کد خبر: ۹۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۵
نماز جمعه بوانات:

نمی شود شعار اقتصاد مقاومتی سر داد و زندگی شاهانه داشت

امام جمعه بوانات گفت: نمی شود شعار اقتصاد مقاومتی داد و در عمل زندگی شاهانه داشت، نمی شود در جلسه اقتصاد مقاومتی شرکت کرد و فریاد وا اسلاما داد ولی از افکار پوسیده رفاه زدگان حمایت کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از حرف رسا، حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز به سالروز تشکیل شورای نگهبان اشاره کرد و اظهار داشت:  وظیفه دیگر شورای نگهبان نظارت استصوابی بر انتخابات است که این بخش از وظائف شورا در اکثر کشورهای دارای نظام دموکراسی در نهادی در جریان است و این نقش نظارتی را به عهده دارند. یکی از آزمونهای بزرگی که شورای نگهبان از آن سربلند بیرون آمد انتخابات خرداد 88 و متعاقب آن فتنه انگیزی فرصت طلبان و مقام پرستان داخلی و دشمنان خارجی بود که در آن انتخابات به رغم فتنه‏انگیزی ۸ ماهه، این نهاد به‏خوبی توانست از آرای ملت امانتداری کند.

وی همچنین مسئله فیش های حقوقی مدیران را یکی از معضلات مهم جامعه و افکار مردم در این روزها دانست و افزود: در این رابطه خواست ولی امر مسلمین، و مردم ما برخورد قاطع با این مفسدان و نیز عواملی که باعث این فساد شدند است.؛ چرا فردی مثل برادر رئیس جمهور که رسما در رسانه ها از سوی مسئولان نظارتی نقش موثرش در چنین اموری مشخص شده بعد از قریب به یکماه از افشا شدن این فساد بزرگ هنوز بعنوان دستیار ویژه رئیس جمهور فعالیت می کند؟

امام جمعه بوانات در جای دیگری از خطبه های نماز اشرافی گری برخی مدیران را سبب دلزدگی مردم محروم جامعه برشمرد و تصریح کرد: موضوع اشرافی گری را در بعضی از ادارات که می روی کاملا مشهود است. اداره ای که بناست از متن نظام برخواسته باشد و یاریگر مردم ما در رفع مشکلاتشان باشد وقتی مبلمان اتاق رئیس آن چندده میلیون ارزشش است چگونه می تواند موجب اعتماد مردم به نظام باشد. ساده زیستی شاخصه اصلی نظام اسلامی است نه اشرافی گری و تجمل گرائی.

خطیب جمعه بوانات افزود: موضوع اقتصاد مقاومتی یک معنایش مبارزه با اشرافی گری و تجمل گرائیست. نمی شود شعار اقتصاد مقاومتی داد و در عمل زندگی شاهانه داشت، نمی شود در جلسه اقتصاد مقاومتی شرکت کرد و فریاد وا اسلاما داد ولی از افکار پوسیده رفاه زدگان حمایت کرد، نمی شود ادعای تبعیت از مقام معظم رهبری داشت و اندیشه های افرادی که در راه تحقق منویات مقام معظم رهبری قدم برمی دارند قلم می زنند و سخن می گویند را نادیده گرفت و با دیکتاتوری حذف کردف اینها اموری است که کشور ما با آن مواجه است و باید برای آن فکر اساسی کرد.

حجت الاسلام زارع در جای دیگری از سخنان خود به جلسه گروهک منافقین با حمایت دولت مفلوک فرانسه در کشور فرانسه اشاره و گفت: میهمان ویژه و سخنران آن یکی از بزرگترین دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی یعنی ترکی فیصل رئیس سابق سازمان امنیت عربستان سعودی بوده است. در عرف دیپلماسی حداقل برخورد با یک کشور خاطی اینچنینی اخراج سفیر آن کشور است اما مسئولان ما چه کردند؟ سفیر ما در فرانسه یک تخته فرش ابریشم و دو هدیه دیگر را به فدراسیون فوتبال فرانسه داده و بدتر از آن، همه دیروز و دیشب دیدید در رسانه ها که بجای اقدامات تنبیهی و اخراج سفیر جاسوس فرانسه، او در اقدامی غیر دیپلماتیک به صورت پنهانی به انستیتو پاستور رفته و از این مجتمع آزمایشگاهی، تولیدی و تحقیقاتی بازدید کرده است. مرکزی که جزء مراکز استراتژی کشور است و در هیچ کشوری چنین مراکزی برای بازدید افراد غیر محرم امکان پذیر نیست، این امور چه معنائی دارد؟

امام جمعه بوانات هفته بهزیستی را تبریک گفت و اضافه کرد: سازمان بهزیستی با کمترین حمایت‏های دولتی و با تکیه بر مشارکت مردمی و همکاری سازمان‏ها، در راه گسترش خدمات توان‏بخشی، امدادی، بازپروری و کمک به تأمین حداقل نیازهای گروه‏های کم ‏درآمدی که قادر به توانایی و خودکفایی اقتصادی نیستند، فعالیت می‏کند. در آموزه ‏های آسمانی دین مبین اسلام، پیوسته به احسان و دست‏گیری از کسانی سفارش شده که به کمک و یاری، ‏نیازمند هستند. آزمون همه انسان‏ها در این دنیا با فقر و ضعف نیست، بلکه بعضی با ثروت و قدرت مالی یا توانمندی جسمانی آزموده می‏شوند.

خطیب جمعه بوانات همچنین تأمین اجتماعی را یکی از نیازهای مادی امروز جامعه برشمرد و تصریح کرد: داشتن بیمه مناسب از نیازهار امروز جامعه است عده ای با توجه به وضعیت شغلی مثل کارمندان دولت بیمه هستند و عده ای با توجه به اینکه در کارگاهی مشغول هستند نیز بیمه می شوند اما جمع قابل توجهی از مردم ما تحت پوشش بیمه ای نیستند و گاهی برای تأمین هزینه های سلامت و زمان از کار افتاگی دچار مشکل هستند که با توجه به اینکه انواع بیمه ها هم اکنون ارائه می شود افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند با مراجعه به مراکز تأمین اجتماعی از خدمات مطلع شوند و استفاده کنند.

نظرات بینندگان