازوان اصلی منابع طبیعی در اطفاء حریق، اراضی و مراتع می باشد.

موسوی علل و عوامل مهم در حریق جنگل ها و مراتع شهرستان پاسارگاد را عنوان کرد و افزود: برگزاری کلاس های آموزشی و تجهیز پایگاه ها اطفاء حریق می تواند نقش بسیار زیاد درکاهش آتش سوزی ها باشد.



برچسب ها: اتش ، پاسارگاد ، حریق
نظرات بینندگان