کد خبر: ۹۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۵
رئیس پلیس فتا استان فارس خبرداد؛

هرزه نگاری زنده در چت روم ها

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: می‌بایست از خطر محاورات اینترنتی به عنوان جایی که تمایلات جنسی می تواند مشکل‌ساز باشد،آگاه باشیم.

به گزارش شیرازه، رئیس پلیس فتا استان فارس، درباره غارتگران اتاق محاوره (چت روم) که با لحنی فریب دهنده و مهندسی اجتماعی بالا در حال جستجوی قربانیان خود هستند گفت: می‌بایست از خطر محاورات اینترنتی به عنوان جایی که تمایلات جنسی می تواند مشکل‌ساز باشد،آگاه باشیم.

سرهنگ سیدموسی حسینی ادامه داد: غارتگران جنسی می توانند به صورت مخفی به طرق گوناگون در اتاق های گفتگوی اینترنتی (چت روم ها) حضور یابند.

وي افزود: مفسدان اینترنتی نیز می توانند مبادرت به ارسال تصاویر سکسی به کودکان یعنی همان قربانیان احتمالی خود بنمایند تا از این طریق، به نوعی بتوانند آنها را جهت تجربه‌های بعدی، ملایم‌تر كنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار كرد: این روش یکی از طرق موسوم اغفال کودکان در طول سال‌های متمادی بوده است و همه ما تاکنون به فرزندانمان تذکرداده‌ایم که نمی‌بایست با غریبه‌ها هم‌صحبت شوند، اما در این زمینه نیز اینترنت مانع از تصمیم‌گیریهای صحیح می شود.

سرهنگ حسيني تصريح كرد: چندین پرونده در پلیس فتا که کودکان و نوجوانان از طریق اتاق‌های گفت‌ و گو جذب فعالیت های سکسی شدند، می‌بایست زنگ خطری باشد که مخاطرات این اتاق ها را به ما هشدار دهد.

وي افزود: علاوه بر این، بزرگسالان نیز گرفتار مشکلات اتاق های گفت‌ و گو می‌باشند.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: یکی از مراجعین پلیس فتا فارس، مردی است که به همسرش یک کامپیوتر به عنوان هدیه به وی داده است و زن به محاوره زنده اینترنتی تحت عنوان «رابطه عاشقانه» اعتیاد پیدا کرده است.

سرهنگ حسيني اضافه كرد: محققین و متخصصین در زمینه اعتیاد به رابطه‌ی عاشقانه بر این عقیده‌اند که رابطه‌ی عاشقانه، موادی شیمیایی از قبیل فینل اتیل آمین (PEA) را درعصب تولید می‌کند که موجب اعتیاد می‌شود.

وي افزود: اعتیاد به رابطه عاشقانه در این زن تشدید شده و درحال حاضر شوهر شاکی است که همسرش با چهار مرد از طریق اینترنت ارتباط صوتی دارد.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بيان اينكه هرزه‌ نگاری زنده و اتاق ‌های گفت و گو، خوشایند کسانی است که منزوی، تنها و کسل هستند، گفت: آنجا که آسیب‌های عصبی، شیمیایی و نیز احساسی مطرح هستند،می‌تواند اعتیاد اینترنتی را به دنبال داشته باشد، در نتیجه باید در استفاده از اینترنت و اتاق های گفتکو خیلی محتاط عمل کنیم و صرفا وارد شدن به اتاق های گفت و گو برای سرگرمی و تفریح نباشد تا دچار اعتیاد اینترنتی نشویم.

سرهنگ حسيني از هموطنان درخواست گفت: در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir ايميل: fars_fata@police.ir و يا تلفن: 2183919-071 بخش تماس با پليس فتا گزارش كنند.

نظرات بینندگان