کد خبر: ۹۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
رئیس دادگستری شهرستان مُهـر:

اجازه زد و بند به هیچ کس نمی دهیم

رئیس دادگستری شهرستان مُهـر گفت: ما در دادگستری اجازه نمی دهیم افرادی اندک با زد و بند کردن برای مردم دردسر و مزاحمت ایجاد نمایند.

به گزارش شیرازه جلسه بررسی مسائل و مشکلات اراضی شهر گله دار  با حضور حسن رحیمیان رئیس دادگستری شهرستان مهر، حجت السلام سید احمد علوی امام جمعه گله دار، سید محمد موسوی فرماندار مهر، رستمی بخشدار، شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر گله دار و مسئولان ادارات مرتبط با اراضی در مسجد ده بالای دهنو برگزار شد.

حسن رحیمیان رئیس دادگستری شهرستان مهر در این جلسه اظهار داشت: ما در دادگستری شهرستان با تمام توان پیگیر حل مشکل اراضی شهرگله دار هستیم که در این راستا اداره ثبت اسناد و املاک و اداره راه و شهرسازی است در اسرع وقت نسبت به اجرای کاداستر و تک برگ نمودن سند دولت اقدام نمایند تا امکان انتقال سند منازل مسکونی اشخاص در راستای اجرای قانون الحاق موادی به قانون تولید و عرضه مسکن وجود داشته باشد.

رئیس دادگستری شهرستان مهر این اقدام را باعث پیشگیری از صدور سند اراضی ملی برای اشخاص دانست که قصد تصرف اراضی ملی را دارند و گفت: این حرکت باعث شناسایی افرادی می شود که در گذشته اراضی ملی را به ثبت رسانده اند.

رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان مهر افزود: به افرادی که اراضی ملی را به ثبت رسانده اند اخطار می دهیم که چنانچه اسناد ثبتی خود را تحویل ندهند شدیدا با آنها برخورد می کنیم.

این عضور شورای تأمین شهرستان مهر یکی از مشکلات اراضی گله دار را تنظیم قرار داد اجاره توسط اداره اوقاف در اراضی ملی دانست و بیان داشت: اداره اوقاف از تنظیم قرارداد اجاره در اراضی که سند رسمی آن به نام اداره راه و شهرسازی است خودداری کند و چنانچه مدعی موقوفه بودن اراضی است باید از مراجع قضایی پیگیر کسر سند باشد.

رحیمیان همچنین به افرادی که نسق زراعی خود را بدون اینکه زمینی در تصرف داشته باشند خرید و فروش می کند هشدار داد و گفت: چنانچه ثابت شود معامله نسبت به اراضی متصرفی دیگران صورت گرفته باشد و یا بصورت متقلبانه بوده با آنان برخورد می شود.  

 رئیس دادگستری شهرستان مهر در ادامه صحبت های خود اراضی ملی را انفال و متعلق به همه مردم از جمله نسل های آینده دانست و افزود: همه افراد در حفاظت از این اراضی باید تلاش کنند و ما در دادگستری هم از فعالان این عرصه حمایت می کنیم و خواستار عدم ارائه هر گونه خدمات از قبیل آب، برق و پروانه ساختمان به متصرفین اراضی ملی هستیم و هرگونه همکاری را تصرف غیرقانونی در اموال دولتی می دانیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص اراضی واگذار شده توسط بنیاد مسکن به افراد، بعد از تحویل و تحول این اراضی به اداره راه و شهرسازی و ثبت منازل مسکونی روستای هورمه به نام غیر متصرفین همچنین ثبت اراضی چند اداره دولتی به نام یک شخص نیز اشاره کرد وگفت: در این خصوص رسیدگی می کنیم.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان مهر در پایان اشاره ای هم به فساد اداری کرد و خاطرنشان ساخت: چنانچه افراد از هر گونه فساد اداری اطلاع یافتند مراتب به دادستان شهرستان گزارش دهند و بدون اغماض و براساس قانون قطعا رسیدگی می شود و ما در دادگستری اجازه نمیدهیم  افرادی اندک با زد و بند کردن برای مردم دردسر و مزاحمت ایجاد نمایند.

منبع:  عصر مُهـر


نظرات بینندگان