کد خبر: ۹۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی استان فارس؛

دزد عسل در کازرون دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری سارق هنگام سرقت عسل خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

دستگیری سارق و کشف 40 فقره سرقت

سرهنگ سيروس حيدري رئيس پليس آگاهي استان فارس،‌ گفت: ماموران انتظامي شهرستان شيراز مستقر در پاسگاه پل فسا،‌يك سارق را كه اقدام به سرقت از يك كارگاه تيرچه بلوك كرده بود دستگير و متهم را براي ادامه تحقيقات به پليس آگاهي استان نتقل كردند.

وي ادامه داد: در تحقيقات بعمل آمده از اين متهم،‌وي به ۴۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی در اطراف شيراز، محله هاي دهپياله و شيخ علي چوپان شيراز اقرار كرد.

رئيس پليس آگاهي استان فارس با بيان اينكه صحنه های سرقت بازسازی و ۳۰ نفر از شکات شناسائی شده اند،‌گفت: سارق دستگير شده با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.

معرفي 11 واحد صنفي متخلف به مراجع قضائي در ممسنی

فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی گفت: با اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي 17 دستگاه وسيله نقليه متخلف توقيف و مسئول 11 واحد صنفی متخلف به دستگاه قضائی معرفی شدند.

سرهنگ "محمد عبادی نژاد فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی، گفت: پس از آنكه ماموران اطلاع یافتند برخی راکبان موتور سيکلت و رانندگان خودروها با انجام حرکات نمایشی و پرخطر در صدد برهم زدن آسايش و آرامش مردم هستند، موضوع در دستور كار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی بیان داشت: مأموران انتظامي و راهور شهرستان ممسنی در اين راست تعدادا 14 دستگاه موتورسيکلت و 3 دستگاه خودروی سواری را به علت حرکات پرخطر، نداشتن مدارک، کلاه ايمني و فقدان پلاک و ایجاد مزاحمت توقيف و روانه پارکينگ کردند.

فرمانده انتظامی ممسنی افزود:با تلاش مأموران دایره نظارت بر اماکن عمومی در جهت طرح ارتقای امنیت عمومی در شهرستان از تعداد 73 واحد صنفی در سطح شهرستان بازدید که 11 واحد صنفی به دلیل فروش البسه مغایر با شئونات اسلامی، عکس‌های مبتذل و .. به دستگاه قضائی معرفی و به 62 واحد صنفی دیگر تذکرات لازم داده شد.

فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی با بیان اینکه اجراي اين طرح در اين شهرستان استمرار خواهد داشت،‌گفت: تمامی یگان‌های انتظامی شهرستان با تلاش شبانه‌روزی با متخلفان نظم و آسایش عمومی و همچنین واحدهای صنفی متخلف برخورد قاطع و قانونی خواهد كرد.

دستگیری 272 خرده فروش موادمخدر در مرودشت

سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: طرح های ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و مقابله با خرده فروشان موادمخدر با هدف افزایش احساس امنیت در بین شهروندان بصورت مستمر از سوی پلیس مبارزه با موادمخدر و سایر رده های انتظامی شهرستان در حال اجرا است.

وی افزود: در همین راستا و طی چهار ماهه نخست سال جاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری پلیس های تخصصی، کلانتری ها، پاسگاه ها و با هماهنگی مراجع محترم قضایی بیش از 20طرح را در نقاط آلوده و جرم خیز اجرا نمودند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت ادامه داد: در مجموع این طرح ها بالغ بر 12 کیلو و 200 گرم انواع مواد مخدر، 3860 عدد انواع قرص، 12 حقه وافور و 9 عدد پایپ از خرده فروشان کشف، 15 دستگاه خودرو به همراه 10 دستگاه موتورسیکلت متعلق به خرده فروشان موادمخدر توقیف و تعداد 272 نفر خرده فروش نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ القاصی مهر با اشاره به این که طی این مدت 114 پرونده قضایی تشکیل و به همراه متهمین، مواد مکشوفه و وسایل نقلیه توقیفی به مراجع قضایی ارسال شده است، خاطر نشان كرد: طرح های ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با خرده فروشان موادمخدر همچنان یکی از اولویت های انتظامی شهرستان می باشد که با اقتدار کامل در طول سال اجرا و خواب را از دیدگان قاچاقچیان موادمخدر خواهد گرفت.

توقيف 94 دستگاه موتورسيكلت متخلف در جاده هاي جنوب فارس

سرهنگ حمداله هوشمندي فرمانده پليس راه جنوب استان فارس، گفت: در راستاي كاهش جان باختگان و مصدومان ناشي از تصادفات جاده اي، طرح برخورد با موتور سيکلت سواران متخلف در دستور كار ماموران پليس راه جنوب استان فارس قرار گرفت.

وي ادامه داد: با اجراي اين طرح ماموران ضمن كنترل 240 دستگاه موتورسيكلت، 94 دستگاه موتورسيكلت متخلف را توقيف و 88 نفر از راكبان را به دليل ارتكاب تخلف به مراجع قضائي معرفي كردند.

فرمانده پليس راه جنوب استان با اشاره به اعمال قانون مبلغ 66 ميليون ريال در اين طرح، گفت: 88 فقره از اين تخلفات در خصوص نداشتن گواهينامه و 94 فقره به دليل عدم استفاده از كلاه ايمني بوده است.

دستگیری سارق عسل در كازرون

سرهنگ رجبعلی رزمجوئی فرمانده انتظامي شهرستان کازرون، گفت: ماموران بخش چنارشاهیجان شهرستان كازرون، هنگام گشت زنی شخصي را كه درحال سرقت عسل بود مشاهده و در اقدامي سريع وي را دستگير كردند.

وي ادامه داد: متهم دستگير شده كه از سارقان سابقه دار بود، در تحقيقات بعمل آمده به جرم خود مبني بر سرقت از كندوهاي عسل در اطراف شهرستان كازرون اقرار كرد.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون با اشاره به معرفي سارق به مراجع قضائي، از شهروندان درخواست كرد: با انجام اقدامات امنيتي از وقوع اين گونه سرقت ها پيشگيري به عمل آورند.

پاركينگ ايستگاه 58 دستگاه وسيله نقليه متخلف در اقليد

فرمانده انتظامي شهرستان اقليد گفت: پيشگيري از جرائم، برخورد با موتور سواران متخلف و جلب رضايت عمومي مردم، از اهداف پليس در اجراي طرح هاي ارتقاءامنيت اجتماعي است كه به صورت ويژه در دستور كار پليس اقليد قرار گرفته است.

سرهنگ محمدحسين اسكندري افزود: مرحله ديگري از اين طرح با هدف برخورد با موتور سواران متخلف وسامان دهي ترافيك با بكار گيري حداكثر توان پليس در شهرستان اقليد به مرحله اجرا درآمد.

وي ادامه داد: در اين طرح ماموران انتظامي شهرستان 52 دستگاه موتورسيكلت متخلف و 6 دستگاه خودرورا به علت فقدان پلاك ونداشتن كلاه ايمني، نداشتن مدارك و ... توقيف و وروانه پاركينگ كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان اقليد از رانندگان وسايل نقليه درخواست كرد: با شناخت و رعايت مقررات راهنمايي ورانندگي و پرهيز از تخلفات، زمينه آرامش و آسايش خود و ديگران را فراهم سازند.

دستبند پليس بر دستان 15 خرده فروش موادمخدر و متهم تحت تعقيب در جهرم

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم، گفت: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با محوريت برخورد با خرده فروشان موادافيوني و دستگيري متهمان تحت تعقيب توسط پليس در شهرستان جهرم اجرا شد.

سرهنگ عبدالعظيم انصاري افزود: در اين طرح ماموران با انجام كار اطلاعاتي 6 خرده فروش موادمخدر را شناسايي، دستگير و در بازرسي از منازل و پاتوق هاي آنان، 2 كيلوگرم ماري جوانا، 55 گرم ترياك،‌ 60 سانت هرويين و 3 گرم حشيش كشف كردند.

وي، دستگيري 9 متهم تحت تعقيب مراجع قضايي و انتظامي را از نتايج ديگر اين طرح برشمرد و ضمن اشاره به معرفي متهمان دستگير شده به مراجع قضايي، خاطر نشان كرد: به منظور سالم سازي و پاكسازي مناطق آلوده و جلب رضايت عمومي مردم اين طرح و طرح هاي مشابه همچنان تداوم خواهد يافت و همكاري خوب مردم نيز همواره پليس را در اجراي موفقيت آميز اين طرح ها مساعدت مي كند.

نظرات بینندگان