کد خبر: ۹۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
دبیر‌شورای‌هماهنگی مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد؛

نقش تاثیرگذار شوراهای اسلامی شهر و روستا در مقابله با مواد مخدر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران تأثیر بسزایی در نهادینه کردن ‏پیشگیری و مقابله با اعتیاد در مناطق مختلف دارند.

به گزارش شیرازه، محمدرضا ابراهیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سپیدان، اظهار داشت: پدیده شوم مواد مخدر همواره به‌عنوان یکی از مُعضلات اساسی است که زیان‌های بهداشتی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی را در بردارد.

وی افزود: آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر فقط مختص محیط‌های شهری نیست بلکه امکان اشاعه و ترویج مصرف مواد مخدر توسط سوداگران مرگ در محیط‌های روستایی نیز وجود دارد که ضروری است دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاها با آگاهی بیشتر و نگاه تیزبینانه‌تری از گسترش این دام برای جوانان روستا جلوگیری کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مبتنی بر اصول علمی در بحث پیشگیری و مقابله با مصرف مواد مخدر را در سطح در مناطق روستایی مهم برشمرد و گفت: رسالت دهیاران و شوراهای اسلامی در این زمینه بسیار سنگین بوده و باید با همکاری فرمانداری، بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان و دیگر دستگاه‌های مرتبط در حوزه مبارزه با مواد مخدر این موضوع را به جد در دستور کار قرار داده و پیگیری کنند.

ابراهیمی در پایان سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت بخش‌های دولتی، غیردولتی و مردمی در مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر و کاهش تهدیدات این معضل اجتماعی در سطح شهرستان‌ها، گفت: شوراهای اسلامی و دهیاران روستا نیز در کنار سایر دستگاه‌ها وظیفه دارند، برای مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر فعال باشند و در پیشگیری اولیه از اعتیاد، درمان معتادان، اشتغال و به‌کارگیری بهبودیافتگان از اعتیاد، همکاری کنند.

در ابتدای این جلسه صالح مشتاقی‌لار فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سپیدان و در ادامه رؤسای کمیته‌های فرهنگی و پیشگیری، مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر و درمان و حمایت‌‌های اجتماعی به ارائه گزارش اقدامات و فعالیت‌های صورت پذیرفته در سطح آن شهرستان پرداختند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان