کد خبر: ۹۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۵
قادری نماینده سابق مردم شیراز در مجلس:

FATF به ‌دنبال پیاده‌سازی اهداف سیاسی غرب است/همکاری با کارگروه اقدام مالی یعنی جلوگیری از نفوذ نهضت‌های مقاومت در منطقه

نماینده سابق مردم در مجلس گفت: توافق با FATF به معنای جلوگیری از فعالیت‌های انقلابی ایران است.
جعفر قادری در گفتگو با شیرازه با بررسی FATF یا همان کارگروه اقدام مالی مبارزه با پول‌شویی گفت: شرایط در این ساختار به‌گونه‌ای است که به بهانه برخورد با پول‌شویی، این امکان را برای کشورهای مسلط به وجود می‌آورد که اهداف سیاسی خود را که موفق به انجام آن نبوده‌اند، در این چارچوب پیاده کنند.

وی تصریح کرد: در واقع در قرارداد FATF این‌ها به دنبال انجام اهداف سیاسی و نامشروع خود از طریق ایجاد مفاد این قانون هستند.

به گفته این نماینده سابق مردم شیراز در مجلس، در این قرارداد عملاً قدرت مانوری برای جمهوری اسلامی وجود ندارد و درواقع با الحاق به این قرارداد، جمهوری اسلامی از اهداف انقلابی خود و حمایت از نهضت‌های انقلابی باز می‌ماند.

قادری گفت: درواقع با توجه به اختلاف بین ایران و کشورهای شکل‌دهنده این قرارداد عملاً از این ابزار به عنوان اهرمی برای جلوگیری از نفوذ سپاه قدس و نهضت‌های مقاومت و حزب‌الله استفاده می‌شود.

این نماینده ادواری مجلس با توجه به دسترسی کارگروه اقدام مالی به بانک اطلاعات تراکنش‌های بانکی در ایران در قرارداد با FATF بیان کرد: باید نحوه اعمال در این قرارداد به نحوه‌ای باشد که از اطلاعات مراقبت به عمل آید و مفاد این قرارداد بهانه‌ای برای اعمال‌نفوذ و ایجاد بهانه نباشد.

قادری بیان کرد: اصولاً در برجام، انرژی هسته‌ای یک بهانه‌ای برای انجام تعهداتی توسط ایران بوده و بازهم شاهد هستیم که باوجود انجام تعهدات از جانب جمهوری اسلامی، تحریم‌ها لغو نشده است و باز بهانه‌های دیگری در پیش است، حتی جلوی گشایش تعهدات مالی و خرید هواپیمای مسافربری هم گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: پس درواقع این ماجرا و قرارداد با FATF هم به همین‌گونه خواهد بود و اعمال‌نفوذ و انجام اهداف سیاسی غرب را در حمایت از نهضت‌های نامشروع آزادی‌بخش و جلوگیری از فعالیت‌های انقلابی ایران است.
برچسب ها: اف ای تی اف
نظرات بینندگان