کد خبر: ۹۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵

عمل جراحی قلب باز بر روی تبعه افغانستان در بیمارستان فسا در حالت اورژانس

بیمار تبعه افغانستان که به علت مشکل قلبی از جهرم به فسا منتقل شده بود در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا مورد عمل جراحی قلب قرار گرفت.
به گزارش شیرازه، دکتر علیرضا عسکری رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه نژاد، تابعیت، رنگ و ایرانی بودن یا نبودن در شرایط اورژانسی تاثیری در پذیرش بیماران ندارد افزود: زمانی که متخصصان دانشگاه علوم پزشکی فسا انجام عمل جراحی قلب را برای این بیمار افغان لازم و ضروری تشخیص دادند لحظه ای درنگ نکردند و به انجام آن مبادرت ورزیدند.
وی با قدردانی از همت بلند و نیکوی متخصصان قلب در بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) فسا گفت: اساس آموزه های انسانی و اسلامی در پزشکی نیز همین است که ما در شرایطی اینچنین بدون توجه به ظواهر افراد و بدون دخالت دادن مولفه های غیر علمی به انجام کار حرفه ای خود بپردازیم .
دکترسام زراعتیان‌نژاددوانی سرپرست گروه جراحی قلب بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) و فوق تخصص جراحی قلب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا که این عمل جراحی را انجام داده است نیز بیان داشت: عمل قلب بیمار شامل پیوند عروق قلب از پای بیمار بر روی دستگاه قلبی و ریوی و پیوند رگ داخل قفسه صدری به شریان اصلی قلب یعنی عمل سی ای بی جی بود که با موفقیت انجام پذیرفت.
وی گفت: بیمار در حال حاضر پس از در آوردن لوله تنفسی با حال عمومی مساعد در حال سپری کردن دوره نقاهت در بیمارستان است.
بیمار مذکور بعلت عدم تمکن مالی و عدم امکان برخورداری از تسهیلات سازمان های بیمه گر از انجام عمل جراحی خودداری می کرده است و هنگامی که شرایط بیمار وخیم شد با هماهنگی بعمل آمده فی مابین معاونین درمان دانشگاههای علوم پزشکی فسا و جهرم و دستور ریاست دانشگاه علوم پزشکی فسا در جهت صیانت از سلامت، بدون لحاظ ملیت، بویژه در شرایط حاد، با فرانشیز رایگان تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت.
در این عمل که با موفقیت در اتاق عمل جراحی قلب باز بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا انجام گرفت تیمی مشتمل بر دکترسام زراعتیان نژاد دوانی جراح و سرپرست گروه  ، فرهاد خسروی مسئول هماهنگی تیم اتاق عمل قلب، خانم آسوده مسؤول آی سی یو قلب حضور داشتند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان