کد خبر: ۹۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

سپیدان میزبان مسابقات چوگو قهرمانی جوانان کشور خواهد بود

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس از برگزاری مسابقات چوگو قهرمان جوانان کشور خبر داد و گفت : این مسابقات روزهای 28 و 29 مرداد ماه امسال در شهرستان سپیدان با عنوان جام کرامت برگزار می‌شود.

به گزارش شیرازه سیروس پاک فطرت با بیان اینکه این دوره از مسابقات در رده سنی 15 تا 20 سال برگزار می شود اظهار داشت: 10 تیم از استان‌های مختلف کشور در این دوره از مسابقات حضور دارند و شامل استان‌های فارس( دو تیم از آباده و سپیدان)، مرکزی، اردبیل، سمنان، کردستان، مازندران، کلاردشت و بوشهر هستند.

سرپرست مسابقات قهرمانی چوگو کشور گفت: در مجموع 120 ورزشکار در این دوره از رقابت‌ها شرکت می‌کنند و هر تیم شامل 12 نفر هستند که از 27 مردادماه وارد شهرستان سپیدان شده و تا 29 مردادماه نیز در مسابقات شرکت می‌کنند.

پاک فطرت گفت: این مسابقات براساس آخرین قوانین و مقررات چوگو و براساس تقویم ورزشی سال 95 فدراسیون و انجمن چوگوی کشور توسط کمیته چوگوی هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس به همراه برگزاری کارگاه دانش افزایی داوران برگزار می‌شود.

پاک‌فطرت با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور فرماندار و محمدپور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سپیدان تصریح کرد: در این نشست هماهنگی‌های لازم انجام شده و تعامل بسیارخوبی در برگزاری و میزبانی این دوره از مسابقات دارند.

وی از فرماندار شهرستان و سایر مسئولان خواست: نسبت به فضاسازی و میزبانی مناسب این دوره از مسابقات ورزشی همت کرده و میزبان خوبی برای استان فارس باشند.

مشاور رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه هدف از برگزاری مسابقه‌های چوگو احیای بازی‌های سنتی و ریشه‌دار تاریخی است خاطرنشان کرد: اين رشته از تحرك بالايي برخوردار بوده و نياز به قدرت و سرعت دارد و ورزشكاران اين رشته بايد داراي آمادگي جسماني بالا، دوندگي خوب ، چابكي و سرعت عمل بالا باشند.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس با بیان اینکه رشته ورزشي چوگو يكي از رشته‌هاي ورزشي است كه به نام‌هاي گوناگون در اغلب نقاط ايران برگزار مي‌شود گفت: چوگو در زمره ورزش‌هاي سنتي و همگاني است و در زميني مستطيل شكل برگزار مي‌شود.

پاك‌فطرت بیان کرد: این بازی با استفاده از توپ تنیس و چوب انجام می‌شود با عناوینی از جمله چفته بازي، برو و بيا، بزن و برو، بالا و پايين و دارتوپا نيز معروف است و شباهت زيادي با ورزش بيس‌بال دارد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان