کد خبر: ۹۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان:

جامعه نیازمند ارزش های انسانی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان گفت: امروزه جامعه بشری بیش از پیش نیازمند روح تفاهم دوستی و ارزش های انسانی است و هلال احمر شهرستان نیز باید جهت گسترش برنامه های خیریه و بشردوستانه برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

به گزارش شیرازه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان ضمن دیدار با  معاون مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس، عضو داوطلب این مجموعه شد.

در ابتدای این برنامه؛ تجلی معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر فارس گفت: یکی از اهداف نظام آموزش عالی آماده سازی جوانان برای ورود به جامعه است که می توان با انجام برنامه های آموزشی، امدادی و خدمات عام المنفعه در کانون دانشجوی هلال احمر، این آمادگی را تمرین کرد.

وی افزود: مسئله خدمات هلال احمر به مبانی دینی ما هم مربوط می شود و در این خصوص احادیث زیادی وجود دارد. امام خمینی(ره) که نیز فرمودند؛« فکر نمی کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد».

شیخ موحد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان در این دیدار با تقدیر از زحمات امدادگران و داوطلبان فداکار و تلاشگر این نهاد در زمینه امدادرسانی و ارائه خدمات مناسب به مردم شهرستان افزود: باید با گسترش کانونهای هلال از ظرفیت اعضای داوطلب و امدادگر در پاسخگویی مناسب و موثر حین وقوع حوادث و ورود به پروژه های محرومیت زدایی بهره برد.

وی با اشاره به لزوم پررنگ  ترشدن نقش جمعیت هلال احمر در دانشگاه تصریح کرد: این یک افتخار است که به عنوان عضو داوطلب جمعیت هلال‌احمر فعالیت کنم و تا حد امکان سعی می‌کنم ظرفیت‌های مختلف دانشگاه را برای حل مشکلات جمعیت و افزایش توان امدادی آن بسیج کنم.



وی بیان کرد: امروزه جامعه بشری بیش از پیش نیازمند روح تفاهم دوستی و ارزش های انسانی است و هلال احمر شهرستان نیز باید جهت گسترش برنامه های خیریه و بشردوستانه برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

شیخ موحد افزود: امروزه رسالت بشردوستانه هلال احمر وکانونهای دانشجویی در مراکز علمی و دانشگاهی باعث پیوند هرچه بیشتر دانشجویان و اساتید و نخبگان با اهداف جهانی هلال احمر گردیده است.

وی ضمن استقبال از برنامه های کانون و قول مساعد در خصوص هر گونه همکاری اظهار داشت :  وجود کانون های دانشجویی هلال در دانشگاه کاملا احساس می شد که تداوم آن می تواند در توسعه فعالیت ها اثر گذار بوده و علاوه بر مهیا کردن حضور دانشجو در اجتماع از عوامل ضریب ایمنی جامعه باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان گفت: افراد خدمت رسان و داوطلب تنها با یک هدف گام بر می دارند و آن کمک بی قید شرط به عموم مردم بدون در نظر گرفتن نژاد، قومیت، ملیت و… است.

شیخ موحد افزود: نام جمعیت هلال احمر و افتخار عضویت در این جمعیت بسیار مقدس است که از همان لحظه حضور باید شان و منزلت آن را رعایت و حفظ کرد.

وی اظهار داشت: گام برداشتن داوطلبانه در راستای دغدغه نیازمندان، روح انسان را صیقل می بخشد.

در ادامه میثم رحیمی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سپیدان گفت: با اعلام اینکه یکی دیگر از فرهیختگان این شهرستان عضو داوطلب جمعیت هلال احمر شد، اظهار کرد: اعضای داوطلب هلال احمر سپیدان مشتاقانه و خود جوش برای عضویت در این جمعیت بشر دوستانه گام برمی دارند همه از بزرگان و نام آور ترین افراد جامعه هستند.

وی تصریح کرد: تفکر داوطلبان استان مرکزی بزرگترین پشتوانه برای جمعیت هلال احمر استان است.


در پایان این دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان ، با بر تن کردن تن پوش داوطلبی جمعیت، به عضویت افتخاری جمعیت هلال احمر در آمد.

منبع: مارگون

نظرات بینندگان