کد خبر: ۹۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۱۳ تير ۱۳۹۵
پیشکسوت قرآنی فارس خواستار شد؛

بررسی مطالبات قرآنی رهبری در سومین حرم اهل بیت/ انتخاب شورای متولی اصلی امور قرآنی

یک پیشکسوت قرآنی گفت: بر کسی پوشیده نیست جامعه‌ای که داعیه اجرای احکام ناب محمدی(ص) را دارد و آرزوی تشکیل حکومتی که زمینه‌ساز ظهور منجی آخرالزمان خواهد بود را در سر می‌پروراند، باید فرهنگ قرآنی زیربنای همه شئون زندگی فردی و اجتماعی مردمش باشد.

به گزارش شیرازه، علی‌رضا لک‌زایی، از پیشکسوتان قرآنی به نمایندگی از جامعه قرآنی استان فارس به بیان مشکلات و درخواست‌های این جامعه از نماینده رهبر معظم انقلاب در استان پرداخت و گفت: بر کسی پوشیده نیست جامعه‌ای که داعیه اجرای احکام ناب محمدی(ص) را دارد و آرزوی تشکیل حکومتی که زمینه‌ساز ظهور منجی آخرالزمان خواهد بود را در سر می‌پروراند، باید فرهنگ قرآنی زیربنای همه شئون زندگی فردی و اجتماعی مردمش باشد.

وی افزود: به طور مسلم، در این مدینه فاضله، قرآن کریم نه تنها به عنوان یکی از امور مورد نیاز انسان و جامعه، بلکه به عنوان اصل حاکم بر همه امور مربوط با انسان و انسانیت و برپا دارنده مصالح اجتماعی بشری مورد توجه است. راهکار اجرایی تحقق این آرمان والا، رو آوردن به قرآن کریم از طریق تلاوت، انس، تدبر و عمل به تعالیم حیات‌بخش آن است.

لک‌زایی ادامه داد: ‌با توجه به اینکه مقام معظم رهبری شیراز را به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران معرفی کرده است و با در نظر گرفتن مطالبات قرآنی معظم‌له، باید بررسی شود که آیا فعالیت‌های قرآنی شهر ما در خور این عنوان است یا خیر؟ برای نهادینه کردن رفتار و عملکرد قرآنی مردم و مسئولان چه اقداماتی می‌توان انجام داد؟ مقام عظمای ولایت در همین رابطه فرموده است که انس با قرآن، کشور را به جایگاه شایسته‌ای می‌رساند.

این استاد و پیشکسوت قرآنی استان فارس در ادامه به ارائه برخی از پیشنهادات جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی استان پرداخت و گفت: ترغیب واقفان بر وقف در زمینه ترویج امور قرآنی با بهره‌گیری از ظرفیت تریبون نماز جمعه و ائمه جماعات مساجد، ارتباط بیشتر حوزه‌های علمیه و طلاب با جلسات قرآنی و اساتید قرآنی، حضور اساتید قرآنی در حوزه‌ها و آموزش طلاب و رونق بیشتر و تشویق مردم به شرکت در جلسات با حضور روحانیان در جلسات قرآنی از جمله مواردی است که امیدواریم با پشتیبانی نماینده رهبر معظم انقلاب در استان صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم تشکیل و توسعه کلاس‌های تفسیر و تدبر در کلام الهی گفت: به عنوان اولین گام، راه‌اندازی جلسه هفتگی اخلاق، تفسیر و تدبر توسط حضرتعالی ویژه اساتید قرآنی و برپایی کلاس‌های تفسیر و تدبر در قرآن ویژه عموم مردم توسط اساتید مربوطه خدمت نماینده رهبر معظم انقلاب پیشنهاد می‌شود.

لک‌زایی همچنین انتخاب و تقویت یکی از شوراهای متولی امور قرآنی به‌عنوان مرجع اصلی تصمیم‌گیری فعالیت‌های قرآنی استان را مورد تأکید قرار داد و گفت : برای تقویت این شورا چند راهکار ارائه می‌شود که از جمله آن می‌توان به عضویت چند کارشناس پیشکسوت و مورد قبول جامعه قرآنی در شورا و ملزم کردن رؤسا و مدیران کل به شرکت در جلسات شورا در معیت کارشناسان مجموعه خود و همچنین ملزم کردن ادارات و نهادها به اجرای برنامه‌های قرآنی طبق نظر شورا و پاسخ‌گو بودن در برابر فعالیت‌هایشان و توزیع و ساماندهی بودجه فعالیت‌های قرآنی ارگان‌ها و ادارات زیرنظر شورا اشاره کرد.

این پیشکسوت قرآنی فارس در پایان به آثار و فواید تقویت این شورا اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح فرهنگ قرآنی جامعه، ایجاد پایگاهی برای اتاق فکر قرآنی جامعه، انسجام و هدفمندی بیشتر فعالیت‌های قرآنی استان، تشکیل جلسات هفتگی جدید در مناطق مختلف شهر، برگزاری محافل انس با قرآن با حضور اساتید و قاریان برجسته استانی و کشوری در گوشه و کنار شهر و با فواصل زمانی معین، زمینه‌سازی برای ارتقای مهارت‌های قاریان و حافظان برای شرکت در مسابقات کشوری و همچنین اعزام به سایر استان‌ها و دریافت مجوز پخش تلویزیونی و رادیویی تلاوت اساتید قرآنی استان از سوی شورای عالی قرآن از جمله این این موارد است.

نظرات بینندگان