کد خبر: ۹۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۵

مصرف گرایی یکی از بزرگترین منکرات در کشور

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: یکی از بزرگترین منکرات در کشور مصرف گرایی و مد گرایی است..
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، صبح امروز همایشی با موضوع اصلاح الگوی مصرف با حضور فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج ادارات مرکز استان فارس با همکاری سازمان بسیج ادارات سپاه فجر فارس در محل شرکت توزیع برق منطقه ای فارس برگزار گردید.

در این همایش سلیمان مهدوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس به نقش مصرف گرایی و مد گرایی اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین منکرات در کشور مصرف گرایی و مد گرایی است. همانطور که ما به دنبال معروفات و حسنات هستیم آنهایی که مخالف تفکر  ما هستند به دنبال شرارت و حاکمیت واحیای بدی ها هستند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: هرگاه مردم امر به معروف ونهی از منکر نکنند و از خاندان من پیروی نکنند خداوند بدانشان را به آنان مسلط می کند و نیکانشان هر چه دعا کنند دعایشان مستجاب نمی شود.

مهدوی گفت: در امر به معروف و نهی از منکر یکی از نکات بسیار مهم شناخت منکر است و اگر کسی تصمیم بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر نماید ابتدا باید معروف و منکر را بشناسد. شناخت منکر  در هر زمان مهترین مقوله در اجرای نهی از منکر است و همچنین شناخت معروف مهمترین مقوله در اجرای امر به معروف است.

وی اضافه کرد: در احادیث و روایات آمده است اگر مردم امر به معروف نکنند اشرار حاکم می شوند و باید بدانیم اشرار در چه زمانی وچه مکانی، چه نوع منکری را گسترش می دهند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: دشمن مشتاق است که مصرف گرایی رایج شود. در مصرف گرایی هزینه ها بالا میرود  اگر هزینه ها بالا رفت شغل دوم ایجاد می شود و حضور در خانواده کمرنگ می گردد و به مرور زمان تربیت فرزندان در خانواده کاهش می یابد. مصرف گرایی وابستگی به دنبال دارد، اگر مصرف گرایی عرف شود اشرار حاکم می شوند. یکی از راههای تسلط اشرار بر ما توسعه منکر است و طریقه مقابله با آن نهی از منکر می باشد.

مهدوی از فرماندهان پایگاههای مقاومت ادارات استان فارس خواست تا عمیق تر به موضوع امر به معروف و نهی از منکر توجه نمایند و افزود: و این فریضه الهی را به تعدادی ناهنجاری های اجتماعی گره نزنیم. این فریضه جهان شمول است. امر به معروف و نهی از منکر به  بقا و حفظ نظام اسلامی گره خورده است.

وی در پایان به نقش دستگاه های ذیربط با موضوع مصرف گرایی اشاره نمود و افزود: تبلیغات فرهنگی میتواند در زدودن این منکر رایج اثرگذار باشد به عنوان مثال  شورای امر به معروف و نهی از منکر برق منطقه ای فارس می تواند راه های درست مصرف کردن برق را در قالب برشور چاپ نمایند و به مردم آموزش دهد تا آنها  آگاه شوند و به دیگران نیز تذکر دهند.

نظرات بینندگان