کد خبر: ۹۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۲۳ تير ۱۳۹۵

مسئولان استان فارس در حل مشکلات فرهنگی اجتماعی موفق نبودند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: مسئولان استان فارس در راستای ورود به مباحث فرهنگی و برطرف کردن مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موفقیتی نداشتند.

 به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری مسئولان استان فارس در حل مشکلات فرهنگی اجتماعی موفق نبودندتسنیم، هادی پژوهش جهرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در نشست ستاد ساماندهی محله سهل‌آباد که یکی از محله‌های حاشیه‌نشین است با بیان اینکه اعتیاد، طلاق، بی‌بندوباری، فحشا و حاشیه‌نشینی دیگر زنگ خطر نیست اظهار داشت: تمام این موارد دردی است که به درمان سریع نیاز دارد.

وی تأکید کرد: برخورد جدی با مراکز فروش مواد مخدر و اتباع بیگانه غیرمجاز که محله‌های آسیب‌پذیر را به قلعه و دژی برای خود تبدیل کرده و برای محافظت از خود نسبت به استخدام نگهبان و نصب دوربین اقدام کرده‌اند ضرورت دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با بیان اینکه مقابله با ناهنجاری‌ها، آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر به ابزار، طرح و برنامه نیاز دارد تصریح کرد: اگر اقدامات ایجابی و سلبی در کنار یکدیگر قرار گیرد تأثیر مثبت آن در جامعه نهادینه می‌شود.

پژوهش بیان کرد: به منظور هرچه بهتر برطرف شدن معضل آسیب‌های اجتماعی باید نشست‌های مربوطه با حضور مسئولان امر در محله‌های آسیب‌پذیر تشکیل شود.

وی عنوان کرد: مسئولان استان فارس و متولیان امور فرهنگی و اجتماعی در ورود به مسائل فرهنگی و برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی شهری و روستایی متناسب با انتظارات نظام اسلامی و مردم موفق نبودند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس با اشاره به اینکه ساخت فضای سبز، ورزشگاه و پارک در محله‌ها لازم است اما کافی نیست، افزود: در محله‌هایی که دارای امکانات عمرانی، ورزشی و تفریحی است نیز مسائل و مشکلات اخلاقی، بی‌بندوباری و اعتیاد افزایش یافته است که برای برون‌رفت از این معضل باید خارج از فعالیت‌های روزمره برنامه‌ریزی شود.

نظرات بینندگان