کد خبر: ۹۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۵ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله شیراز خبر داد:

ارائه تسهیلات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی زودبازده

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله شیراز از ارائه تسهیلات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و اشتغال‌زایی زودبازده خبر داد.
به گزارش شیرازه، قاسم مؤمنی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله(ع) شیراز امروز، دوم مردادماه از واگذاری تسهیلات جدید به طرح‌های اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و اشتغال‌زایی به مردم خبر داد و گفت: اعتبارات و تسهیلات به تمام متقاضیان عرصه‌های تولیدی اعطا می‌شود.

بسیج سازندگی متولی تحقق اقتصاد مقاومتی است

وی افزود: جهت تحقق اقتصاد مقاومتی منطبق با منویات مقام معظم رهبری، بسیج سازندگی به‌عنوان متولی تحقق این خواسته از سال‌های گذشته همراه با اقدام و عمل به میدان آمده است.

مؤمنی ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان‌های دولتی و اجرایی در مسائل کلان ورود می‌کنند و دهک ششم جامعه افرادی با تمکن مالی کم برخوردار هستند لذا بسیج سازندگی حمایت از طرح‌های اقتصادی کوچک و زودبازده را در قالب ارائه تسهیلات را در دستور کار خود قرار داده است.

ایجاد کارگاه‌های کوچک باهدف اشتغال‌زایی در بین مردم و تکمیل چرخه تولید از تولید به بازار کار و کمک به تولید داخلی از اهداف طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی است

وی بابیان اینکه اقشار کم درآمد جامعه با سرمایه اندک موفق به کارآفرینی اقتصادی نمی‌شوند، گفت: ایجاد کارگاه‌های کوچک باهدف اشتغال‌زایی در بین مردم و تکمیل چرخه تولید از تولید به بازار کار و کمک به تولید داخلی از اهداف طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله(ع) شیراز تأکید کرد: متقاضیانی که صاحب ایده و خلاقیت در جهت بهره‌وری تولید داشته باشند از سوی بسیج سازندگی حمایت جدی می‌شوند.

تسهیلات امسال به‌صورت دو مرحله‌ای واگذار می‌شود

وی بابیان اینکه جهت اعطای تسهیلات، قبل از انجام کار تولیدی، حین انجام کار و بعد از انجام کار از سوی بسیج سازندگی نظارت لازم صورت می‌گیرد و سپس تسهیلات اعطا می‌شود، گفت: تسهیلات امسال به‌صورت دو مرحله‌ای واگذار می‌شود تا متقاضیان صرفاً در زمینه عرصه موردنظر گام بردارند و طرح‌های موردنظر دچار انحراف منابع واگذار شده نشوند.

عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی با سود ۱۶ درصد و وام‌های صنایع تبدیلی با سود ۱۸ درصد

مؤمنی با اشاره به اینکه وام‌های عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی با سود ۱۶ درصد و وام‌های صنایع تبدیلی با سود ۱۸ درصد از سوی بانک مهر اقتصاد پرداخت می‌شوند، گفت: شیوه ضمانت از وام‌های مورد نظر تسهیل شده و به‌صورت وثیقه (سند ملکی) و پروانه کسب هم انجام می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله(ع) شیراز اظهار کرد: از علاقه‌مندان تقاضا داریم ابتدا علاقه و مهارت لازم داشته باشند و سپس درزمینه راه‌اندازی این عرصه‌ها اقدام کنند.

وی اضافه کرد: بسیج سازندگی صرفاً تسهیلات ارائه داده و نظارت لازم بر این عرصه‌ها را دارد و درصورتی‌که افراد علاقه و مهارت لازم نداشته باشند، از یک فرد کارآفرین زودبازده به فردی زود باخته و بدهکار به بانک دچار می‌شوند.

مؤمنی بابیان اینکه متقاضیان در صورت داشتن شرایط لازم به حوزه‌های بسیج محل سکونت و یا به بسیج سازندگی سپاه ناحیه ثارالله(ع) مراجعه کنند، گفت: برای عرصه‌های تولیدی دام سنگین، پرورش زنبور عسل، گیاهان دارویی، پرورش زعفران، تولید قارچ، مرغ محلی، پرورش ماهی، کارگاه‌های صنایع دستی و صنایع تبدیلی خرد و کوچک، داربستی کردن باغات انگور، پرورش بلدرچین، مشاغل خانگی اعم از خیاطی، قالیبافی و تولید ترشیجات، تسهیلات در نظر گرفته شده است.

اولویت واگذاری تسهیلات به قطب‌های صنایع تبدیلی است

وی با تصریح اینکه اولویت واگذاری تسهیلات به قطب‌های صنایع تبدیلی است، گفت: صنایع تبدیلی و دستگاه مکانیزه خشک کن میوه‌جات از اولویت واگذاری تسهیلات هستند و متقاضیانی که به‌صورت تعاونی چند نفره در راه‌اندازی یک واحد تولیدی اقدام کنند، در قالب تعاونی با تسهیلات بیشترین حمایت نیز می‌شوند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ثارالله(ع) در پایان به واگذاری وام‌های اشتغال‌ز‌ایی نیز اشاره کرد و گفت: این تسهیلات به مشاغل خانگی شامل خیاطی و قالیبافی و ترشیجات و غیره با سود ۱۶ درصد پرداخت می‌شود.

منبع: تنویر
نظرات بینندگان