کد خبر: ۹۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۱۳ تير ۱۳۹۵
آیت‌الله ایمانی در دیدار با جامعه قرآنی فارس مطرح کرد:

وقف باید به سمت قرآن هدایت شود/ استعداد فارس برای حاکمیت فرهنگ و گفتمان قرآن

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: باید رابطه حوزه علمیه با فعالیت‌های قرآنی توسعه پیدا کرده و یک برنامه‌ریزی مدون و مرتبی برای ارتباط با حوزه‌های علمیه و مجامع قرآنی استان طراحی شود.

به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در دیدار با جامعه قرآنی فارس با بیان اینکه هدف نهایی ما این است که استان فارس قرآنی شود، اظهار داشت: قرائت، ترتیل و حفظ گذرگاهی برای تبیین مفاهیم قرآن و در نهایت عمل به قرآن و حاکم شدن فرهنگ قرآن بر جامعه هستند.

امام جمعه شیراز گفت: این افتخاری برای استان فارس است که فرزندی از فرزندان این استان در رشته حفظ در کل دنیا رتبه اول را کسب کند اما این پایان خط نیست بلکه این یکی از ایستگاه‌های وسط راه است که باید از این ایستگاه و ایستگاه‌های بعدی بگذریم.

وی افزود: نباید گذشت ماه رمضان موجب شود تا رابطه ما هم با قرآن تمام شود و آنچه که در این ماه نسبت بدان تکلیف داشتیم را کنار بگذاریم.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: استعداد استان برای حاکمیت فرهنگ و گفتمان قرآن استعداد بالایی است و این استعداد منحصر به یک نقطه از نقاط استان نیست بلکه در تمام نقاط استان این استعداد وجود دارد.

وی افزود: در استان فارس و در طول بیش از چند قرنی که از ورود اسلام گذشته است،‌ مردم در هر جایی به شکلی ارادت خود را به قرآن متمادی نشان داده‌اند و این بازگو کننده استعداد ذاتی استان در پذیرش گفتمان قرآنی است پس اگر این مسئله تحقق پیدا نکرده است باید در خود علت و جهت آن را جست‌وجو کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: وقف باید به سمت قرآن هدایت شود اما اکنون هم می‌توانیم از امکانات و درآمدهای اداره اوقاف با نظر گروه تحقیق این کار را دنبال کنیم یعنی هم باید واقفی به این سمت هدایت شود و هم با شرایط موجود هم می‌توان با لحاظ مسائل شرعی از یکسری امکانات اوقاف بهره‌برداری برای قرآن داشت.

امام جمعه شیراز گفت: باید رابطه حوزه علمیه با فعالیت‌های قرآنی نظیر قرائت، تجوید، حفظ و ترتیل توسعه پیدا کرده و یک برنامه‌ریزی مدون و مرتبی برای ارتباط با حوزه‌های علمیه و مجامع قرآنی استان طراحی شود.
نظرات بینندگان