کد خبر: ۹۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی استان فارس؛

بازی «کلش آف کلنز» برای خانواده شیرازی دردسرساز شد

با تلاش ماموران پلیس فتا استان هکری که به اطلاعات شخصی فردی دست پیدا کرده بود، دستگیر شد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

محموله هاي برنج قاچاق ميلياردي در "گراش" متوقف شد

سرهنگ علي بابايي فرمانده انتظامي شهرستان گراش، گفت: ماموران انتظامي شهرستان گراش در راستاي مبارزه با قاچاق كالا و ارز، هنگام كنترل خودروهاي عبوري به دو دستگاه تریلر کشنده اسکانیا و يك دستگاه تریلر کشنده ولوو مظنون و آنها را متوقف كردند.

وي اظهار كرد: در بازرسي از اين خودروها يك هزار و 570 کیسه 40 کیلویی برنج خارجي قاچاق به وزرن 62 تن و 800 كيلوگرم كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان گراش با اشاره به توقيف هر سه تريلر، دستگيري هر سه راننده خودروها و معرفي آنها به مراجع قضايي، گفت: ارزش اين سه محموله برنج قاچاق 3 ميليارد ريال برآورد شده است.

دستبند پليس "آباده" بر دستان سه اخاذ حرفه اي

سرهنگ اسماعيل زراعتيان فرمانده انتظامي شهرستان آباده، گفت: در پی کسب اطلاع واصله مبنی بر یک فقره اخاذی واقع در منطقه "باباشیخ احمد" واقع در اطراف شهرستان آباده، بلافاصله مأمورین آن یگان جهت بررسی موضوع به محل عزیمت كردند.

وي بيان كرد: شاكي كه در محل زمين كشاورزي به همراه دو دوست خود مشغول كار بودند، توسط دو نفر ناشناس مورد تهديد قرار گرفته و متهمين اقدام به گرفتن گوشي تلفن هر سه نفر و مبالغي پول كرده و متواري شده بودند.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده ادامه داد: با توجه به اظهارات شكات و توصيف مشخصات ظاهري متهمين و بررسي دقيق و كارشناسانه، ماموران موفق شدند متهمان را كه از مجرمين سابقه دار بودند، شناسايي كنند.

سرهنگ زراعتيان اظهار كرد: با تلاش شبانه روزي ماموران و انجام اقدامات اطلاعاتي، مخفيگاه متهمين شناسايي و هردو كه جوان 27و30ساله بودند دستگير شدند.

وي گفت: در تحقيقات انجام شده، اخاذي گوشي تلفن همراه از سه كارگر زمين هاي كشاورزي اطراف شهرستان آباده از آنها كشف و متهمان با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.

عامل برداشت از حساب، نامزد سابق پسر شاکی بود

فرماندهی انتظامی شهرستان ممسنی استان از کشف يک پرونده برداشت غيرمجاز به ارزش یک میلیون و 800 هزار ريال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی نژاد فرماندهی انتظامی شهرستان ممسنی گفت: در پي دريافت پرونده اي مبني بر، برداشت یک میلیون و 800 هزار ريال از حساب بانکي يک شخص، پيگيري موضوع بصورت ويژه در دستور کار مأمور پليس فتا شهرستان ممسني قرار گرفت.

وي افزود: پس از اخذ اظهارت شاكي و اقدامات فني و پليسي و استعلامات بعمل آمده مشخص شد، برداشت از حساب شاکي توسط چندين شماره تلفن همراه بصورت خريد اينترنتي شارژ تلفن همراه و پرداخت قبوض تلفن ثابت صورت پذيرفته است.

فرماندهی انتظامی شهرستان ممسنی تصريح کرد: در اين راستا در خصوص شناسايي سيم کارت برداشت کننده از حساب شاکي و دارنده عابر کارت ها، شاکي به پليس فتا دعوت و اعلام كرد يکي از شماره ها را مي شناسم که متعلق به نامزد سابق پسرم مي باشد.

سرهنگ عبادی نژاد ادامه داد: فرد کلاهبردار که نامزد سابق پسر شاکي پرونده بود ضمن مواجهه شدن با شاکي و ادله موجود که چاره اي جز تسليم نداشت، به بزه ارتکابي خود اعتراف کرد که با تکميل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل دادسرا شد.

وي به شهروندان توصيه کرد: با توجه به اينکه احتمال سوء استفاده از اطلاعات حساب بانکي توسط اشخاص حتي نزديکان متصور است، لذا در حفظ و نگهداري اطلاعات حساب بانکي خود دقت و از در اختيار قرار دادن رمز کارت به ديگران خودداري كنند.

بازی Clash Of Clan ، دردسری برای خانواده شیرازی

رییس پلیس فتا استان فارس، از کشف پرونده دسترسی غیرمجاز به نرم افزار بازی اندرویدی در گوشی تلفن همراه خبر داد.

سرهنگ سیدموسی حسینی افزود: در این پرونده که شاکی آن پسری 14 ساله ساکن شیراز می باشد به همراه والدین خود به پلیس فتا مراجعه و مدعی مي شود؛ مدتی است شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز بازی اندرویدی Clash Of Clan (بازی استراتژیک گروهی تحت شبکه اینترنت)، وی را هک كرده و اقدام به ایجاد تغییر و اختلال در این نرم افزار کرده است.

وي ادامه داد: پرونده در پلیس فتا استان فارس تشکیل و مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد جیمیل و گوشی تلفن همراه وی مورد نفوذ قرار گرفته و عکس های خانوادگی نیز از گوشی تلفن همراه وی خارج شده است.

رییس پلیس فتا استان فارس اظهار كرد: در بررسی های انجام شده مشخص شد هکر اقدام به فروش بازی شاکی نیز كرده است، لذا با استفاده از اقدامات فنی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا، هکر شناسایی و با مشخص شدن موقعیت مکانی وی پرونده رسید شد.

سرهنگ حسيني در این خصوص هشدار داد: کاربران اینگونه نرم افزار ها باید خرید خود را از فروشگاه معتبر انجام داده و همواره با رعایت نکات حفاظتی دسترسی اینگونه افراد را به منظور سو استفاده از اطلاعات شخصی محدود كنند.

کشف محموله هاي کالاي قاچاق میلیاردی در "کازرون"

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون استان از کشف چهار محموله كالاي قاچاق به ارزش دو میلیاردريال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ رجبعلی رزمجوئی فرمانده انتظامي شهرستان کازرون، گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق و جلوگيري از هدر رفتن سرمايه هاي ملي ماموران انتظامي بخش جره هنگام کنترل خودروهاي عبوري و گشت زني در محورهاي مواصلاتي و نقاط آلوده حوزه استحفاظی، خودروهاي مشکوک را متوقف و مورد بازرسي قرار دادند.

وي افزود: با بررسي هاي دقيق انجام شده از 4 دستگاه خودرو 22 تن برنج ، 4 دستگاه کولر گازی، 2 تن و 200 کیلو گرم شکر، یک دستگاه یخچال فريزر، یک دستگاه آبسردکن و یک دستگاه ماشین لباسشویی به ارزش ريالي بالغ بر دو میلیارد ريال کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون با اشاره به توقيف هر چهار دستگاه خودرو حامل كالاي قاچاق، گفت: در اين رابطه 6 قاچاقچي كالا دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.

سرهنگ رزمجويي خاطرنشان كرد: جلوگيري از رسيدن قاچاقچيان به اهداف شوم شان، آرامش و آسايش شهروندان و برخورد با قاچاقچيان و متخلفان، افتخاري بس عظيم براي پليس است و نيروي انتظامي در تحقق اين هدف از هيچ تلاش و كوششي دريغ نخواهدكرد.

توقيف 20 دستگاه وسيله نقليه متخلف در "بوانات"

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامي شهرستان بوانات، گفت: در راستاي پاسخگويي به مطالبات شهروندان در ارتقا امنيت اجتماعي و مقابله با برهم زنندگان نظم عمومي، مأموران انتظامي شهرستان، پس از هماهنگي قضايي اجراي طرح پاکسازي مناطق جرم خيز را با جديت بيشتري طي يک ماه گذشته دنبال کردند.

وي افزود :در اين طرح ها 860 گرم انواع موادمخدر كشف، 5 خرده فروش موادمخدر دستگير و 18دستگاه موتورسیکلت و 2دستگاه خودرو متخلف توقيف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بوانات قدرداني از همکاري خوب مردم با پليس در اجراي طرح هاي مختلف انتظامي، از شهروندان درخواست كرد: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه جرايم و ناهنجاري اجتماعي، از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع تا در کمترين زمان ممکن نسبت به شناسايي جرم ودستگيري مجرمان و متخلفان اقدام شود.

نظرات بینندگان