کد خبر: ۹۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۲ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
دبیر قرارگاه دانشجویی عمار بسیج دانشجویی فارس:

دولت، نسبت مفسدان اقتصادی را با انقلابیون حقیقی روشن کند

دبیر قرارگاه دانشجویی عمار بسیج دانشجویی فارس با بیان اینکه راه‌حل مشکلات کشور در خارج از کشور نیست، گفت: دولت، نسبت مفسدان اقتصادی را با انقلابیون حقیقی روشن کند.

به گزارش شیرازه، عباس توانا، دبیر قرارگاه دانشجویی عمار بسیج دانشجویی فارس، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز، با تقدیر از آیت‌الله ایمانی نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بخاطر اختصاص فرصت صحبت دانشجویان در سخنرانی پیش از خطبه‌ها اظهار داشت: اقتدار ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی حاصل تلاش جهادی صورت گرفته در حوزه‌های مختلف علمی است.

وی بابیان اینکه تورق تاریخ انقلاب اسلامی ایران در دهه چهارم نشانگر نقش برجسته دانشگاه و یکی از سه عنصر اصلی آن یعنی دانشجو است افزود: با نگرش به هر یک از موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی، ردپای مثبت و اثرگذار نهاد دانشگاه و فعال‌ترین عضو آن یعنی دانشجو را به‌وضوح می‌توان مشاهده کرد.

دبیر قرارگاه دانشجویی عمار بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه هر قلب آگاه و ذهن تحلیلگری می‌داند که دریچه نیل به اهداف والای انقلاب اسلامی با تلاشی بی‌وقفه در راستای تحقق کارآمدی بیش‌ازپیش نظام است و این موضوع به دست توانمند جوانان متعهد و متخصص ملت بزرگ ما میسر می‌شود تصریح کرد: از دولت‌ها به‌ویژه دولت فعلی که با شعار رونق اقتصادی و چرخش چرخ زندگی مردم بر منصب اجرایی کشور قرار گرفته، انتظار می‌رود که با نگاه به ظرفیت‌های بسیار داخلی که نشأت‌گرفته از توان علمی جوانان ما در دانشگاه‌ها و حمایت همه‌جانبه مردم همیشه همراه و وفادار به آئین غیرت ملی است، به این مطالبه عمومی پاسخ دهد و توان خود را بیش از این صرف جستجوی راه‌حل در خارج از مرزهای ایران اسلامی نکند.

توانا خطاب به برخی از مسؤولان گفت: اگر در پس پرده پسابرجامِ نافرجام، خیر و خدمتی نهفته است، ازاین‌رو چرا به سبک قراردادهای ننگین کرسنت و استات اویل، متوسل به قراردادهای محرمانه IPC شده‌اید و این چه عقلانیت و تدبیری است که پرچم‌دار تمدن‌سازی اسلامی، با تمام این امکانات و توانمندی‌ها، کدخدای منفور و پوشالی جهان که اصلی‌ترین دشمن اوست را گره‌گشای مشکلات اساسی‌اش بداند.

وی راه‌حل برون‌رفت از مشکلات اساسی کشور در حوزه اقتصاد را تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی نگاه مؤثر و فعال و یک جریان اجتماعی که تولیدمحوری و اشتغالزایی و گره‌گشایی از نیازهای کشور را به‌عنوان اصل اولیه پذیرفته باشد.

مسؤول پیشین بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز با اشاره به وظایف دولت و مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: دولت به‌جای تمرکز بر جذب سرمایه‌گذاری خارجی که حتی در دوران پسابرجام نیز بازدهی و همراهی سرمایه‌گذار در بحران‌های حساس کشور را به همراه نداشته، با ریل‌گذاری و خدمت‌رسانی به تولیدکنندگان داخلی، تسهیل سرمایه‌گذاری در تولید و افزایش نسبت سوددهی بخش تولید به بخش‌های مختلف دیگر را سبب شود تا نقدینگی بی‌نظیر ایجادشده در کشور به‌جای کنش‌های اقتصادی منفعلانه و غیر مولد به تولید گسیل و باعث حل مشکل اشتغال و اقتصاد شود.

توانا با بیان اینکه در شرایط کنونی بانک‌ها به‌جای بنگاه‌داری و تلاش برای دور زدن مصوبات قانونی در حوزه ارائه تسهیلات باید به کار ویژه اصلی و مهم خود یعنی برداشتن موانع از سر راه تولید و مدیریت صحیح منابع مالی بپردازند اضافه کرد: طبق آمارهای رسمی ارائه‌شده از سوی وزارت کشور، ظرفیت‌های اقتصادی ما، نظیر 3.5میلیون نفر سرمایه انسانی آماده کار، به‌جای اینکه به سمت فعالیت‌های غیر مؤثر در گفتمان اقتصاد مقاومتی کشانده شود، باید به ظرفیت محرک و نیروی جلوبرنده اقتصاد تبدیل شود.

وی تصریح کرد: دولت به‌عنوان بازوی اجرایی و مجلس به‌عنوان کانون قانون‌گذار باید به این نکته توجه داشته باشد که فرصتی برای آزمون‌وخطا باقی نمانده است.

توانا ادامه داد: دولت باید با تبیین و دسته‌بندی مفاسد اقتصادی، ضمن اقدام و عمل در مقابله گسترده با این مفاسد و فرزند نامشروعش یعنی تجمل و اشرافی‌گری، نسبت مفسدان اقتصادی را با انقلاب و انقلابیون حقیقی و خدوم برای مردم روشن کند.

دبیر قرارگاه دانشجویی عمار بسیج دانشجویی استان فارس، اعتماد مردم را از سرمایه‌های اصلی عنوان و خاطرنشان کرد: خیانت‌ها و قانون‌شکنی‌های عده اندکی از افراد که در لباس خدمت‌رسانی به فکر مطامع شخصی و ناحق خود هستند نباید خدشه و صدمه‌ای به اعتماد مردم وارد کند.

توانا اضافه کرد: الگو و اسوه حکومت اسلامی، یادگار چهارساله زمامداری مولای متقیان امیرالمؤمنینی است که در توصیه به مالک اشتر نخعی می‌فرمایند، «اگر یکی از کارگزاران تو دست به خیانت گشود و گزارش‌ها بر آن خیانت هم‌داستان بود، بدین گواه بسنده و او را با تازیانه کیفر کن و آنچه به‌دست‌آمده بستان سپس او را خار بدار و خیانتکار شمار و طوق بدنامی بر گردنش بیفکن».

وی بابیان اینکه مردم ما با آگاهی کامل و شناخت نظام اسلامی بر این باورند که درصد بالایی از مدیران کشور مشغول خدمت‌رسانی هستند، وظیفه خطیر قوه قضائیه و دولت را برخورد قاطع با مجرمان و مفسدان اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: گیرندگان حقوق‌های نجومی غیرمشروع، نه‌تنها ذخیره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیستند، بلکه مفسدان و خیانتکارانی هستند که با دست‌اندازی بی‌شرمانه به اموال و حقوق ملت سبب ظلم آشکار به ملت شده‌اند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس که به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه‌های شیراز بابیان اینکه ظرفیت‌های بومی موجود در جای‌جای کشور باید موردنظر و توجه مسؤولان و دولتمردان قرار گیرد، بر ایجاد قطب‌های صنعتی و کارآفرینی تولیدمحور به‌دور از نگاه‌های سیاسی در کشور تأکید کرد و ادامه داد: در این صورت است که بکارگیری جوانان در اقتصاد مقاومتی محقق و بسیاری از گره‌های کشور بازخواهند شد.

توانا اضافه کرد: کشاورزان استان فارس که سهم بالایی در تولیدات کشاورزی کشور به‌ویژه گندم دارند باید با تدبیر دولت و در قالب یک برنامه منظم و زمان‌بندی‌شده، بتوانند تجهیزات بهره‌برداری، روش‌های اصلاحی آبیاری و کشت و هزینه‌های موردنیاز برای توسعه را دریافت کنند اما در برخی از موارد نوع نگاه مسؤولان اجرایی به مقوله توسعه و پیشرفت با مبانی امام و انقلاب همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های کنونی استان، کشاورزی، گردشگری، صنایع‌دستی، توریسم درمانی، معدن است و صنعت باید در اختیار کشاورزی و ظرفیت‌های دیگر قرار گیرد گفت: کشاورزان مظلومِ استان مدت‌ها پیگیر مطالبات به‌حق خود هستند چراکه آب برای کشت همراه با الگوی اصلاح‌شده کشاورزی حق آن‌ها است.

مسؤول پیشین بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز یادآور شد: آنچه امروز در ویترین عرضه محصولات داخلی شاهد آن‌ هستیم و تلاش فرزندان همین مردم است به گواه متخصصان، دارای کیفیت قابل‌قبول و در برخی موارد بهتر از مشابه خارجی است ازاین‌رو مردم باید با تخصیص سهم حداکثری از سبد خرید کالای خود به کالای ایرانی، دولت، تولیدکننده و جوانان استان‌ها و شهرهای کشور را یاری دهند تا به‌سرعت، رشد اقتصادیِ مطلوب و شایسته نام جمهوری اسلامی با ریشه‌کن شدن بیکاری و فقر محقق شود.

توانا افزود: آمادگی تشکیل یک قرارگاه دانشجویی مبارزه با فساد که به‌صورت تخصصی به مسئله رفع مفاسد اقتصادی ورود و پیگیری مطالبات مردم و نظام را بکند به دست دانشجویان دانشگاه‌های فارس فراهم‌شده است و انتظار می‌رود که مسؤولان استان باتدبیر تمهیدات مناسب، بستر اثرگذاری بیش‌ازپیش قشر نخبگان را فراهم کنند.

دبیر قرارگاه دانشجویی عمار بسیج دانشجویی استان فارس با تأکید بر اهتمام مسؤولان استان فارس بیش از گذشته برای اجرای دستور مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف گفت: همان‌طور که ایشان فرمودند در سخنرانی‌های پیش از خطبه، فصلی برای انتقال تحلیل‌ها و موضع‌گیری دانشجویان ارزشی گشوده شود.

نظرات بینندگان