کد خبر: ۹۵۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵

همسر شهید: خون شهدای منا پایمال نشود

همسر شهید احمد نجفی از شهدای حادثه منا در بوانات فارس با یاد آوری جنایات آل سعود گفت : یکی از خواسته های مهم بازماندگان این فاجعه دردناک پایمال نشدن خون شهدا در حریم امن الهی است .
به گزارش شیرازه، نرگس خاتون نیکخو همسر شهید احمد نجفی از شهدای حادثه منا گفت: خواسته اصلی ما خانواده شهدای منا همان خواسته مقام عظمای ولایت است که کمیته حقیقت یاب تشکیل و این موضوع را پیگیری کند تا خون شهدا پایمال نگردد .
این خانم خانه دار اهل یکی از روستاهای بوانات فارس گفت: به همراه همسر شهیدم مدت 11سال از محل درامد کشت و زرع توانستیم پولی جمع کنیم و هزینه زیارت در مکه را نصیب خود کنیم که متاسفانه رخ دادن این حادثه موجب جدا شدن ابدی از همسرم گردید.
وی به ویژگی های اخلاقی و عبادی همسر 73ساله اش پرداخت و اظهار داشت: همسرم به لحاظ جسمی بسیار سالم و سرحال بود و در طول چندین سال عمرش به ندرت دچار بیماری می شد طوری که در کاروان جای چندین نفر کار می کرد.
این بانوی بواناتی که به همراه پسر و همسرش راهی مراسم معنوی حج سال گذشته شده بودند و از حوادث دردناک ان روز واقعه با بغض در گلو به دشواری سخن می گفت ،اظهار داشت: هرچند که تقدیر اینچنین برای من و همسرم رقم خورد ولی از دست دادن سرپرست و سرپناه خیلی جگر سوز و تلخ است.
وی با اشاره به بیماری قلبی و دیسک کمر خود افزود: در روز رمی جمرات من به علت بیماری نتوانستم به همراه همسرم در آن مراسم شرکت کنم و فرزندم به مدت سه روز با تحمل مشقات بدنبال جسد پدرش در میان خیل زائران شهید آن روز می گشت.
وی با محکوم کردن عاملان این جنایات هولناک گفت: مسلمانان جهان اسلام نباید در مقابل این فاجعه ساکت بنشینند بلکه باید با وحدت و همراهی یکدیگر اجازه ندهند خون شهدا پایمال شود و همه پیگیر علت وقوع این حادثه باشند.
وی ادامه داد: اتفاقاتی چون سقوط جرثقیل و همچنین فاجعه منا در مراسم معنوی حج سال گذشته چیزی جز بی کفایتی دولت آل سعود و عربستان در برگزاری مناسک حج ابراهیمی نمی تواند باشد.
عید قربان سال 94 هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات در اثر سوء مدیریت و بی کفایتی مسئولان سعودی فاجعه ای دلخراش رخ داد که منجر به جان باختن حدود هفت هزار نفر از حجاج سراسر دنیا شد.
در این حادثه درناک تعداد 49نفر از زائران شهرهای مختلف استان فارس از جمله شیراز ، بوانات ،کازرون ، آباده ،فیروزآباد لامرد، کوار، سپیدان، لامرد، جهرم و مرودشت به خیل شهیدان پیوستند.
در استان فارس از 13 تا 22شهریورماه بمناسبت سالگرد شهدای منا تعداد 300برنامه فرهنگی و مذهبی تدارک دیده شده است.
13 تا 18 شهریورماه جاری هفته بزرگداشت شهدای منا نامگذاری شده است .

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان