کد خبر: ۹۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
امام جمعه صفاشهر:

استاندار فارس وقت نمی‌گذارد با مشکلات صفاشهر آشنا شود

امام جمعه صفاشهر گفت: باوجود اینکه مسئولین اجرایی شهرستان از جمله فرماندار، مسئولین شورا به استاندار فارس بارها نامه نوشتند اما جناب استاندار یک ساعت وقت نمی‌گذارند در جریان مشکلات این شهر قرار بگیرند.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام مهدی نقوی، امام جمعه صفاشهر، در خطبه‌های امروز این شهر با انتقاد از سخنان استاندار فارس در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مبنی بر لزوم دقت نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه در حفظ امنیت سرمایه‌گذاری در استان، گفت: نماز جمعه پشتوانه نظام و مسئولان است؛ آیا گوشزد کردن مشکلات مردم در نماز جمعه امنیت سرمایه‌گذاری را به خطر می‌اندازد یا بی‌کفایتی مسئولان.

 وی بیان مشکلات و گرفتاری‌های مردم در نماز جمعه را از وظایف امام جمعه دانست و افزود: بیان می‌شود با شعر و شعار نمی‌شود مشکلات کشور را حل کرد، چند سال از جمله معروف عبور از رکود می‌گذرد و هر سال وضع رکود بدتر می‌شود؛ باید به مسئولین گفت شعار ندهید و عمل کنید.

 حجت‌الاسلام نقوی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کرمانشاه خاطر نشان کرد: رئیس جمهور به‌عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور وظیفه دارد حرف‌های مردم را بشنود ولی به مردم گفته شد گوش نمی‌کنید و فقط شعار می‌دهید؛ آیا مسئولین شعار می‌دهند یا مردم.

 امام جمعه صفاشهر تأکید کرد: استاندار فارس در مدتی که این مسئولیت را بر عهده گرفته‌اند هنوز به خودش زحمت نداده در جریان مشکلات این شهرستان قرار بگیرد باوجود آن‌که  مسئولان اجرایی شهرستان از جمله فرماندار مسئولین شورا و دیگر مسئولان بارها نامه نوشتند اما یک ساعت فرصت نمی‌گذارند در جریان مشکلات این شهر قرار بگیرند.

 وی با اشاره به مسئله معدن و انتقاد از توافق انجام شده یادآور شد: از ابتدا با این توافق ناقص و معیوب مخالف بوده و هستم و همان عیب‌هایی که بنده تذکر دادم امروز خودش را نشان می‌دهد.

 حجت‌الاسلام نقوی ادامه داد: بنا بود آن گروه هر 3 ماه یک بار 30 درصد از سود معدن را برای حل مشکلات شهرستان بدهند، بیش از یک سال می‌گذرد و فقط یک مورد پرداخت شده است که در پرداخت همان نیز انتقاد دارم و اگر لازم باشد آن را بیان می‌کنم.

وی اظهار داشت: چرا در این یک سال با وجود فروش سنگ معدن، 3 نوبت بعدی سود آن به مردم شهرستان پرداخت نشده است. آیا استاندار فارس شرعاً و قانون وظیفه ندارد به این مسئله رسیدگی کند این حق مردم نیست.

 حجت الاسلام نقوی به کمبودهای شدید امکانات و کادر پزشکی در شهرستان و مشکلات زیاد مردم در این زمینه اشاره کرد و گفت: آیا استاندار فارس می‌داند که مردم این شهرستان از نظر امکانات پزشکی در چه وضعیتی هستند، در یک مقطع زمانی به دلیل نبودن پزشک متخصص زنان از حدود 90 زایمان 80 مورد خارج از شهرستان انجام شد.

 وی ادامه داد: این هزینه‌هایی که ما در شرایط سخت اقتصادی بر مردم تحمیل می‌کنیم باعث نا امیدی از مسئولین می‌شود نه بیان مشکلات آنان از تریبون مقدس نماز جمعه.

 وی تقویت جایگاه نماز جمعه را وظیفه مردم دانست و تأکید کرد: تنها جایی که می‌تواند با شجاعت و بدون رودربایستی‌های سیاسی و غیرسیاسی مشکلات مردم را پیگیری کند نماز جمعه است و این نماز هر چه باشکوه‌تر برگزار شود تأثیر بیشتری خواهد داشت.

منبع: بام فارس

نظرات بینندگان