کد خبر: ۹۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۱ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵

نتیجه ولنگاری فرهنگی، تساهل و تسامح در عرصه فرهنگ است

عضو شورای عالی قرآن، تبعیت‌های بی‌رویه از فرهنگ بیگانه را منجر به ولنگاری و بی‌تكلیفی‌های فرهنگی دانست و گفت: گاهی اوقات آنچه كه در صحنه بیرونی اجتماع مشاهده می‌كنیم فرهنگ بلاتكلیفی است.
به گزارش شیرازه، سعید رحمانی، عضو شورای عالی قرآن در حاشیه سفر به شیراز  به هشدار مقام معظم رهبری درباره ولنگاری فرهنگی اشاره كرد و گفت: معظم‌له به درستی وضعیت فرهنگی كشور را رصد می‌كنند كه باید به این هشدار توجه داشته باشیم.

ما باید در عرصه فرهنگ سردمدار باشیم
وی با بیان اینكه ما با این پیشینه وسیعی كه در فرهنگ داریم، باید سردمدار و پیشرو در جهان باشیم، افزود: هم فرهنگ ایرانی و هم فرهنگ اسلامی ما اقتضا می‌كند كه در عرصه فرهنگ پیش‌رو باشیم.
رحمانی اظهار كرد: اگر ما در عرصه فرهنگ وادهیم و صرفاً پذیرای فرهنگ بیگانگان باشیم و فكر كنیم كه باید در این عرصه پیش‌روی دیگران را ملاحظه كنیم و از پیشتازی خودمان بگذریم، خطا كرده‌ایم.

نورمحوری فرهنگ اسلامی، زوایای پیدا و پنهان فرهنگ ما را پوشش می‌دهد
این داور مسابقات قرآن كشورمان بیان كرد: به استناد آیات قرآن، قرآن و فرهنگ اسلامی و به خصوص فرهنگ شیعی دارای نور است و نور ذاتاً مهاجم است یعنی نور به تاریكی‌ها تهاجم می‌كند و اصولاً هر زمان كه نور را می‌بینیم یعنی تاریكی از بین رفته است و حال كه فرهنگ ما نورمحور است، مسلماً تمام زوایای پیدا و پنهان فرهنگ ما را این نور پوشش می‌دهد.
وی با بیان اینكه این فرهنگ نورانی بدون گفتمان و تكلم هم حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد و پیش‌رو است، گفت: اگر ما به این مسائل واقعاً اعتقاد داشته باشیم، قاعدتاً نباید دچار بلاتكلیفی در عرصه فرهنگ و ولنگاری فرهنگی شویم.

نتیجه ولنگاری فرهنگی، تساهل و تسامح در عرصه فرهنگ است
رحمانی، تبعیت‌های بی‌رویه از فرهنگ بیگانه را منجر به ولنگاری و بی‌تكلیفی‌های فرهنگی و در نهایت وادادن‌های بی‌رویه در این عرصه دانست و گفت: گاهی اوقات آنچه كه در صحنه بیرونی اجتماع مشاهده می‌كنیم فرهنگ بلاتكلیفی است و به جاهایی می‌رود كه به نظر جای خوبی نیست و به یك تساهل و تسامحی منتهی می‌شود كه فرهنگ ایرانی ـ اسلامی ما آن را نمی‌پسندد.
منبع: ایکنا
نظرات بینندگان