کد خبر: ۹۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

میراث زخمی دولت قبل لنگ 700 هزار میلیارد تومان اعتبار

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: هفته دولت فرصت مناسبی برای بیان اقدامات و فعالیت های دولت تدبیر و امید است و مدیران از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

به گزارش شیرازه، خلیل رضائیان در جلسه ستاد برگزاری هفته دولت که با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي و معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداری برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: امیدواریم مجموعه خبرنگاران و رسانه ها نیز کمک کنند تا در هفته دولت خدمات و دستاوردهای دولت به بهترین شکل تبیین شود.
وی از دستگاه اجرایی، فرهنگی و اطلاع رسانی هم خواست که در روزهای منتهی به هفته دولت، فعال تر عمل کنند چرا که عدم بیان اقدامات و سکوت در این زمینه، ممکن است که این ذهنیت را به وجود آورد که کاری انجام نشده و در جامعه ایجاد ناامیدی شود. رضائیان افزود: سکوت کردن و عدم بیان اقدامات ممکن است در مردم ایجاد نا امیدی کند.
وی ضمن اشاره به استقبال دولت از نقد و بیان مشکلات افزود: نقد عملکردها امری پسندیده است به شرط آن که به موازات آن کارهای مثبت و اقدامات خوب انجام شده نیز منعکس و بیان شود.
وی ادامه داد: آن چه امروز به عنوان عملکرد دولت شاهد آن هستیم در شرایطی محقق شده که دولت یازدهم کشور را با تعداد زیادی پروژه نیمه تمام تحویل گرفت، پروژه هایی که برای تکمیل آن ها 700 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
رضائیان، کارنامه دولت تدبیر و امید را قابل قبول توصیف کرد و افزود: کاهش تورم 40 درصدی و نزدیک شدن آن به تک رقمی، مثبت شدن رشد اقصادی کشور و کاهش هزینه های درمانی مردم با اجرای طرح تحول نظام سلامت از جمله اقدامات ارزنده ای است که دولت با شرایط سخت اقتصادی و درآمدی آن ها را عملیاتی و محقق کرده است. وی اظهار کرد: ممکن است در تخصیص اعتبارات عمرانی به واسطه کاهش بی سابقه قیمت نفت مشکلاتی ایجاد شده باشد اما در این خصوص نیز دولت، تدبیر به خرج داد و با استفاده از اوراق اسلامی بخشی قابل توجهی از پروژه ها را پویا و زنده نگه داشت و اجازه نداد فعالیت های عمرانی در کشور متوقف شود. رضائیان گفت: مجموعه حمل و نقل و آب استان توانستند از محل اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت حدود 12 هزار میلیارد ریال جذب کنند و بخش آب علاوه بر دو محل مذکور به روش بی او تی و استفاده از صندوق توسعه ملی نیز ارقامی را برای استان جذب کرد.
وی در خصوص روند اجرای پروژه آزاد راه شیراز - اصفهان هم گفت: این پروژه از ابتدای شروع تا پایان سال گذشته تنها 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است در حالی که میزان پیشرفت این پروژه در چهار ماه گذشته برابر با تمام سال های گذشته است. رضائیان ادامه داد: هم اینک 800 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و یک هزار و 500 نیروی انسانی در این پروژه مشغول فعالیت هستند که تلاش می شود با توجه به تخصیص اعتبار 600 میلیارد تومانی توسط دولت، تعداد ماشین آلات را به بیش از یک هزار دستگاه و تعداد نیروی انسانی هم به یک هزار و 800 نفر افزایش یابد. وی گفت: در همین ایام که محدودیت منابع وجود دارد، بیش از یک هزار روستای استان در طرح آبرسانی قرار گرفته و امسال به بیش از 350 روستا از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی آبرسانی خواهد شد. وی افزود: همچنین هم اینک سد چشمه عاشق آماده بهره برداری است و سد هایقر نیز تا زمستان به مرحله آبگیری می رسد که از آب این 2 سد برای مصارف شرب و صنعت استان استفاده خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به این که یک جهش بزرگ در بحث گاز رسانی در فارس در دولت تدبیر و امید انجام شده افزود: دولت مصصم است که تا پایان سال 96 تمام شهرها و روستاهای (بالای 20 خانوار) واجد شرایط را گاز رسانی کند و در مکان هایی هم که امکان اجرای شبکه وجود ندارد به روش های دیگر از جمله نصب مخزن گاز رسانی انجام شود. وی گفت: هم اینک از مجموع 104 شهر استان 88 شهر دارای گاز است که 24 شهر در دولت تدبیر و امید گاز رسانی شده است و سایر شهرها که عمدتاً از شهرهای کوچک و تازه تاسیس هستند نیز یا پیمانکار فعالیت خود را آغاز کرده و یا در مرحله انتخاب پیمانکار است. وی ادامه داد: از مجموع یک هزار و 20 روستای برخوردار از گاز در استان، 620 روستا در زمان دولت تدبیر و امید گازرسانی شده است و سایر روستاها نیز یا پیمانکار مشغول است یا دارای برنامه عملیاتی هستند و یا در دست مطالعه قرار دارند.

منبع: خبرجنوب

نظرات بینندگان