کد خبر: ۹۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
رئیس کل بازرسی استان فارس در پاتوق مطالبه گری :

امکان برداشت یک ریال اضافه در دستگاه های دولتی وجود ندارد

رئیس کل بازرسی استان فارس در پاتوق مطالبه گری دانشجویان گفت: در اکثر دستگاه های دولتی با توجه به قانون شفاف و صریح امکان برداشت یک ریال بیش از قانون نیست مگر اینکه شخص قصد تخلف را داشته باشد.

به گزارش شیرازه   جمعی از دانشجویان بسیجی شیراز با حضور در دفتر رئیس منطقه 3 سازمان بازرسی و استان فارس پیرامون روند بررسی فیش های حقوقی در استان فارس به صحبت نشستند.

کاظم اکرمی مدیر کل بازرسی استان فارس با اشاره به موضوع فیش های حقوقی گفت : سازمان بازرسی استان فارس همزمان با سراسر کشور در قالب یک بازرسی فوق العاده این موضوع را مورد بررسی قرار داده و ضمن بازرسی روند پیشرفت را اعلام می نماید.

وی افزد : البته قبل از این بازرسی فوق العاده این موضوع در قالب چند بازرسی موردی بررسی کرده ایم.

اکرمی در ادامه افزود : بازرسی و نظارت پیرامون فیش حقوقی به دلیل تعداد دستگاه های و گستردگی آن، زمان بر است اما گزارش به موقع و در مهلت مقرر تکمیل و به مراکز و مراجع مربوطه اعلام می شود.

بازرس کل استان فارس با اشاره به نقش سازمان بازرسی گفت : این سازمان تنها نقش نظارتی و بازرسی خود را اعمال می کند و در نهایت گزارش را به مراجع ذیربط می دهد.

وی در جواب یکی از دانشجویان مبنی بر وظیفه  پیگیری سازمان بازرسی نسبت به گزارش های ارائه داده به مراجع قضائی و ذیربط گفت : ما این پیگیری ها را انجام می دهیم و گاهی حتی بر حکم ها هم  اعتراض قرار می دهیم و در برخی از موارد حکم تبرئه نیز صادر شده است.

اکرمی با اشاره به فیش های حقوقی گفت : در اکثر دستگاه های دولتی با توجه به قانون شفاف و صریح امکان برداشت یک ریال بیش از قانون نیست مگر اینکه شخص قصد تخلف را داشته باشد.

وی افزود : پرداخت و ذیافت حقوق بیش از حقوق مصوب در قانون هم غیر متعارف و هم غیر شرعی است.

مدیر کل بازرسی در پایان این مراسم تصریح کرد : بررسی فیش های حقوقی در دستور کار این بازرسی قرار دارد و در زمان مقرر نتایج به مرکز و از آن طریق به مسئولین مربوطه و مردم اعلام می گردد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان فارس

نظرات بینندگان